Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Nina Palm - 3 februari 2012 10:14

Imorse var det 12 minus när jag lämnade Bara och det här med att "aja - jag tankar på vägen till jobbet på fredag" kändes plötsligt inte som en så bra idé längre   . Fast å andra sidan var jag väl uppvärmd av aggressioner när jag väl stannade för att tanka eftersom en bilförare tydligen tyckte att 40 km i timmen var en lämplig hastighet att hålla hela vägen in till stan trots torra vägar   . Obehagligt att köra när det är kallt? Skit i det eller ta bussen   .

_

Igår kväll drabbades jag av torsdagskoma IGEN   - det kan även vara fråga om näringsbrist iofs - och efter mysfika svimmade jag på locket, väl inbäddad under ett täcke och en rätt stor hund   .

_
 

_
När Nixx var liten skrek han som om han höll på att bli opererad utan bedövning när man höll fast honom och hur han bar sig åt när man la honom på rygg i knäet ska vi bara inte prata om   . "Jahaja - dåligt hanterad som valp ... blablabla"? Icke sa Nicke. Nixx och hans brorsa bodde i Irenes och Lennarts vardagsrum och blev hanterade vareviga dag men Nixx såg helt enkelt inte charmen med dylik kroppskontakt (och det var därför jag hellre ville ha Nintendo än Nixx   ). Hur som helst inledde Jonas Operation Tvångsgosning och man kan ju så här i efterhand konstatera, att han troligen överdrev projektets varaktighet en aning för är det nåt Nixx ÄLSKAR idag så är det att ligga nära och bli fasthållen ... och detta gärna under ett tjockt duntäcke   .

_
Nån inomhusträning blev det inte men däremot en härlig långrunda på åkrarna   . Kallt som satan var det men månen, stjärnorna, snön och sällskapet gjorde att man lixom tyckte det var rätt ok ändå   . Frasse fick stanna hemma från rundan och relaxa istället efter en lång men lyckad dag på jobbträningen där både räddningssöket, platsliggningen och sitt kvar:et hade fungerat jättebra   . Jonas var så nöjd att han firade med en virre och en kall öl när han kom hem   . (KALL öl ... hur tänkte han då - förresten   ?)

_
 

Frasse ligger plats ...

_
 

... helt avslappnad med hakan i backen   

_
Idag får vi se vad som händer. Jag slutar 15 och Jonas börjar 15. Jag TROR att jag ska mumma lite, gå på långtur och bara ta det lugnt. Imorron blir det troligen lite lydnadsträning - om det inte är FÖR kallt - och på kvällen ska vi åka till Vetebröd och ha det gött   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 818

_
"TRÄGEN VINNER"   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards