Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

2 MORGNAR KVAR

Av Nina Palm - 28 december 2011 06:35

Nu är det bara 2 morgnar kvar att stiga upp innan ledigt och jag tror jag överlever   . Det är på gränsen säkert, men ändå   .

_
Igår var det en ganka typisk måndag på en tisdag om man säger. Åkte till Ica MAXI på Ystadvägen efter jobbet och kunde konstatera att Ica MAXI Toftanäs är en bättre och fräschare affär även om de sjukt nog alltid har slut på smör   . Tog en sväng inom Djursjukhuset för att handla lite stoppande meducin till Frasse, som tyvärr passat på att bli lite rörig i magen när han ändå är igång  . Lika bra att stoppa Olle i brevlådan, som Heidi brukar säga, nu när han är konvalesent   . Väl hemma vädrade jag pälsbeståndet en snabbis innan de fick mat och sen blev det lite golvmumning innan jag tog tjuren vid hornen och städade ur hundavdelningen i Silver Bullit ... Lera, fukt, grus och diverse gamla hårbollar inklistrade i hörnorna  . Dynorna fick sig en omgång med Klorin Power Plus (världens bästa städmedel som tyvärr tog slut   ) och numera är Flectabeden installerad i Yaxxons kupé   . Inte SÅ himla praktisk färg dock så det blir till att ta med sig torkhanddukar ut i skoböjden. Kastade en massa grejer som jag ändå aldrig använder och fyllde på med nya leksaker istället så nu jäklar är vi laddade för träning - Silver Bullitt, jag och Kamelkungen   .

_
Landade på locket en runda innan det var dags för kvällspromenaderna. Frasse fick åka pensionärslasso på sin ensamtur (fortfarande lite tjurig stundtals och ibland pallar jag helt enkelt inte agera FN   ) och han är ju bara helt underbar att gå på promenad med. Lugn och allmänt välartad, bryr sig inte om andra hundar, drar inte i kopplet om man inte säger åt honom och ... ja. En lisa för själen är han, den pojken   . VILKET man då inte kan säga om vissa andra pälsbeklädda rackare på Daggpilsgränd   . Rundan med Yaxxon och Nixx inleddes med en platsliggning i uterummet - alltså allvarligt, HUR kul kan det vara att gå på en helt vanlig promenad?!   Nu är det ju fantastiskt på sitt sätt att de ser fram emot i princip ALL aktivitet VARJE gång men ändå . Vi kom iväg till sist iallafall, på vår powerwalk, och det var hur skönt som helst när vi väl kommit iväg. I rättvisans namn ska sägas att de är jätteduktiga, Nixx och Yaxxon, på att gå respektive dra när jag säger till dem   , det är bara det där med att komma iväg ut genom dörren helskinnad som är ett issue.

_

I övrigt hände det inte så mkt mer igår. En helt vanlig måndag på en tisdag som sagt.

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 512

_
"Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge."   

 
 
Ingen bild

mariana

28 december 2011 08:17

Jag undrar vad Dakky egentligen tycker om att gå ut, hon drar upp mina skosnören så fort hon kan? Inget särskilt här heller, lugnt och gosigt:) Ha en skön dag, jobba fint;) // Kraaaaaaaaaam

Nina Palm

28 december 2011 09:10

Lugnt och skönt är inte så dumt :). Frågan är om Dakky förstår innebörden av skosnören? Ha en skön dag i din gruva du med! //Kraaaaaaaam

 
Sabina

Sabina

28 december 2011 09:34

Jag brukar också köra till Ica Maxi Toftanäs faktiskt alt Coop där.

Håller verkligen (!) tummarna för att Frasse har gått igenom sina krämpor nu så att han kan få vara frisk!!

Nya leksaker & nystädad bil låter som en bra kombo inför träningsuppstart :-)

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 december 2011 09:43

Då är jag inte alldeles fel ute alltså :) - Toftanäs is da shit! Frasse tackar för tummar och längtar till sista tandläkarbesöket är klart *pust*. Ja alltså ... nu ska man bara börja träna oxå ;). //kramkram

 
Noomi

Noomi

28 december 2011 10:59

Haha, jag undrar också vad det är som är så JÄKLA kul med en sketen promenix. Fullt hallabaloo här också varje gång och extra mycket så när min lilla röda rubin får klart för sig att hon ska få gå på tur helt själv med morsan utan Huliganhobbe i släptåg. Jisses säger jag bara :))
Hmm, det där med bilstädning låter som en god idé. Kanske kan vara en lämplig aktivitet att hugga tag i idag.... Får se om andan faller på.
Fortsatt trevlig nedräkning!!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

28 december 2011 11:59

Särskilt som man går minst 1 km med en skitarg matte nästan VARJE gång kan man sannerligen undra över nöjet just i början iaf :). Pucko? Ja. Nixx blir oxå alldeles överlycklig när han inser att det bara är han som ska med *hjärteknipande*. Jag fångade andan när den föll ... för första gången på en dryg månad :). Ha en go ledighet idag med! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards