Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

RING 222 TELENOR OCH BE DEM FLEXA NER DITT 299POTT ...

Av Nina Palm - 27 januari 2012 09:02

... till ett Surfa och gör en nummerswitch mellan dina två abonnemang - check   ! Det är inte lätt att få ut SIM-kortet ur en Iphone utan den speciella simkortsutpetaren kan jag säga   . MEN det gick även om det kostade på - bl.a ringde jag Eva från fel nummer, var utan nät i hela 3 minuter och bröt av ett gem som dock INTE fastnade i telefonen  . Nu ska jag bara komma ihåg ett datum till, nämligen den 5 april då jag ska ringa 222 igen och säga att jag vill ha ett 399pott med fri surf istället   .

_
Idag åker Kajsa Karlsson hem till mamma och pappa igen efter 3 veckor hemma hos oss och hon är sannerligen efterlängtad trots den jetlag och köldchock som man tydligen får när man kommer hem till Sweden efter 2 underbara veckor på Sri Lanka i januari  . Jonas kör henne till Åhus och med i lasten hem finns min hett efterlängtade absoluta favoritparfym - tack  !

_
 

_
Igår hände det inte mycket på Daggpilsgränd mer än att Jonas gjorde världens godaste fruktsallad som serverades med vaniljyoghurt - dock inte med den lyxigaste turkiska fetvarianten    . Jag vet inte vad det är med torsdagskvällar men det är rätt vanligt att luften går ur mig då   . Sammanfattningsvis blev det en myskväll på locket med TV, lite fejsbuck och wordfeud   . En annan som var helt slut igår var Fräset som inte fått vila från träning sen förra fredan - räddningssök, spår, spår, räddningssök, sakletning, kondisträning ... det har gått i ett och igår tackade han för sig och somnade med huvudet tungt i mitt knä   .

_
 

_
 

Bolltassar när de är som finast   

_
Idag vilar Frasse till 110 %. Imorron blir det lydnad och långtur och på söndag blir det räddningssök, busvarianten med idel träffar och utskick (det skulle egentligen ha blivit igår, det där light-passet men det är inte alltid det blir som man tänkt sig   ). Yaxxon ska få öva lydnad han med på lördag och på söndag ska han få söka lite han ock.

_

VVAI dag 4 förlöpte bra även om den planerade powerwalken inte blev av - kunde icke förmå mig - men idag är det nya tag   . Det underlättar sannerligen att ha bestämt sig på riktigt! Extra kul igår var att jag hade 160 unika besökare på bloggen - näst högsta hittills (högsta är 189) och det är inte utan att man börja känna sig lite som en riktig bloggerska   . Vilket då är ett yrke, efter vad jag har förstått.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 799   

_
"Allting är svårt innan det blir enkelt."   


 


 
 
Ingen bild

Inga-Lill m X&R

27 januari 2012 09:55

Snorhalt hemma så vår powerwalk ställdes in pga halka. Hundarna brydde sig inte nämnvärt. Annars tuffar det på. Var gott med middag igår.

Nina Palm

27 januari 2012 09:59

Jag skyllde på energibristen jag :). Det är ju inte helt lätt att leva på minus i kaloriekonomin *fniss*. MEN lite walkande blev det iaf och ALL mat är märkvärdigt god just nu :). //Kramis

 
Sabina

Sabina

27 januari 2012 10:11

Det var inget dåligt antal besökande! Det gäller alltså att blogga järnet om VVAI nu alltså.

Gud så söt han är det där Fräset <3! Helt slut i sina tittor ;)

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 januari 2012 10:14

Gränsfall lite fränt va :)? Jag ska blogga järnet om VVAI - det slår *fniss*. Fräset är en sjukt gullig hund, särskilt när han är så där totalrelaxad och bara knorrar omkring med sina bolltassar all over the place :). //Kramar

 
Susanne

Susanne

27 januari 2012 10:34

Shalimar...finns den än?!?!?!?! moahahahah, även en favvis från denns näsan!
Lite allmän hundträning i helgen låter väl som ett bra val!
ha en go fredag först o främst, så synes vi på söndag//Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 januari 2012 10:37

Shalimar finns, men inte på så många ställen tydligen :). Visst är det bara helt lovely!? God smak i Svedala kommun alltså *hehe*. Lite allmän träning får det bli på lördag och en sökchock på söndag! //Kramar

 
Ingen bild

Cina

27 januari 2012 13:05

han ser verkligen ut att sova som en gråsten, Frasse-fräs. O jag kom på igår när jag såg bilderna på fejjan....just ja, klosseklippning måste göras ;)

Hejja hejja - jag själv läser ju hellre din blogg än många av de där "yrkesbloggarna" :)

Nina Palm

28 januari 2012 08:29

SOM han snoozade! Klosseklippning är ett måste för att skapa den perfekta bolltassen :). Fast Yaxxon kan jag klippa mig fördärvad på - aldrig korta fina klor *morr*. Tack Cina! //Kramar

 
Petra

Petra

27 januari 2012 14:23

Livet i Bara slår i Bloggvärlden :) Det är inte lätt för ett Fräs att ligga på topp, mellan varven räcker det att vara en gosebjörn <3! //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 januari 2012 08:27

*fniss* - god damn så spännande lixom :)! Fast kul och inspirerande är det med många tittar. Frasses insatser på området gosebjörn slår det mest *mysgubbe*. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards