Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Nina Palm - 24 februari 2012 07:25

Igår, efter jobbet, åkte vi raka spåret till ICA Maxi för att shoppa lite nödvändigheter   . När vi kom hem väntade hundservice och lite kvällstugg innan vi sträckte ut oss på locket "en stund" för att kolla på TV ... Vad BRA det blev! Not   . Man kan säga att vi somnade som bumlingar och vaknade med ett ryck klockan 21   . Drygt 2 timmars powernap en torsdag = massivt slöseri med tid   ! Men men. Det var bara att kravla sig upp ur soffan, spänna vaderna och kasta sig ut på den planerade långturen med Yaxxon   . Man är lite yr i pottan när man vaknar så där och jag undrar hur många gånger jag fick springa tillbaka in och hämta grejer - shit glömde bajspåsar, shit glömde Frolic, var är halsbandet ... kopplet   ? En HUND hade varit bra - är det rätt hund   ? Jaja. Vi kom iväg till sist iaf och efter ett par kilometer vaknade jag faktiskt till på riktigt och drabbades av träningsinspiration bara så där. Körde först ca 150 ställande under gång med fokus på att stå kvar till jag anslöt (belönade ståendet vid min sida) och sen blev det några rejält långa inkallningar med ställande och läggande. Det visade sig vara ett smart drag att träna ställandena först för jag lovar att det var tvärnitsvarning på inkallningarna sen - trots lågt kommando   . Läggandena är sämre - tyvärr. Segt ner och ibland krävs t.o.m DK så det får jag jobba med. Synd på en snygg inkallning att ha PRO-lägganden kan jag tycka   . Jag har ett issue med att få till rätt sinnesstämning för hela momentet inkallning. Ställandet kräver balanserad och cool Yaxxon medan snabba pladasklägganden kräver tokbusig Yaxxon. Inte helt lätt att få in i samma moment kan jag berätta   .

_
 

Med snoozern på sne'   

_
Väl hemma var klockan rätt sent och det var dags att gå och nanna igen   . Jag fick läsa bra länge innan ögonlocket började kännas tunga igen men till sist så   .

_
Intressant att notera är att jag drabbades av likadan torsdagskoma för ganska prick ett år sen när vi var mitt uppe i lägenhetsaffären   .

_
Idag efter jobbet ska jag kasta mig i bilen och köra raka spåret hem och sen väntar en tur ut i skoböjden med hela ligan   . Förhoppningsvis har Nixx hälta försvunnit helt nu efter ett par dagars vila, den kommer och går lixom   . Det är inte tassarna som spökar nu utan trädfällningsskadan han ådrog sig i lördags. Jaja. Han stampar på lika glatt ändå och det enda han undviker är brottningsmatcherna med Yaxxon. Rörligheten i svansen (man är ju alltid rädd att ländryggen fått en smäll) är utmärkt, han reagerar inte på manipulation av has- och knäleden ...   . Det får bli smärtstillande och koppel på helt enkelt. 

_
 

Kung Nixx med sin juniorhusse    

_
 

... inte konstigt att han är sliten   

 _
Imorron ska det tränas sök och skogas i allra största allmänhet och i övrigt är helgen helt planfri. Love it! Vi har lite belysningsgrejer som behöver fixas så kanske tar vi söndan till husning, om man säger så.

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 416

_
"Likheten mellan lyckan och en amöba är att båda förökar sig genom delning."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards