Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

HEJ HEJ! HEMSKT MYCKET HEJ :)!

Av Nina Palm - 21 november 2011 06:51

Idag är det internationella Hej-dagen, det sa de iaf på radion i morse i BILEN   ! Jodå - den rullar än men jag lär ta med mig busskortet ett tag till innan lugnet i själen lägger sig helt   . På internationella HEJ-dagen fyller passande nog världens bästa Eva 60 år ! GRATTIS   !

_
 

Sydsvenskans grattisartikel (en sån skulle man ju kunnat få nångång *hrmff*   ... nädå    ) kan ni läsa HÄR *visslar Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie*

_
Helgen har varit händelserik. I fredags när hoppet om en lagad bil hade lämnat mig ringde de plötsligt från verkstan - Silver Bullitt var redo att hämtas, nytvättad och nystädad   ! Det var bara att kasta sig i en taxi efter övertidandet och lösa ut honom. Tack gode gud! Jonas jobbade sitt "pisspass", dvs. 15.30-01.30 och Sebastian var hos Liam så jag tog det lugnt och fint hemma med Hobbisarna. Tog iofs först en fika med Jennifer innan jag skjutsade henne och Ezi (hunden) till jobbet i Oxie   .

_  
I lördags var vi i mina hemtrakter, dvs. i Åhus, för att Ajaxx skulle premiära i högre klass spår och det var nära ögat att han och Gosia blev uppflyttade - man kan säga att de var ett skall ifrån   . Vad är oddsen förresten att han skulle få samma spår som Kajsa fick för flera år sen? 15 spår/tävling och minst en tävling om året och så får Ajaxx samma spår som Kajsa flera år senare   . Nu visste man ju inte säkert att spåret var detsamma MEN det var det - till 100 %, det såg jag ju från vägen där jag stod och kollade   . Fullt på upptag och alla pinnar med in på 22 minuter (ett tapp där Gosia fick gå tillbaka och börja om från det ställe där hon hade spåret säkert senast). Goody goody! Uppletandet gick inte så bra, Ajaxx hittade 3 grejer och fick betyg 0/5 (hur en nolla nu är möjlig om hunden varken rymmer eller går på toa i rutan) men det räckte ju till uppflytt ändå i specialen   . Lydnaden började bra med en 10:a på platsen och rätt snål 8: på fria följet och en 8:a på inkallningen, framåtsändandet strulade de luxe på andra skicket (skumt stopp och dk på inkallningen), han släppte tunga apporten halvvägs in - dk, kröp bra men tyvärr nollade Ajje-Bajje skallet, han satt och viftade på svansen som en riktig 25:a men skällde inte alls ... förrän momentet var slut, DÅ jäklar kom han igång   . Summa summarum fick de ihop 468.75 poäng och missade uppflytten med en 6:a på skallet (= 12 p)   . Jaja. SYND men shit vad duktiga de där - Ajaxx är ung (blir 2 i februari) och ändå lyckades han hålla ihop en hel dag och bli väl godkänd i högre klass spår med högsta betyg i specialen   . Det blev en lååååång dag så tyvärr hann vi inte titta hem om mamma och pappa när vi ändå var i krokarna   . Väl hemma var jag färdig för hemmet och tog en powernap innan jag tog ut Hobbisarna på Stora Baravarvet   .

-
Igår på förmiddan åkte jag in till jobbet för att övertida 5 timmar   . Iförd mysbyxor och skön tröja var det helt ok att sitta här och skriva en stund faktiskt. Det är ju tur att man har ett jobb av den här sorten - man kan gå och hämta lite kaffe när det passar, man kan kolla läget på nätet mellan varven, man kan ta lunch när man tycker, man behöver inte passa telefonen och få sina samtal mätta osv. Stor frihet och enda kravet är, att man får jobbet gjort   . Väl hemma tog jag tag i Frasses och Yaxxons pälsar och jag lovar att såg ut att ha bantat 5 kilo var efter genomgång med Furminatorn   . Yaxxon fick även sina klossingar frisserade och nu återstår bara att klippa ner Nixx klossingar. På kvällen tog vi Lilla Baravarvet och sen var den dan slut.

_
Idag väntar jobb och sen två timmars övertid. Ikväll ska jag ta mig ut på långtur med Hobbisarna igen är det tänkt   och sen lär jag väl svimma ovaggad om man säger så   . Det får bli så att hunderiet får stå tillbaka för min del nu ett par veckor för jag måste helt enkelt jobba så mycket övertid jag bara kan för att det här med bilen och allt ska lösa sig innan årsskiftet.

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 10 176

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 9 212

ANTAL STEG IGÅR: 7 792

_
"Underskatta aldrig en man som överskattar sig själv."   



 

 
 
Ingen bild

Sabina

21 november 2011 08:30

Hej! :)


Amen Gud så skönt att bilen blev klar!! Nu håller jag verkligen tummarna för att den rullar ett bra tag utan incidenter!! Låter förresten rätt ok att övertida när man själv får bestämma lunch, kaffe & nätpaus! ;)

// kramkram

Nina Palm

21 november 2011 09:12

HEJ :)! Helt underbart att ha sin lilla bil på uppfarten igen :). Det är inte alls så dumt att övertida här så jag gnäller inte. Det är bara synd att fritiden blir lite i kortaste laget :). //Kramar

 
Ingen bild

Susanne

21 november 2011 09:00

Skönt ATT kunna övertida för att komma i balans!
Ingen tävling förrän till våren ändå så Yaxxon hinner nog komma iform tills dess.....
Kramis

Nina Palm

21 november 2011 09:11

Ja det var ju en jäkla tur att det här projektet kom prick nu! Thanks a lot :). Yaxxon får fokusera på fysiken nu ett tag och han kan ju det mesta redan, nästan iaf. Vi kör till våren igen! ELLER efter den 5 december. //Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards