Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Nina Palm - 30 januari 2012 08:07

Idag har det gått en vecka av de planerade sju med VVAI och jag har gått ner 2.4 kilo i vikt och har tappat 3 cm både runt lallan och midjan   ! Nu är det bara 8.6 kilo kvar helt plötsligt och jag kunde - dagen till ära - knäppa mina blåa levisjeans imorse (vilket jag alltså inte kunde för en vecka sen)   . Happy days   !

_
Helgen har varit rätt så lugn och stabil om man bortser från gårdagen som blev en aaaning stressig eftersom vi både skulle träna sök och gå på Zalmas 7-årskalas   . MEN det ordnade sig! Jag körde bara ett pass sök igår med Yaxxon och det gick bra bortsett från en tjyvstart rakt ut i ingenting på första skicket    men efter återkallning gick det finfint. Jag vill nöta in rakt ut/framåt ordentligt och hade diskreta pop-uper på första och andra skicket och sen stack figgarna framåt i rutan som vanligt. Skick 3-6 utan retning och Yaxxon gick som tåget och sökte fint på djupet   . Frasses första sökpass gick så där bra   - jag fattade inte att Jonas bara ville ha två figgar som stack framåt efter att ha blivit hittade och till på köpet låg vinden så att Frasse hade snus på figge 3 och 4 redan i första skicket så istället för "rakt ut träff" blev det mest ... mög   . Frasse har fått gå perversa mängder tomskick den sista tiden och behövde verkligen ett träff-pass för att inte gå ner sig igen. Pass två blev som planerat och alla skick efter det första där Jonas fick skicka om ett par ggr pga snedslag gick riktigt bra   . Puh   !

_
 

*sviiisch* (tack Susanne för bilderna!) 

_
 

Med siktet på rätt håll   

_
Söket drog ute lite väl på tiden igår för min smak - jag pallar inte riktigt att figga i flera timmar och köra egen hund i en kvart, så är det bara, då kör jag hellre 2 mindre rutor med färre hundar. Det fick bli uppletande för Kamelkungen istället   . Det var ett tag sen och han var flamsigare än flamsig så jag fick ta honom i kravatten rejält till slut och då skärpte han sig och jobbade riktigt fint och kände dessutom att det nog kvar läge att lämna av de sista två föremålen ordentligt   . Nöjd!

_
Mariana och Göran kom ut till skogen framåt eftermiddan och jag fick en hett efterlängtad prexent - nämligen KLORIN POWER MOUSSE   ! Städkärringen i mig jublade!

_
 

_

Väl hemma var det bara att byta om och åka hem till fröken Zalma Jarny och gratulera henne på 7-årsdagen   ! En liten tårtbit blev det och Zalma blev jätteglad för klänningen och tightsen som vi hade köpt  .

_
 

Zalma    

_

Väl hemma - via Ica - sjönk vi ner på locket och där blev vi kvar kan man säga. Sammanfattningsvis   .

_

Nixx - trött efter vallning av stor sökruta och många vallare    

_
Idag ligger Frasse på tandläkarens operationsbord IGEN och måtte nu tandhelsiket vara blödningsfritt så att den rotfyllas   ! Oroligt som vanligt, sövning är ju aldrig riskfritt.

_
Ikväll får vi se vad som händer. Lite läxor för Sebbe blir det så klart, han har prov på torsdag och läxförhör på en obligatorisk bok imorron, och en långtur med Hobbisarna   . Förhoppningsvis ska jag hinna klämma in lite träning med Yaxxon oxå, vi nördar vidare mot hoppfri fjärr och tjusiga avlämningar av framvittrad pinne   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 6 127   

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 10 166

ANTAL STEG IGÅR: 15 126

_
Å så ett visdomsord som jag snott från Gosias Jörgen:

_
"A black belt is a white belt which never gave up."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards