Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

JULHELGEN - CHECK!

Av Nina Palm - 27 december 2011 07:01

Tillbaka i Gruvan i 4 dagar till innan det vankas ledigt i 2 veckor   . Det är ju inte direkt högsäsong i byråkratbranschen så här års men lite jourgrejer lär ju ramla in på mitt skrivbord efter helgerna med omedelbart omhändertagna barn  och missbrukare   . Julen är ju tyvärr en tid där alkoholen flödar, folk blir osams och det kan urarta på alla möjliga vis. Man blir ödmjuk och tacksam när man läser hur det kan vara.

_
Innan jag går in på vår julhelg vill jag rikta ett stort tack till alla goa' vänner som skickat oss fina julkort - både till den verkliga brevlådan och till de som finns i cyberrymden   ! Även i år är hundar och barn det som gäller vilket inte är mig emot  .

_

Vi firade vår julafton hos min lillasyster i Önnestad och det var hur mysigt som helst - god mat, slappa i soffan, öppna paket och bara softa medan Frasse och Kajsa fixade med disken   .

_
 

En något julbadsfluffig Kajsa Karlsson   

_

Det har sina fördelar att vara konvalesent *mums*    

_
Yaxxon och Nixx fick stanna hemma eftersom det hade blivit lite för livat att ha dem med och samtidigt försöka hålla Frasse på gott humör, han är fortfarande lite tjurig och brummig mellan varven nämligen   . Kajsa vågar den gode Frasse dock inte brumma på (då åker han på stryk) utan han gör tvärtom vad han kan för att flirta upp henne om man säger så   .

_
Vi fick en jättefin matta till vårt garderobsrum och finanstillskott av mamma och pappa och nya fina kökshanddukar, grytlappar och en ugnshandske till köket av Fanny och Max - tack   .

_
 

_
 

_
Den bästa julklappen för Max - om man inte räknar den fina mobilen - var troligen att Frasse kom   :

_

   

_
Juldagen var en studie i lathet måste jag säga ... HUR segt som helst! Skittrist väder, inget speciellt på TV och fortfarande proppmätta efter julfirandet   . Jag tog mig ut på en powerwalk med Hobbisarna och det var väl ungefär allt. Rastlös till 1000 men för lat för att göra nåt - skum känsla   .

_
Igår var det traditionellt annandagsfirande på SBK Malmö - klubben bjuder på glögg med tillbehör, mat (i massor), gofika, tipsrunda med fina priser och - icke minst - anordnas ett bautalotteri med vinster från världens bästa sponsorer   . Jag är ingen turgumma direkt när det gäller lotter i någon form (drog t.ex ALLTID startnummer 1 rapporten med Kajsa innan Jonas började ta lotterna istället till mina medtävlares stora besvikelsen   ) och jag brukar sitta med lotter för 100 kr och på sin höjd vinna t.ex en isskrapa som jag gjorde i fjol men igår var Jonas med (han jobbade förra året) och valde lotter och HERREJÖSSES vilket storslam det blev   ! Vi vann den ena högvinsten (en Flectabed som är en fäll/dyna som värms upp av hundens kroppsvärme) och dessutom 2 Euro Joe kamprullar, ett kampskinn och diverse bollar och grejer   ! Helt magiskt!  Det kan vara så att Y-bisinnehav kan ha haft en viss påverkan på högvinstutdelningen - Berith (Yazzi) vann Hurttavästen och Mattias, Vickty och Alexandra (Yohnsson) vann världens största tuggben och en sjukt stor kartong med schweizernötchoklad   .

_
 

_
Väl hemma igen blev det mest lockmys, prommis med bären och lite sånt innan det var dags för mig att hutta mig i rymdskeppet för att orka upp och gå till Gruvan igen   . Idag får vi se vad som händer. Jag hade tänkt städa bilen och lägga in den fina högteknologiska fällen (det står nåt om NASA i beskrivningen   ) och sen ta en powerwalk med PPP (Pappa Palms Pojkar)   .

_
Avslutningsvis tillönskas alla en riktigt GOD FORTSÄTTNING   

_
 

_


 
 
Ingen bild

mariana

27 december 2011 08:09

Så skönt att Frasseman mår bättre, + att det kan ju bara vara rena dundermeducinen att få träffa Kajsa Fluff ;)<3 Så fina, snygga julklappar! Min bästa klapp var att vi kunnat träna i dagarna tre :) God fortsättning önskar Lundaligan ;) // Kraaaaaaaaaaaam

Nina Palm

27 december 2011 08:26

Vilken helt fantastisk julklapp :)! Extra kul att lilla Dakky Doo var typ duktigast i världen *hehe*. Vem som helst blir glad av en Kajsa Fluff ... om man inte räknar pudeln som kom farandes i skogen för ett tag sen *oops*. //Kraaaaaaaaaaam

 
Ingen bild

Cina

27 december 2011 09:22

god fortsättning te'baks <3
Julen är över för i år och sammanfattning kan vara "underbart är kort" ;)

Nästa år på annandagen får Jonas köpa lotter för mig oxå ;) :))))

Nina Palm

27 december 2011 09:23

Fast det är ju tur att vi inte jular längre ändå kan jag tycka ;). Jonas får köpa lotter till alla tror jag *hahaha*. //Kramar

 
Sabina

Sabina

27 december 2011 10:38

Jättefina klappar & världens snyggaste tomte <3! Jätteskönt att Frasse Fräs börjar må lite bättre- klart man är lite brummig med tannavärk liksom ;-)

Go fortsättning :) // Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 december 2011 13:16

Eller hur :)! Särskilt tomten är ju en hottie *haha*. Det brummiga är helt normalt nu när det värker efter operationen men icke desto mindre vill man icke ha boxningsmatch på julafton :). Go fortsättning igen! //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 december 2011 12:08

Låter som om ni haft en toppen jul helg :) Bra att Kajsa o Frasse hjälpte till med fördisken ;)
Vilken trevlig klubb ni har som bjuder på en massa god julmat och vilken tur ni hade med lotterna :)

Hoppas dina 4 dagar går snabbt nu då så du får vara ledig. Själv börjar jag på fredag igen och jobbar 7 dagar framåt.

Ha en skön tisdag. Här skiner solen, men det blåser små satan ute så man vill knappt gå ut.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

27 december 2011 13:15

Det har varit en skön helg även om jag hellre hade haft lite fint väder iaf på juldan men man kan inte få allt :). Vi sa det igår, vi fattar inte hur bra vi har det i Malmö - det läggs en del på medlemsvård minst sagt. Jobba 7 dagar i sträck - är det lagligt?! Kramar

 
Noomi

Noomi

27 december 2011 14:40

Jisses, vilka priser! Smart drag att låta turgubben välja lotter ;-) Låter superkul det där med annandagsfirande på klubben. Bra sätt att skapa lite klubbkänsla.
Ha en bra nedräkning inför ledigheten. Själv njuter jag för fulla muggar :-)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

27 december 2011 14:55

Ja de skojar man inte bort :)! Hädanefter köper jag inte en lott utan han åtminstone är med via telefon *hahaha*. Det är en riktigt go tradition det där och vem vill inte bli bjuden på god lunch UTAN julmat på annandan :)? Njut på - jag är snart ikapp! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards