Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

VAD JAG BORDE MEN INTE GJORDE

Av Nina Palm - 10 februari 2012 07:30

Igår var det ju meningen att jag skulle gå på långtur med Hobbisarna och sen bada dem och klippa klossingar - lite som en avancerad förhörsmetod fast utan själva förhöret   . Först invagga de små liven i säkerhet med en poppis aktivitet för att sedan hutta in dem i vad de anser vara ett djävulens påfund, dvs. duschhörnan   . Nu blev det inte riktigt så eftersom jag upptäckte att alla tre börjat fälla med eftertryck så istället för långturen fick de varsin runda med tillhörande furmineringspaus   . HERREGUD alltså! Jag blir lika häpen varje gång jag upptäcker hur slanka de är under all lös päls   . Sen kan man ju undra över min inlärningskurva för VARJE gång jag tycker de börjar se allmänt lönnfeta ut går det nån vecka innan jag tänker "det börjar nog bli hög tid att furminera dem - det var ett tag sen" ... och vips ser de mer normalviktiga ut. Efter furminering av tre bastanta och sjukt välpälsade hundar klippte vi klorna på dem och sen var det helt enkelt överkurs att börja duscha dem oxå ...   . I didn't pall it.

_

Annars hände det inte mycket igår. Handlade lite efter jobbet, fikade med goda och hälsosamma mackor, kollade på TV och tog det lugnt. Torsdagskoma all inclusive   .

_
Lite kul igår var att Sydsvenskan publicerade Månadens Bild, insänd av en Olle Enqvist och jag måste ju verkligen komplimentera Sydsvenskan för ett extremt gott omdöme - jag menar bilder på snygga män i uniform kan man ju inte se för många av  .

_
 

_
Idag vågar jag mig inte ens på att försöka planera vad som ska hända ... Inte efter den här morronen   . Idag skulle jag ha tagit bussen 06.17 till jobbet, Jonas skulle ha hämtat mig efter jobbet (efter att ha långrastat hundarna), vi skulle ha åkt och hämtat Sebastian för att sen åka och handla lite fredagsmys tillsammans ... Jo ELLER HUR!?   Det började med att jag traskade till bussen, såg 06.10-bussen köra iväg i vanlig ordning, kom till busshållplatsen och började ana ugglor i mossen vid 06.19 och såg att 06.17-bussen dragits in och att nästa buss skulle gå först 06.35   . Satte mig ner för att vänta (varma kläder och en smartphone gör nästan all väntan hyfsat dräglig - jämförelsevis) men blev plötsligt (känsliga läsare kan sluta läsa här!) akut toanödig på riktigt   ! Fick springa hem för att gå på toa och när jag väl var på väg ut igen insåg jag att 06.35-bussen var helt omöjlig att hinna med   . Jahaja. Bara att ta Djävulsmaskinen till jobbet och sen ägna 20 minuter åt att prega in det stora fanskapet i världens smalaste parkeringsficka i vårt ytterst trånga garage under domstolen ... Kommer man 06.30-40 är det gott mått men efter 07 är det i princip knökfullt   . Kul! JÄTTEkul   . Fast en kul sak har iaf hunnit hända idag - jag hittade en kofta i garderoben som jag glömt bort att jag hade fyndat på Esprit-rean i mellandagarna. High five på det   ! Vid närmare eftertanke är det nog high five på att jag inte hann med nån buss oxå   .

_
Imorron väntar årsmötet på klubben med allt vad det innebär och Leif och Benzon ska få sitt förardiplom   . På kvällen har vi uppstartsträff för vårterminen med Onsdagstårtgruppen ute i Lotta och Stefans nya hus i Tygelsjö - ska bli spännande att se huset på riktigt, vi har ju varit med på hela resan sen de började leta tomt - och på söndag kommer svärisarna, svågern, svägerskan och kusin Filip på besök för att fira Sebbes födelsedag och ... julafton   .

_
ANTAL STEG IGÅR:10 191

_
"Den bästa tidpunkten att plantera ett träd var för 20 år sedan. Den näst bästa tidpunkten är nu."   

 
 
Susanne

Susanne

10 februari 2012 08:18

Hahahaha toanödig på riktigt...känner magknipet, lite svettningar i pannan och sen verkligen öva knipövningar hela vägen hem, nästan knäppa upp allt på vägen med för att kasta sig in på toan, och gud nåde den som råkar vara i vägen......
Ses på klubben på lördag!
Kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

10 februari 2012 08:22

Fruktansvärt! Nixx och Yaxxons krigsdans upphörde direkt kan jag säga när jag kom tillbaka - "mena det man säger" fick en fördjupad innebörd om man säger så ... Jösses! Vi ses imorron! //Kramkram

 
Ingen bild

Cina

10 februari 2012 08:58

såhär i efterhand tänker jag...hellre nödig o kunna springa hem till toan, än att sitta på bussen o kniiiipa hela vägen ;) Jag hittade minsann oxå kofta i garderoben när jag gick igenom den...med prislapp o allt kvar :)))))

Ha en fortsatt go' fredag - ses imorrn
kram

Nina Palm

10 februari 2012 09:36

Jag håller med dig! Men just då var det så där fränt :). Veckan för upphittade koftor it is! Ha en fortsatt go fredag du med så ses vi imorron :). Kramkram

 
Petra

Petra

10 februari 2012 09:02

Vissa morrnar är onödigt spännande:) Furminering & klossekyr kan räcka en vanlig torsdagskvällen...så har pojkarna något att se framemot under fredagsmyset *fniss*//kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

10 februari 2012 09:35

Den här morronen är arkiverad i bloggen och ska omedelbart glömmas bort! Furminering av just de här gossarna är ett gympingpass - stor ytor päls, "hjälpa till" medelst vända sig hela tiden varvat med jakt av hårbollar (gissa vem!) och "NU är vi klara tycker jag" *grrr*. Klossekyren ska vi inte prata om! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

10 februari 2012 09:09

Panik i kubik är ju ett understatement i det läget! Det blev inte gjort något alls hos oss igår, komaallinclusive. Straffade sig i morse på sitt eget lilla sätt o vis:) Ha mysigaste fredagen, ses i morgon kväll :)
I do like men i uniform, paw riktigt :)! Undras om DakkyDoo gör det ock *hehe*
// Kraaaaaaaaam

Nina Palm

10 februari 2012 09:33

Milda makter vilken morron! Det straffar sig jämt även om det känns helt rätt när man INTE gör det man tänkt :). Ha mysigaste fredan du med så ses vi imorron! DakkyDoo och män i uniform? Behöver du verkligen undra *moahahaa*?//kraaaaaaaam

 
Sabina

Sabina

10 februari 2012 21:58

Vilken TRAUMA morgon :(! Kan tänka mig att det helt plötsligt var mkt enklare att var tydlig direkt *fniss*

Asså- jag har inte tänkt i Furmingeringsbanor än, men tyckte Khan började se fet ut. Drog åt tömmarna rejält vilket ledde till viktminskning och ett gult kort i anorexiklubben via mamma. Khan har vägt 33,5 kg sedan han var 10 mån men vägde helt plötsligt 30,5... *skämshatt på* Jag ska hämta Furminatorn från bilen imorgon-LOVAR!!

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

13 februari 2012 08:21

Ajdå *oops*. Skämshatten - precis samma modell - fick Irene bära en gång i tiden. Hon tjatade på mig heeeela tiden om att Shotti såg "buttig" ut så den stackars hunden fick banta ofta, mycket och länge kan jag säga. När jag åkte till N.Y passade Irene henne och resan sammanföll med att Shotti fällde sin långa fluffiga päls och det visade sig då att hon var jittesmal' ... Operation gödning inleddes och när jag hämtade henne liknade Shotti en säl i mina störda ögon ..."Hon var ju dö(-ds)smal under pälsen ... ju!" JA HON VAR JU DET! *hehe*. Lyllo Khan - gödning it is! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards