Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

5.2 STEG FRAM OCH 1.5 TILLBAKA

Av Nina Palm - 14 februari 2012 08:15

Jahapp - det var som jag trodde, helgens svullerier resulterade i 1.5 kilo upp på vågen   . Jag får skylla mig själv och ta nya friska tag och jobba på beslutsamheten helt enkelt   . Jag har iaf gått ner 3.7 kilo totalt sett och kan fortfarande knäppa mina blåjeans   . Tanken är att öka motionen successivt och jag undrar om jag inte skulle ta och satsa på ett sånt där löparband att ha hemma ändå - promenera/springa en timme extra då och då   .

_
Igår hämtade vi en överlycklig Frasse på Djursjukhuset - allt hade gått bra ända fram till att han förstod att han skulle återbördas till sin älskade pappa, då fick han fart så till den milda grad att den stackars veterinären fick åka Birkenstock i 190 rätt ut i receptionen   . Jaja. Nu ska han bara få smärtstillande ett par dagar och sen är han officiellt friskförklarad och får bitas igen   . Han kommer att svimma när han får se sin älskade brandslang igen *boink*   .

_

Jonas fick tag på en VVS-firma iaf och idag ska de komma och kika på den gamla varmvattenberedaren och ge ett slutligt pris för hela kalaset ... Förhoppningsvis kommer själva installationen att ske på onsdag. Tack gode gud för det   ! Jag har med mig duschgrejer till jobbet och ska ta mig en dusch under dagen   . Allt ordnar sig.

_
På kvällen tog vi en långtur med alla Bären och sen hände det inte så mycket mer. Är nog på väg att bli förkyld eller nåt för jag har varit sjukt trött ett par kvällar i rad nu - natti natti vid 21 är ju så där kul   .

_
Ikväll får vi se vad som händer - Hobbisarna ska på långtur iaf och jag hittar alltid nåt att dona med. Nu känner jag mig mest varmvattenfixerad och hoppas sannerligen att det här löser sig imorron.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 478

_
"Det är meningslöst att sukta efter mer tid om du redan slösar bort det mesta av den du har."   

 
 
Ingen bild

Lena

14 februari 2012 09:04

Härligt att Frasse är fit for fight igen, skrattade högt o såg bilden av Frasse med efterhängande vet framför mig.

Nina Palm

14 februari 2012 09:39

Det var en syn för gudarna vill jag lova, först hörde man flåset, sen klorna och sen "Fraaaasse vänta!" :)). Han är väldigt poppis på djursjukhuset iaf, vår drul så det där sista gatloppet lär förlåtas ... hoppas vi :)

 
Sabina

Sabina

14 februari 2012 09:06

Vilket meck med varmvattenberedaren :(! Hoppas nu verkligen att de kan fixas imorgon till någorlunda vettigt pris.

Härligt att Frasse äntligen är på väg att friskförklaras :)! En liten film på återföreningen kanske eller ljudupptagning iallafall *fniss* ;)

// KRAMAR

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

14 februari 2012 09:40

Vettigt pris is da shit om man säger så *fniss*. Fast jag undrar jag om just ordet VETTIGT passar ihop med ny beredare ... Frasse är med i matchen och du anar inte så gött det känns! En liten film ā Lindströms LOSS menar du :))? //Kramar

 
Ingen bild

mariana

14 februari 2012 09:18

En liten tröst i vv-eländet är att när ni hittat en lösning som passar er så fixar vvs-gubbarna det på ett kick, tror jag att jag vågar lova, taftiskt ;)!
Heja Fräset, så skönt att garnityret är fixat och att han är på G <3
Ha en skön <3-tisdag och må bättre, it's an order ;)!!
//Kraaaaaaaaaaaaaaam

Nina Palm

14 februari 2012 09:42

Jo det brukar ju gå snabbt när de väl får fart - det är mest klyddet före som är segt. MEN nu kan vi ju duscha på jobbet båda 2 och Sebbe kan duscha hemma hos mamma efter skolan så det ordnar sig :). Vi minns badrumsrenoveringen med viss fasa och då hade vi ändå dusch i källaren :). Jag gör det! Mår bättre alltså *hjärta*. //Kraaaaaaaaaam

 
Åsa A

Åsa A

14 februari 2012 09:48

Ett löpband är synnerligen smidigt att ha hemma, åtminstone under mörka/halkiga årstiden - jag kombinerar att springa och titta på tv, så blir det inte så vansinnigt trist; att bara springa och glo "in i väggen" fixar jag inte riktigt. ;)

http://asa.kfib.org

Nina Palm

14 februari 2012 10:21

Då är du som jag - löpband och radio, som vi har här på jobbet, funkar ICKE! TV ä ett måste om man säger så - springa ett House t.ex *hehe*. Operation löpband har nu officiellt inletts! //Kramis

 
Susanne

Susanne

14 februari 2012 10:55

Bara Bergodalbana;-))!

Se upp buset, Frasse is back in town!!!

kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

14 februari 2012 11:30

Ungefär - lite som på tivoli :). Frasse is back - tannalös iofs men ändå *moahahaaa*. //Kramkram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 februari 2012 13:21

Hoppsan då, verkar som det varit en väldans "god" helg för dig ;) Men du säkert ner det till nästa vecka, ja om du inte ska äta en massa gott igen förstås.

Skönt för Frasse att vara hemma och snart va med i matchen igen :) Får väl skriva en notis i tidningen och varna buset att snart är han på gång igen ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

14 februari 2012 14:26

Väldans god - oh yes! Men men. Är huvet dumt får kroppen lida så det är bara att bita ihop :). Det är jätteskönt att tanderiet är historia nu - återbesök om 6 månader är det enda :). Kramkram

 
Ingen bild

Cina

14 februari 2012 20:32

snart snart varmvatten i egna kranarna, hurra....Funkar ju dåligt såhär års att göra som jag o en kompis gjorde när vi bodde i sommarstuga utan varmvatten. Vi fyllde upp vattenkannor, o hinkar o ställde i solen under dagen - så kunde vi yallafall skölja håret i ljummet vatten :)))) sen.

Härligt känns rätt ljumt men ändå passande kring att Frasse nu snart är på bettet igen :)

Nina Palm

15 februari 2012 06:50

Sommarstugemetoden funkar inte nej :). Jonas drömde om att kunna lägga ut vattenslangen på gräset ett tag *hehe*. Frasse är på bettet och det känns verkligen helt underbart! Med lite tur kan du få bli biten på lördag *moahahahaaaa* :). //kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards