Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Nina Palm - 16 februari 2012 13:59

Det är nåt mystiskt med målutbudet som hamnar på mitt skrivbord   ! Livränteakter i parti och minut, tjocka som satan och gamla som gatan   . "Gamla som gatan" är ju iofs ett relativt begrepp - nu jobbar vi iaf en hyfsad bit in på 2011 års balanser och det är ju bra, modern tid lixom   .

_
Igår blev det inget Onsdagsparty för oss - det blåste småspik, det var halt och dessutom hade vi fått instruktioner av VVS-killen att hålla koll på beredaren till vattnet hade värmts upp. Gamla beredare kan tydligen explodera om termostaten inte funkar   . Beredaren exploderade inte och när termostatlampan hade släckts tog vi ut bären på en hyfsad runda på skaren - nollgradigt, tö och sen minusgrader på det  . Mer spännande än så blev det inte igår men just det här med att ha VARMVATTEN igen var ju en happening så god som någon   !

_
 

_
Idag försov jag mig för första gången i år   . Vaknade 20 minuter innan klockan skulle ha ringt och sen somnade jag om, med kraft   ! Tydligen. Jaja. Det var bara att ändra om planerna för idag och åka med Jonas till jobbet och vara på plats till kl. 08.00 - inte så dumt det heller faktiskt, om man bortser från att han jobbar ända till klockan 17   .

_
Förutom försovningen har jag frångått mina rutiner idag genom att kika in på rean på Din Sko där jag hittade ett par riktigt fina stövlar för bara 399 kr - rea på rea är ju väldigt bra, särskilt om man ska betala en ny varmvattenberedare inom kort   .

_
 

_
 

_
Det fanns väldigt många skor kvar i storlek 38 faktiskt - mellanmjölkstorleken nr 1 ... trodde jag alltså   .

_
Dagens planer har ännu inte utkristalliserats - vädret får avgöra. Om man ska tro Klart.se ska morgonens 8-9 minusgrader ersättas med regn och plusgrader vilket låter rent livsfarligt i mina öron   . Långtur blir det iaf och lite inomhusträning med Kamelkungen, fjärren och vittringen gör sig bra på Långa mattan och där lär det ju iaf inte bli svartis   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 245

_
"Ingen bidrar så mycket till underhållningen på en bjudning som den som inte är närvarande."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards