Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Nina Palm - 23 februari 2012 08:53

Idag är jag tillbaka på jobbet efter ett par dagars ledigt   . Varmvattenberedaren kom i tisdags och igår blev den installerad och nu kan man lugnt säga att vi har VARMT vatten   . Det enda som återstår nu är räkningen   . Så klart har det varit mögväder 75 % av tiden de senaste två dagarna och så klart strålar solen från en klarblå himmel idag   . Jag börjar seriöst att undra över mina ledigheters klimatpåverkan   .

_
I tisdags eftermiddag när det hade slutat regna åkte vi till skogen och gick en timmes prommis i råterräng - höga benlyft i en timme är ingen lek och Jonas är icke nådig när han väljer väg kan jag säga   . Efter rundan åkte vi hem och gav hundarna mat och efter det tog jag med mig Yaxxon ner till klubben för lite träning   . Med söndagens infernodisasterkatastrofträning i färskt minne kan man ju säga att jag hade både Plan A, B, C och D med mig   . Det visade sig dock att söndagens "vårkänslor" hade gått över för Yaxxon var tillbaka i gammal god form - pigg och busig men fokuserad   . Vi körde ett ganska långt pass fritt följ, ställande under gång, fjärr (sitt ligg), apporteringar tung och metall och - tadaaa   - framåtsändande. Fria följet gick bra, lite het iofs men mestatdels rak och fin i kroppen, bra position och bara ljud i backningarna   . Jämfört med i söndags var det faktiskt helt fantastiskt bra! Ställande under gång ... njae, han stannar ju bra men att stå kvar när jag är på väg tillbaka tycker han är så där kul, alltså får vi nöta vidare där. Fjärren på fullt avstånd gick bra, nåt enstaka brainfreeze blev det när Ajaxx fick sin boll vid sidan av men i övrigt ua   . Apporteringarna sitter fint verkar det som och det var nästan morrfritt innan gripandena faktiskt   . Avlämnandena var ovanligt bra trots att vi nästan inte tränat apporteringarna på hela vintern. Framåtsändandet körde jag med mina osynliga riktningspinnar, började - väldigt klokt om jag får säga det själv   - att köra några varv gående från 5 meter innan gruppen, bara åt ena hållet, för att sen köra hela sträckan några gånger, dock bara åt ena hållet eftersom jag dagen till ära, som sagt, var klok som en bok och tänkte att han skulle få pausa på vägen tillbaka till nästa skick   . Just ja - innan vi slutade för dagen fick han sig några sändande till rutan mot bollen. Första skicket gick inte så bra för då ställde jag honom för sent och på grund av det leriga, hala underlaget gled han lixom förbi konerna rakt på bollen   .

_

 

_
Igår hade vi besök av VVS-firman hela dan i princip. Varmvattenberedaren kopplades in och sen var det bara att vänta och kolla så att allt funkade som det skulle ... Det kan man säga att det gjorde - GOD DAMN vad varmt det var att duscha   ! Tyckte att jag skruvade ner temperaturreglaget som jag skulle men icke. Nu gäller 4 års garanti på själva maskinen och 10 år på jobbet och förhoppningsvis ska vi inte behöva bry oss om varmvattnets vara eller icke vara på ett bra tag   . GÖTT!

_
Det blev inget Onsdagsparty för oss tyvärr - man ska ju helt hålla koll när man installerat sådana där VVS-grejer - men när regnet började ösa ner framåt 20-tiden på kvällen kändes det faktiskt helt ok   .

_
Det som inte var ok alls igår var att Moltas blev jättejättejättesjuk i sin mage. Han förlorade en massa blod både genom kräkningar och från tarmen och fick läggas in akut på Djursjukhuset. Han var väldigt dålig när Eva och Chrille (och Gosia) lämnade honom igår, nästan medvetslös faktiskt   . Den första rapporten idag var alltså en stor lättnad att få: Moltas har varit ute och kissat, är något piggare och har fått liiite mat och vatten. Han var jättehungrig och törstig. Han medicineras fortfarande och är fortfarande svårt sjuk men iaf bättre än igår   .

_
  

Kom igen nu Molle vår pålle - bli frisk så fort du bara kan    !

_
Lite märkligt är att Catharina Grahns lilla dvärgschnauzer Ayeila oxå fick läggas in igår med liknande symtom   . Moltas har inte varit på klubben på 14 dagar ... Jag minns ju med fasa den grymma magsjukeepidemi som gick bland hundar i Malmö för snart 10 år sen och hoppas verkligen att det är tillfälligheter och ren och skär otur som ligger bakom det här.

_
VVAI-rapport för vecka 3 är att jag faktiskt blivit ett kilo lättare igen och nu har gått ner sammanlagt 4.7 kilo   !

_
Idag får vi se vad som händer. Vi ska handla efter jobbet och ikväll hade jag tänkt att det skulle bli fint väder så att jag och Kamelkungen kan ta en långtur och passa på att träna lite inkallningar med stå och ligg på vägen   .

_
ANTAL STEG I FÖRRGÅR: 12 756
ANTAL STEG IGÅR: 6 455   

_
"Det största misstag vi kan göra i livet är att leva i konstant rädsla för att vi kommer att göra ett."   



 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards