Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Nina Palm - 2 februari 2012 07:58

Jag tyckte allt att det var litta' kallt om näsan imorse när jag traskade morronturerna med Bären ... Jonas kollade på termometern innan vi körde till jobbet och konstaterade att det var hela 10 minusgrader ute   . Man kan ju lugnt säga att vintern kom till slut iaf   . Hellre kallt och krispigt än grått och regnigt så jag klagar INTE, inte så länge jag har varma kläder iaf   .

_
Igår var det Onsdagsparty på klubben och det var gränsfall vi fick plats i stugan   - Lotta, Nina, Kattis, Mariana, Göran och Irene saknades men i gengäld kom Magnus, Inger, Chrille, Eva och Anderbergs och några till så det blev plus minus noll ändå . För min del blev det ingen träning utan TK-möte istället (tävlingssektorn heter numera - efter banbulla från SBK centralt - tävlingskommittéen *det gäller att veta vad som är viktigt*).  Mötet gick bra och var rätt trevligt men det är ändå segt att ha en träningssugen jycke i bilen som inte får utlopp ... Tur att övriga höll fanan högt och övade fint. För vår del var det Frasse som fick träna på sina käpphästar; sitt- och ligg kvar och det hade gått över förväntan. Gruppens årsuppstart för 2012 är i faggorna och igår lades sista handen vid planeringen   . Man kan säga att denna tillställning kommer andas fet lyx - både lokalmässigt (sprillans nytt och fint hus) och kulinariskt (proffsmatlagare i gruppen). Nu ska vi bara snickra ihop målen för 2012 och fundera över hur vi beach 2012-taktiskt ska fördela tårtorna över året   .

_
En liten fika hann jag iaf med innan det var dags att styra Silver Bullitt hem mot Bara och hämta hundmat på vägen. No more Doggy Röd alltså   . I övrigt hände det inte så mkt igår mer än att Frasse, förutom ett pass lydnad på kvällen, fick träna räddningssök på dan tillsammans med Fredde och Aldo-Paldo-Pussgurka   . Det hade gått helt ok.

_
 

Frasses kollega Aldo

_
Ikväll väntar långtur med Hobbisarna och lite övervåningsträning med Den Beredde - vi nördar vidare med våra pinnar, sitt-ligg-stå och krypstarterna   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 028   

_
Med Malmö i mina tankar:

_
"Det enda ondskan behöver för att segra är att det goda ingenting gör."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards