Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Nina Palm - 13 februari 2012 10:07

Jag kan ju säga direkt att jag efter helgens övningar inte har några större förhoppningar om ett magiskt VVAI-resultat imorron   ... Varför det? Jo, alltså - man kan ju säga att jag ätit alldeles för mycket även om jag avstod både bjudfikat på årsmötet och snacksen på Onsdagstårtsgruppsträffen i lördags ...   .

_
Hur som helst. I fredags var det fredagsmys med mumsig middag och "lite" GODIS på Daggpilsgränd   . För övrigt är det omöjligt att handla "lite" godis på Happy Candy - tro mig, jag har försökt! Det är ju hur skönt som helst att inleda helgen med en kväll på locket med långrastade hundar och allt men när man plussar ihop fredagsmyset med helgens övriga dagar så har jag faktiskt liiite ågren   . Det var ju inte så att jag i fredags inte VISSTE att det vankades både årsmöte, gruppträff och familjemiddag under helgen    .

_
I lördags var det årsmöte på SBK Malmö och när alla 21 (tror jag) obligatoriska paragrafer (SBK har återigen överträffat sig själva) var genomtröskade var det ÄNTLIGEN dags för prisutdelning och annan uppmärksamhet   .

_
 

Prisbordet - inklusive köttbullar   

_
 

Leif vann Schildt's vandringspris genom att bli bästa Malmöekipage med Benzon på klubbens appelltävling i höstas och fick dessutom en inteckning i Pick Up Kompis-vandringspris, som bästa nybörjare under 2011+ ett Förardiplom - Josefine hon vann ... typ ALLT i appellen och lydnaden med sin släthåriga foxterrier Roxie    !

_
 

Elituppflyttningar under 2011 ... grundversionen   

_

... HALLÅ DÄR! Vi hade 2 elituppflyttningar till JU - Vicky och Gosia    

_

Onsdagstårtgruppen uppmärksammades för smått fantastiska 14 uppflyttningar i bruks och lydnad, varav 4 till elitklass, under 2011        - jag var inte så stolt alls över oss   

_

Cina fick blommor och blad för sin insats som klubbens ordförande under 2011    

_
Årsmötet var hur trevligt som helst och det nya vandringspriset som är signerat Eva Engeln Persson och som ska gå till Årets Framgångsrikaste Träningsgrupp sporrade nog fler än oss   . På kvällen var det dags att åka ut till landet för Onsdagstårtgruppsträff hemma hos Lotta i det nya fina huset  . Anna hade fixat maten genom sitt jobb (jäklars vad gott!) och vi var nästan full styrka + några extra som samlades. En jättetrevlig kväll och stundtals var det läge för hörselkåpor kan jag säga   . God damn vilket liv   ! Till sist kom vi iallafall bordet runt och allas planer för 2012 finns numera inskrivna i Lottas hemliga bok och jag kan säga att om vi bara uppfyller hälften av målen kan vi troligen hämta Evas pris om ungefär ett år   .

_
Förutom blommor och köttbullar fick jag faktiskt en försenad födelsedagspresent oxå i lördags - av Vicky och Mattias ... TACK   , säger jag ju så klart men jag förstår inte konceptet - jag tappar väl aldrig mina nycklar   ?!

_
 

_
I lördags packade vår varmvattenberedare ihop och det var ju så där kul   . Vi har fått duscha på annan plats och koka städ- och diskvatten men NU verkar en lösning vara på G i form av en ny varmvattenberedare ... Vi har hittat en som visserligen är rätt dyr men den bygger på en annan teknisk lösning än den vi har idag och drar därmed inte lika mycket el + att den funkar som luftvärmepump   . Nu återstår det bara att få manicken på plats så att man kan duscha hemma igen   .

_
Igår rundade vi av helgen med en försenad födelsedagsmiddag för Sebastian med svärföräldrarna, svågern, svägerskan och kusinen Filip   . Jonas fick skotta snö (premiär) och laga onödigt smarrig mat medan jag städade hela huset   . Vi fick fina julklappar och födelsedagspresenter och hade en jättemysig kväll som rundades av med vaniljhjärtan ... som jag inte kunde motstå nej   . Åååååh SOPA!

_
Idag är Frasse på Djursjukhuset igen, förhoppningsvis för allra sista gången pga tänderna, och om allt går som planerat är han fit for att bita i brandslang fr.o.m imorron   . Idag lär han ju vara groggy efter narkosen som vanligt. Planerna för dagen är inte så spännande precis - jag tar tag i mitt VVAI-projekt seriöst och ikväll blir det en långtur med Hobbisarna   .

_
INGEN ANING OM STEGEN - HAR HAFT RÄKNAREN HÄNGANDES I BADRUMMET   

_
"Det är aldrig för sent att bli den vi skulle kunnat vara."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards