Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

VÅREN KOMMER OM TRE VECKOR!

Av Nina Palm - 9 februari 2012 07:32

Det är helt sant - för det har Mr B sagt   .

_
Just idag är det dock inte vår alls men däremot en riktigt krispig vinterdag som jag inledde med hundrundor i fullmånens sken   . Underbart! Jag har vissa kvarstående men efter världens längsta höst (juli - januari) och kan fortfarande drömma mardrömmar om leriga hundar, skitiga golv och 10 maskiner i veckan med bruna, stela hundhanddukar MEN det börjar gå över   . Apropå leriga hundar har jag faktiskt tänkt att Hobbisarna ska få det stora nöjet att åka i badet idag efter långturen  . Tycker att Nixx börjar se lite sunkig ut i byxorna nämligen och dessutom behöver klorna klippas på hela gänget.

_
Igår åkte vi faktiskt till XXXLutz och käkade kvällsmat - varsin bautawienerschnitzel med pommes blev det och det var ju en väldig tur att jag just igår hade ätit alldeles för lite under dan   . Lite extra lyxigt men inte heller så VVAI-mässigt var att Jonas hade varit på långis på Revinge med hundarna när jag kom hem, så att jag inte behövde röra mig en meter   . På kvällen var det Onsdagsparty på klubben och vi började med platsliggning. Yaxxon låg fint och med lite stödkommando låg han kvar till jag sa sitt   . Efter platsen körde vi fritt följ, ställande under gång, fjärren och avslutningsvis anskällningar för söket. Fria följet gick oväntat bra igår, lugnt och balanserat med bra position och dessutom höll han kroppen rak nästan hela tiden, min Kamelkung   . Ställandet fick vi oxå till flera gånger med lite extra ögon och assistans av Gosia och jag tror nog att vi ska klara ut det momentet rätt snabbt   . Yaxxon ÄR sjukt lättlärd och när han är i rätt stämning blir det betydligt lättare för mig att visa honom vad jag menar och rätta till - så det där med stämningen försöker jag vara nog med. Fjärren med sitt och ligg är i stort sett klar och igår gick jag ut på 5-6 meter   . Belönar fortfarande alla sitt som blir rätt, dvs. studsfria   . Avslutade träningen med att parkera liten Petra vid pumphuset, utrustad med dold boll och med instruktioner om att  beslutsamt mota bort alltför närgången stor hund med foten  , för träning av sökmarkeringar. Yaxxon brakade iväg i sedvanlig fart och kom - så klart - för nära och för högt (just det sistnämnda är ju i och för sig svårt att undvika med världens längsta schäfer och 1.58 cm figurant) varpå han blev motad bakåt av Petras fot och kommandot "backa" och sen kom han igång hur bra som helst med skällandet   . Andra vändan lika och då hörde man en väldigt skillnad i skallet, han blev allt lite sur, den alldeles för snälle   . Tredje vändan perfekt, rätt avstånd och en väldig attityd och täthet i skallet. Det som är bra med Yaxxon är att han förefaller ha fattat det här med bevakningar när han skyddsade i sin mycket korta tjänstekarriär för han bryr sig icke en meter om att jag kommer närmare, sluter upp och t.o.m klappar honom  utan fortsätter jobba mot figgen hela tiden  .

_
 

_
Ikväll väntar som sagt långtur, hundsanering och klossekyr. Efter detta lär Torsdagskoman slå till med full kraft   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 598   

_
Bevingade ord, signerade Gosia:

_

"Har man en snabb hund måste man vara snabb - helst snabbare."   

 
 
Sabina

Sabina

9 februari 2012 10:56

Gruppens A-barn helt enkelt <3 ... eller matte eftersom vi inte får skylla misslyckandena på hunden så torde ju äran oxå vara vår ;)

Jag har redan börjat på min koma, blev väckt kl 10 av telefonen och DET har aldrig hänt tidigare ....

// Kraaaam

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

9 februari 2012 12:55

Vissa dagar är han helt enkelt ett A-barn ja, det är tur att han varvar med att vara ett Ö-barn ... Fast det är väl mitt fel då kanske? Det med - fast tvärtom *hehe*. GUD så skönt att sova så länge! //Kraaaaaaam

 
Susanne

Susanne

9 februari 2012 11:15

Hoppas MrB har rätt!!!
Verkar som att vi alla var nöjda med våra träningar igår!
Idag är en måstedag efter jobb i vanlig ordning.hmmm
Kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

9 februari 2012 12:53

Mr B har ALLTID rätt, det har han sagt :). Ja det blev ju en väldigt lyckad träning verkar det som! Fler sådana! Måstedagar är inte så himla kul nej. //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

9 februari 2012 11:16

Åh va bra, då skickar jag över mina Pälsar för bad. Dom kommer med bussen, återkommer med tid! Klorna behöver du inte ta, det gjordes i måndags ;) En duktig Kamelkung i rätt stämning är lika med en duktig Matte i dito stämning <3 Ha en särdeles härlig torsdagskoma, jisses vilken kväll du har framför dig;)! // Kraaaaaaaaaam

Nina Palm

9 februari 2012 12:33

Stopp och belägg här nu :)! HUR får man in DakkyDoo i en duschhörna? Jag förstår inte riktigt hur du menar nu men ALLT är väl kamelkungens fel?! Sa vi inte det!? Ha en go torsdag i snön så fortsätter vi nerräkningen mot våren imorron! //Kraaaaaaaaaam

 
Petra

Petra

9 februari 2012 13:46

Jag räknar!! Att komma in för högtkunde nog Yaxxon inte riktigt hjälpa just igår kväll- men allt annat, såsom studstendenser och stå på huvet i soffan och mysa/tugga tuggis, är kamelkungens fel från början *fniss*. Surt blev han allt när pysslingen petade på honom <3. //kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

9 februari 2012 14:35

Allt är Yaxxons fel - stå på huvet är en väldigt svår konst f.ö :). Han blev helt klart lite gramse där, tur att han är för snäll och inte bits *fniss*. Bra kämpat igår! //Kramar

 
Ingen bild

Kattis

9 februari 2012 16:09

Synd att man missade kamelkungen i sitt esse! :)

XXXLutz... Börjar bli lite nyfiken på det schnitzelpalatset - har ni kommit till möbelavdelningen någon gång? :) :) <3

Nina Palm

9 februari 2012 17:27

Ja det var värst vad han stajlade :)! Du hade kanske kunnat stå vid pumphuset och räkna hans stoooora bissingar? *hehe* Schnitzeln på Lutz är grym! Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 februari 2012 17:52

Låter ju kanon om våren kommer om tre veckor, hoppas att han har rätt då :) Fast då får du ju en sån där kladdig tid med en massa torkande av fötter igen :(

Vad kul att du och gossen fick er en lyckad träning, är ju så mycke roligare att träna då :)

Jo det funkade kanon med alla tre hundarna i badet, dom var så duktiga :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

10 februari 2012 07:14

Jonas hade läst att det var bara var 2 veckor kvar nånstans! Det ljusnar alltså. Jag torkar gärna lite tassar igen pga klet (dock inte pga regn) - VÅREN är efterlängtad! Vi fick verkigen till det i onsdags ... det kan dock ha berott på att vi skippade framåtsändandet *fniss*. //Kramar och trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards