Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

KALLT, KALLARE, KALLAST

Av Nina Palm - 6 februari 2012 08:53

Så ja. Liten blogguppdatering av det mer ospännande slaget så här innan stundande avdelningsmöte   . VVAI skulle jag ju ha redovisat idag men tyvärr glömde jag bort att ställa mig på vågen imorse   . Jag kan iaf fortfarande knäppa mina blåjeans, dessutom sitter de en aaaaning lösare runt benen så jag lär ju iaf inte ha plussat på volangerna *puh*   .

_
I fredags slutade jag jobba när Jonas började jobba och det blev en lugn hemmakväll med alla bären. Frasse fick stanna hemma från jobbet - han är ju inte i tjänst och det finns ju ingen mening med att han ska ligga och bli kall i en bil i onödan   . Hur som helst fick jag ett städanfall och sanerade hela huset under kvällen och gick en hyfsad runda på åkrarna med pälsarna. Nixx tycker det är så där skönt att traska på knöliga åkrar med sina slitna tassar och lägger ner sin själ i att hitta traktorspår som är skönare att gå på   . Utan att jag egentligen märkte hur det gick till gick vi allihop plötsligt den runda som Nixx hade bestämt   . Efter städningen körde jag ett inomhuslydnadspass med Yaxxon faktiskt - vittringsapportering, fjärr och krypstarter är det vi ältar och utvecklar. I fredags la jag pinnarna på en massa olika sätt och han apporterade rätt pinne och lämnade av den prydligt varje gång   . Fjärren mellan sitt och ligg fungerar bra medan stå är lite svårt utan framåtförflyttning ...

_
I lördags var det -14 grader i Bara på morronen   . Krispigt och klart men sjukt kallt, sammanfattningsvis. Vi hade ju avbokat hundträningen i skogen sen innan men även lydnadsträningen på klubben frös s.a.s inne, mycket för att vi skulle vara hemma hos Sophia och Fredde rätt tidigt men även för att det, med mina mått mätt, var alldeles för kallt för att träna   . Vi pälsade iaf på oss och gick en långrunda och det var ju rätt ok iom att man rörde på sig hela tiden   . På kvällen åkte vi - som sagt - till Sophia och Fredde - för att käka mumsig middag, äta sjuka mängder godis, umgås och kolla på Melodifestivalen. En hur mysig lördagskväll som helst   . I mitt VVAI-projekt ingår en slarvdag i veckan och man kan ju inte säga att jag vilade på hanen direkt ... herregud   .

_
Igår åkte vi till klubben mitt på dan för att träna lite lydnad. Sabina, Petra, Cina, Leif, Mariana och Göran hade haft samma tanke visade det sig. Efter lite fika och valpröj blev Jonas och Leif flyttgubbar medan jag tog ut en överladdad Yaxxon för att damma av vårt fria följ ... Jösses. Man kan ju säga att vi har att jobba på - minst sagt   . Det var så studsigt, stökigt och jävligt att jag fick gå tillbaka till min tidigare modell som jag brukar kalla "ett håll i taget" mycket för att inte mörda honom på plats   . Hur som helst lugnade han ner sig efter en sisådär 4-5 kilometer och på slutet kunde man faktiskt nästan tro att han fått lära sig momentet en gång i tiden   . Körde skall, fjärren (med Sabina bakom som tävlingsledare) och markeringsskick för söket och som tur var gick de här övningarna bättre än väntat ...*puh*   . När Yaxxon var parkerad i bilen var det Khans tur att komma ut och efter en jättefin linförighet och lite ligga still kollade jag lite på hans kryp, som var bra men för fort   . Trixade lite, visade GB:s krypstretching och flyttade belöningen från handen till marken (jag tycker det är så jäkla bra för stressmonster) och se på tusan om vi inte fick fram några riktigt tjusiga OCH lugna krypsteg med låg rumpa och allt   .

_
Vi väntade besök av kompisen Peter igår eftermiddag och när allt flyttande var klart på klubben fanns det inte riktigt tid för Frasseträning om vi skulle hinna med att gå på promenad. Frasse har ju i genomsnitt haft 4 träningspass i veckan de senaste månaderna och att han fick vila både lördag och söndag var ju egentligen inte så dumt   . Överträning gör ingen glad - särskilt inte hunden. Idag, imorron och på torsdag har Frasse jobbträning.

_
Ikväll får vi se vad som händer. Eventuellt ska jag på agilitymöte ... OM jag behövs där förståss, annars blir det långtur och lockhäng tror jag bestämt.

_
"Om livet ger dig citroner - gör nån form av fruktig juice."   

 
 
Spirit

Spirit

6 februari 2012 09:30

Sticker in en frusen näsa o kollar in din blogg.
Önskar dig en fin dag. //S

http://www.mosthaunted.bloggplatsen.se

Nina Palm

6 februari 2012 10:53

Detsamma :)! Frusna näsor är alltid välkomna *fniss*.

 
Petra

Petra

6 februari 2012 10:00

Liite för kallt är det allt för min smak också. Röjde gjorde de allt OCH åkte på storstryk för missriktad optimism *fniss*. //kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

6 februari 2012 10:53

Ja Tant Myran visade ju med viss emfas var skåpet skulle stå *moahahaaa*. Fast man är ju bara tvungen att kolla en gång till *:)). Kramkram

 
Ingen bild

mariana

6 februari 2012 10:08

Nixx, the King i alla lägen :)<3 Krispet blev lite överkurs för mig och Dakky (som ju fick köldkramp) så ingen uteträning för oss heller på lördagen. Men miljöträning på klubben igår var höjdaren paw riktigt sa Dakky ;) Sov som en stock sedan, vilket blev min höjdare paw riktigt :)! Ha en härliger måndag! // Kraaaaaam

Nina Palm

6 februari 2012 10:54

Lite väl mycket King för min smak men ... ja, han är ju rätt charmig :). Miljöträning? Menar du Tant Myrans kommendering? *fniss* Sovande slyngeldamer kan man inte få för många av ;). //Kraaaaaaam

 
Ingen bild

Cina

6 februari 2012 10:35

härlig start på ny arbetsvecka...avdelningsmöte ;)

Detta var verkligen helgen då vi fick testat alla varma kläder, o så lager på lager principen. Tack o lov att vinden varit vänlig mot oss :)

som jag länktar till tiden då det inte tar en kvart att klä på sig...utan jag bara kan trilla ut i slöfsor, shorts o ett linne :)

Nina Palm

6 februari 2012 10:56

Avdelningsmötet var ett säkerhetsmöte ... *yada yada yada*. Vinden har sannerligen tajmat sig med tempen den här helgen. Tack för det! Nu längtar man VERKLIGEN till mer lättklädda tider! //kramkram

 
Ingen bild

Susanne

6 februari 2012 14:50

En bra helg trots kyla!

Vi kanske springer på varandra ikväll nånstans i Bara, långisen får förläggas där,hmmm under fotbollsträning.
Kramis

Nina Palm

6 februari 2012 15:02

Ja faktiskt - fast jag är nog litta' klen ändå :). Jag går Dungvarvet - vilket går du? Troligen förbi badet väl? Ring om du fryser lallan av dig - vi är hemma :). //Kramkram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 februari 2012 22:14

Ja hu vad kallt det varit några dagar nu :( Inte alls skönt att vara ute. Igår och idag så har det "bara" varit runt -8 grader men har istället blåst små djävlar ute i stället.

Japp, här går kameran varm varje dag oavsett temperatur ;) Men det var attans kallt när det var -19 här att knäppa. Blev några snabba knäpp och sen på med vantarna.

Ni är flitiga med eran träning trots att det är så kallt ser jag. Här känns det som om träningen ligger på is tills vidare.

Duktig du är med din viktminskning :) Önskar jag också hade ork/karaktär att göra det också. Men det finns ju alldels för mycke gott så det är inte så lätt ;)

Ha det så bra i kylen du och grabbarna.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

7 februari 2012 07:48

Vi har iaf haft tur med vindarna här nere - tack o lov :). Jag tillhör ju inte de flitigaste precis men visst är vi igång även om det tar emot när fingrarna fryser till is *brrr*. Jag blev sjukt motiverad när vågen visade tvåsiffrig ökning! //kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards