Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

EN NÄSTAN LEDIG DAG :)

Av Nina Palm - 23 november 2011 07:19

Idag ska jag INTE jobba över utan tvärtom flexa ut kl 15.00 *piip*   ! Det kommer att gå extra snabbt att komma hem eftersom jag rattar Djävulsmaskinen idag     . Det var lite ångestladdat att köra ner i vårt supertrånga garage och hitta en parkering MEN fordonet är skrapfritt - änsålänge - och nu återstår bara att få ut det oxå   . Jädrans bil till att vara BRED och LÅNG! Anledningen till att jag inte tagit Silver Bullitt idag är att han ska köra 432 säckar med löv till Sysav och hämta hundmat i Lund  .

_
De senaste två dagarna har jag varit bortom slut när jag kommit hem från jobbet och några direkta happenings har det icke blivit   . Igår ökade happeninggraden något iaf eftersom vi fick tag på ett jättefint vitt köksbord med 6 stolar   . Grejen är att det redan är lite väl många träslag i vårt kök (själva köket är i körsbär, golvet i nåt ljust träslag och fönstrena är i en tredje sorts trä) och att föra in ek eller dylikt hade nog blivit lite väl psykosframkallande så det fick bli ett vitt bord   . Nu ska vi bara köpa en fjärde stol av den sorten vi redan har tre av och sen är köket färdigmöblerat och redo att användas som matplats istället för soffan, som fått agera matplats ett tag nu   . De sex stolarna blir extrastolar att använda när vi har folk på besök. Det börjar sannerligen ta form - hemmet   .

_

Frasses tassar har ju varit en neverending story i våras och i somras när han hade sår mellan trampdynorna och behövde pencillin och grejer i 2 omgångar och nu i fredags upptäckte vi att han skurit upp trampdynorna på båda framtassarna   . Vetetusan vad han lyckats med på ena tassen eftersom själva huden fläkts av en hel trampdyna och han hade jättejätteont - vi snackar invalido   . Det var inte infekterat - tack gode gud! - men shit så tunn den nya trampdynan under var. Frasse ville inte gå ut alls och man fick dra honom ut i kopplet på kisseturer och han stapplade omkring som om hans sista stund var kommen   . Gissa lyckan igår när han åter hängde på låset inför morronrundan och drog runt mig flexit   ! Gissa vansinnet idag när han och Yaxxon gjorde gemensam sak i en jakt (oklart efter vad men troligen en katt) över fälten   ! Hur som helst. Frasse är ok igen - med kraft.

_
Ikväll väntar en tur till klubben för Onsdagsparty. Tror jag ska fokusera på partyt faktiskt. Är inte riktigt i fas för att träna just nu - det får vänta till efter övertidsprojektet.

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 8200

ANTAL STEG IGÅR: 7 561

_
"Ingen kan vara nere med en ballong."   



 
 
Petra

Petra

23 november 2011 09:31

Tänk vad lätt det kan kännas att "bara" jobba heltid *fniss*. Det var ju för väl att Frasse avvärjt ett nytt tass-inferno :). Då ses vi ikväll- påpälsade och partyklara //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 november 2011 12:41

Påpälsade och partyklara - helt rätt och riktigt :)! Jag tror jag hade fått spunk om vi hade behövt dra de där tassarna en vända till genom sjukvården *grrr*. Ses ikväll! //kramar

 
Ingen bild

Susanne

23 november 2011 10:29

Djävulsmaskin eller SilverBullit, det ska väl ta lika lång tid att ta sig hem, hehe.
Party kan väl vara en bra lösning när man inte riktigt orkar träna.
Ses ikväll då!
kramis

Nina Palm

23 november 2011 12:40

SKA göra det ja men det är nåt magiskt som händer när man gasar rundor med Djävulsmaskinen *moahahahaa*. Vi ses apselut! //Kramkram

 
Sabina

Sabina

23 november 2011 19:06

Åh vad skönt att Frasses tassar verkar vara ready for takeoff! :) Kanske lite mindre skojig med jakt efter liten kisse-katt sådär på morgonkvistar - jäkla dårhundar <3 <3

Hemmet tar form :) Jag planerar en tur till Ikea efter löning för lite inredningsköp.

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

24 november 2011 08:24

Helt underbart för att en icke-gående Frasse är en väldisch tragisk historia. Vi snackar depression de luxe! Vi ska oxå till IKEA en runda - vi behöver lite belysning här och där + julpynt :). //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 november 2011 21:18

Usch för trasiga tassar :( Vilken tur Frasse hade att det gick över så snabbt, måste läkt super fort. Trodde trampdynor tog attans lång tid att läka. Men skönt att han är frisk igen :)

Vinja fick bort en bit av trampdynan för nån vecka sen :( Som tur så är det långt in i tassen så hon är inte så berörd av det, om det inte är jätte vasst och knöligt underlag. Fick ett kanon bra tips av min kompis. Det är nått som heter kollodialt silver som man sprayar på såret, det tar bort bakterierna och gör så att det läker fortare. Om du vill läsa om det så googla på ion silver och sen klicka på länken om kollodialt silver.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

24 november 2011 08:23

Tack för tips! Jag ska genast googla detta :). Det är ett jäkla skit med tassar och jag trodde ju inte att han skulle gå som "folk" så här snabbt men man får vara tacksam för det lilla. Ha en go torsdag! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards