Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Nina Palm - 7 februari 2012 07:54

... nu har jag vägt mig och det är inte utan att man börjar bli liiite fundersam på hur illa jag har ätit och skött mig fram till viktchocken   . VVAI-resultat: 5.2 kilo ner på drygt 2 veckor och minus 5 cm både runt midjan och rumpan   . Jag inser ju att jag blivit av med en hel del vätska iom att jag dricker som en hel kamel men ändå ... lite fett har ju säkert runnit av mig för jag har då aldrig hört talas om att man kan få gropar i vätskesvullnad   . SKÄMS PÅ MIG! 5.8 kilo kvar   ... Bara att fortsätta hålla koll och plussa ihop det jag äter och dra ifrån det jag gör av med. Igår hasade jag mig ut i garaget och hämtade min yoga-matta och ikväll, när jag är ensam hemma (ett absolut måste - ska tilläggas   ) ska jag plocka fram min bok om poweryoga och experimentera lite   . Får väl ha telefonen nära tillhands - fall i fall jag skulle råka i nöd.

_
Igår var det en ganska vanlig måndag i livet, i verkligheten, idag. Jobbade, handlade, käkade lite, gick på långtur med Hobbisarna och sen sjönk jag ner på locket och njöt av att allt var klart   .

_
Tränade lite inkallningar med ställande alternativt läggande med Yaxxon på rundan och det gick förvånansvärt bra trots att Nixx örlade omkring och störde   . Syftet var inte att få det perfekta ställandet och läggandet utan att Yaxxon skulle reagera snabbt på själva inkallningen (krävdes ett par påminnelser där), springa fort och sen "höra" kommandona. Det är vårt återkommande issue i vardagen - hörsamheten   . När Yaxxon var liten la jag massor av tid på att göra grejer med honom själv men allt efter som han blivit äldre har vi börjat göra det mesta av t.ex rastandet i grupp och jag får ju helt klart skylla mig själv där   . Det är svårt att få tid till allt man vill göra helt enkelt när man jobbar heltid och har fler hundar att ta hand om men jag ska iaf försöka ordna mer ensamtid med Kamelkungen just för att få till lite mer bonding. Kanske är det mer naturligt att göra saker ensam med en valp/unghund än med en vuxen hund ..? Jag tror att det är lika viktigt för en vuxen hund som för en ung hund att få känna sig utvald   . På köpet kommer ju Nixx att få egentid och DET är det bästa som finns enligt honom oxå - så till den milda grad att man är färdig att strypa honom efter en stund, av ren kärlek alltså   .

_
Som sagt. Ikväll ska jag yoga. Rapport kommer imorron   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 946

_
"Livet består inte av att vänta ut stormarna. Det handlar om att lära sig att dansa i regnet."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards