Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Nina Palm - 26 januari 2012 08:17

... jag vill aldrig bliva stur."   Ungefär så kändes Yaxxons träning igår även om vi drabbades av kollektiv minnesförlust kring hur detta Pippi Långstrump-citat egentligen var   . Petra skaffade sig koll på läget och när jag vaknade imorse hade jag citatet i telefonen - tack   !

_
Igår var det alltså Onsdagstårtparty på klubben och det var ett herrejössesstort gäng som samlades och alla faktiskt varsin plan på vad som skulle tränas   . Jag grejade lite med Anna och Cobra i lydnadsklass 1 och vi fattade ett gemensamt beslut om att utöka reportoaren till appellen och lydnadsklass 2, lite pö om pö. Apportering, framförgående och fjärr t.ex   . Lydnadsettan sitter momentmässigt som en smäck, det enda som behövs är lite förarfinslip här och där   . Cobra är bara 10 månader och rätt livlig och intensiv så det gäller att hålla tungan rätt i mun om man säger så. Efter detta la vi (jag och Sabina) Khan-Banan plats enligt rutinerna vi kom fram till i lördags - förberedelse, transport, nedläggande, avslappnad matte, betänketid för Khan innan ev korrigering, anslutning, avslut, transport ifrån   . Det blev riktigt bra och visst kan man tycka att "ja, han vet ju att han har lina på sig" men så länge Sabina känner trygghet i att den är på så ska den vara på och det är ju inte så att den knäpps av och på utan den är på hela tiden, tillsammans med kopplet före och efter. Igår låg linan på marken   . Yaxxon fick öva på sin ruta och det gick bra tycker jag även om han tyckte de "nya" plastbanden skulle forceras med hopp   . Lite fjärr och anskällningsövningar på en ovanligt liten figurant    blev det oxå innan det var dags för mig att åka och rasta alla bären. För övrigt anser jag att en 2 meter lång hund (svansen inkluderad) endera borde få nån form av böglydnadshandikapp eller - varför inte? - en större ruta   . Vi var ett helt gäng som körde BL igår och med lite flyt kanske vi kan bärga nån form av kollektivt BL-gruppspris under 2012   . Särskilt imponerande var det att Shotti  (The Skate - skata på engelska enligt en utmattad spontanöversättning ...  heter magpie annars   ) fattade elitrutan och hopp apport bara så där   .

_

VVAI Dag 3 förflöt bra. Jag kunde bara inte låta bli att ställa mig på vågen imorse och jag har faktiskt gått ner hela 2.3 kilo sen i söndags   . Säkert mestadels vätska men ett kilo är ett kilo. Tycker jag.

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 363

_
"Entusiasm hittar möjligheterna och energi ser till att du kan göra det mesta av dem."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards