Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

UPPVÄRMNING

Av Nina Palm - 26 november 2011 10:00

Tillbaka i Gruvan efter härlig sovmorron   ! Har hämtat lilla javat och sorterat lite här bland akterna och till min fasa upptäckt att det smugit sig in hela 3 vårdbidrag i övertidshögen - jag HATAR vårdbidragsmål   . Jävla klydd är det vad det är!

_
Igår när jag kom hem från jobbet tog vi ut bären på en långtur i Bokskogen i mörkret, reflexhalsband på hundarna och Jonas supermegadeluxeallinclusive ficklampa på det så var det nästan som att gå på dan   . Vi mötte inte en kotte (det är ju lixom lövskog *höhöhö*   ). Mycket mysigt måste jag säga. Efter rundan åkte vi hem och satte pälsarna på tork i uterummet medan vi åkte till Ica MAXI och shoppade lite julpynt och mat   . Man har ju kunnat räkna våra julpynt på ena handens fingrar ... tre av dem närmare bestämt   och när man nu är hemmansägare känns det motiverat med lite extra julpiff. Väl hemma pyntade vi lite här och där och på vägen hem från Gruvan idag tror jag att jag ska komplettera med ett par fina ljusstakar som vi såg igår   . Egentligen skulle jag vilja att mamma gjorde ett pynt till oss - hon är grym på att göra supertjusiga pyntanordningar ... men det kan man kanske önska sig till nästa år   .

_
När allt var pyntat och ljusen tända åt vi en sehr smarrisch middag, drack lite rött och bara myste i soffan   .

_
Idag ska här alltså Gruvas i några timmar och sen får vi se vad som händer   . Imorron ska vi åka till Åhus och fira pappas födelsedag och troligen gå en runda i skogen med bären. Vi är typ inte välkomna utan i vart fall Frasse (om man frågar familjen Johansson) och Nixx (om  man frågar mamma) medan Yaxxons närvaro inte gör nån som helst skillnad - tydligen   . Ska fundera lite på om vi ska känna oss kränkta, Kamelkungen och jag (hans matte)  . I vår familj går det inte riktigt hem att vara klok som en bok, normal och utan avvikande beteenden - säger det mest om familjen eller om Kamelkungen, DET är frågan   ?

_
ANTAL STEG IGÅR: 15 211

_
"Pessimisten ser svårigheter i varje möjlighet medan optimisten ser möjligheter i varje svårighet."   

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 november 2011 12:16

Även om det inte låter så kul att behöva gå och jobba över på helgen :( Så är det ju kanon just nu när bilen har krånglat så mycke. Sen verkar du ju få gå dit vilken tid du vill, och det är ju kanon :)

Igår gick det knappt vara ute, Berit var väl här och hälsade på lite. eller kanske mera Berits lilla syster för det blåste inte storm ute iaf. Då var man kanon glad att vi hade en simtid inbokad och slapp vara ute i blåsten :)

Ha en bra lördag på jobbet och hemma :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

26 november 2011 12:47

Vi hade nog oxå en syrra till Berit på besök :). Trädgårdsmöblerna låg lite varstans och grillskyddet fick jag jaga ikapp på åkrarna utanför *hehe*. Det är lyx att kunna gå hit när det passar och - framförallt - åka hem när det passar :). Ha en go lördag du med! //Kramar

 
Ingen bild

Anki o Astrid

27 november 2011 00:10

Hej!
Ni har väl inte missat vårt fina elljusspår i Torup!? Kalas på vinterhalvåret.
//Grannarna på andra sidan backen

Nina Palm

27 november 2011 11:37

Nämen HEJ! Jonas sa att han hade träffat dig på by-shopen :). Vi såg elljusspåret när vi åkte hem och det får bli min lösning när jag är själv - annars är vilse ett faktum *hehe*. Jag vinkar från backen!

 
Petra

Petra

27 november 2011 08:45

Jag tycker det låter som att ni är något på spåret, mysiga långisar, god mat oxå pyntat hem <3! Perfekt att kunna schemalägga sig själv- igår var jag extra glad att jag äntligen fick sluta och gå hem:) Hälsa Kamelkungen att han får visa att han minsann också passar in...eller vänta nu?! //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 november 2011 11:38

Eller hur :)! Vi har nu kompletteringspyntat dessutom OCH storhandlat. Herregud - det är ingen hejd på schemaläggandet känner jag. Jag hälsar och funderar på exakt VAD jag ska hälsa honom. //Kramar

 
Sabina

Sabina

27 november 2011 18:47

Ett elljusspår!!?? .... Då kanske jag också vågar mig ut på långrunda i skogen sen när sjukstugan är över... Jag vågar mig då inte ut i mörka skogen- med eller utan reflexblinkisar + ficklampa. Inte så dumt med sura hundar alltid känner jag nu ;)

Kanske BARA ta med Yaxxon Palm som hämnd ;)! <3 <3 Låta honom studsa upp sig lite innan- för effekten liksom.

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 november 2011 06:45

Ja om inte annat kan man ju gå 2 varv :). Sura hundar är inte alltid så dumt nej - så länge de surar på rätt personer *moahahaa*. Man behöver ju inte göra som Nixx, testsura på folk som kommer med fika - bara för att se om de blir rädda *grrr*. Studsa upp sig? Jo alltså ... nä va? //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards