Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

MYSTERIET MED DOGGY RÖD

Av Nina Palm - 1 februari 2012 06:52

Vi brukar ju handla vår hundmat (ProPlan) av en kollega till Jonas till förmånligt pris vilket funkar kanon så länge vi har liiite framförhållning med beställningarna   . Den här gången beställde vi för sent och maten tog slut och vi gick och handlade oss lite nödmat på ICA i form av Doggy Röd. Doggy Röd är ju mer eller mindre världsberömt i hela Sverige för att hundarna brukar bajsa som normalstora elefanter av det    (alla hundar utom min gamla Dexi, som åt Doggy Röd nästan hela sitt liv och både mådde alldeles utmärkt och bajjade normalt hela tiden). Nu till mysteriet: våra hundar har fått Doggy Röd i tre dagar och förutom att Nixx slutat leverera på varje runda är leveranserna i storlek med vad jag antar en shetland sheepdog brukar kunna prestera. Är inte det konstigt   ? Vad har hänt?!

_
Hur som helst. Igår var det en ganska vanlig tisdag. Åkte och hämtade Sebastian efter jobbet och innan vi åkte hem till Bara svängde vi in om Foodcourt för proviantering   . Sebbe var sugen på en långmacka med kyckling och bacon på Subway och jag läste på kaloritabellen på disken och tog en kortmacka med kalkon ā 238 kcal   . Väl hemma donade jag lite med hemmet medan Sebbe kollade på film och sen satte vi igång med ett läxförhör i ellära som gick hur bra som helst   . Det var ett par frågor han inte kunde men efter att ha gått igenom dem så satt de som rinnande vatten - GRYM inlärningsförmåga har han, den där junior   . En långtur med Hobbisarna blev det oxå och en mysig kvällsfika innan det var goggonannadags   . Jonas och Frasse var på jobbet och meningen var ju att det skulle vara hundträning men så blev det ju en ny skjutning bland stadens drägg    ("polisen är förtegen om den den skjutnes identitet och bakgrund"). Ett spår hade de hunnit med iaf och det hade gått helt ok   . Ja just ja - vi tränade lite BL med Yaxxon oxå och bortsett från att han i ren glädjeyra över lite aktivitet skopade upp 5 av 7 apporter (ok - nu överdriver jag liiite   ) i första försöket gjorde han tre stycken riktigt bra vittringsapporteringar inklusive håll fast och avlämnande vid sidan   . Fjärren börjar fungera mer och mer säkert, det blev bara en "studsväxling" från ligg till sitt igår iaf   . Som Sebbe sa: "shit va han e typ beredd hela tiden" .... Jo, det kan man ju lugnt säga - Yaxxon är troligen FÖDD beredd. Typ   .

_
 

En annan ständigt beredd kille med sin lillhusse   

_
Ikväll väntar TS-möte för mig och Onsdagsparty för övriga - vi får se om jag hinner med att öva nånting men troligen blir det inte så   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 277 (jag tog alla 3 på morrontur tillsammans - brukar gå 2 rundor annars)

_
"Jag går långsamt men jag går aldrig tillbaka"   

 
 
Ingen bild

mariana

1 februari 2012 08:37

...och mina lägger högar som shetlandsponnies ;) Lite som "från mini till maxi" :) Troligen ses vi inte i kväll, pappershögarna växer o växer. Undras vad foder dom sätter i sig ?! Ha en sköner dag/afton! // Kraaaaaaaam

Nina Palm

1 februari 2012 08:56

Skumt är det! Sketlandsponnys *fniss*. Pappershögar bör gödas med foder som har hög smältbarhet och lite kalorier - den saken är klar ;). //Kraaaaaaaaaam

 
Susanne

Susanne

1 februari 2012 11:20

Undrar hur mkt en travemündefärja lämnar ifrån sig...Kameler betydligt med väl....hihi.
Vad har vi lärt oss av detta???? Man ska vara ute i god tid!;-)))))
Ses ikväll// Kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

1 februari 2012 12:31

Travemündefärjan lämnar för närvarande ifrån sig som en optimistjolle :). Man SKA vara ute i god tid - verkligen! Ses ikväll :). //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards