Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

ÖVERTIDSBLOGG

Av Nina Palm - 16 oktober 2011 10:26

Så ja. Nu har jag landat på jobbet och har gått igenom ett par mål som jag ska skriva förslag till dom i idag   . Men först: en liten blogg   .

_
I fredags började jag så smått med att fixa iordning i förvaringsrummet och det är bara SÅ gött att se ett riktigt rum växa fram där det tidigare stod en massa kastagrejer, solstolar, strykattiraljer, hundmatsäckar och diverse annat skröfs som inte fått nån egen plats   . Det tar sig! Fortsatte igår med att hänga upp gardiner och bära in ett par kartonger från garaget och ikväll är planen att bära in ett par säckar och kartonger till   . Foto kommer när det är klart!

_
Igår var det skogentajm och herrejösses vad kallt det var när vi landade i Vomb   . Jag och Susanne bytte spår. Både Ulla och Yaxxon var hur duktiga som helst - särskilt Ulla för hon gick på rätt i håll i upptaget ... fast å andra sidan missade hon två pinnar (eller rättare sagt - SUSANNE missade två pinnar   ) och Yaxxon missade bara en liiiten tunn naturpinne. Tredje bakspåret på 2 månader för Yaxxons del och det stör mig lite faktiskt ...   . Men hellre bakspår än rodeo   . Fick ju iaf chans att vända honom rätt vilket ju inte är det enklaste om man inte råkat ut för det förut. Spåret i sig skötte han fantastiskt bra - otroligt noggrannt och exakt   . Jag tror det var svårt för honom eftersom vi la spåren när frosten låg kvar och tog dem när solen värmt upp marken ca. 2 timmar senare.  Yaxxons uppletande gick inte bra alls igår - han gick inte ut ordentligt i skicken och kändes smygig på ett konstigt sätt   . Vildsvin? Jaja. Vi fick in alla grejerna till sist och jag fick chansen att jobba på UT-skick och ordning och reda iaf. Alltid nåt   .

_
Idag ska jag jobba 4 timmar övertid och sen är planen att vi ska till klubben och träna lite lydnad, jag och Yaxxon. Han får kampera i bilen medan jag jobbar - vi har ett litet p-hus precis under förvaltningsrätten där det är varmt och gott   . Ikväll väntar powerwalks med pälsarna - förutom garderobsinflyttning - och imorron är det måndag igen   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 16 809

_
Å så en favvo-Puh

_
"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag."   

 
 
Petra

Petra

16 oktober 2011 11:40

Man kan inte alltid vara på topp, inte ens om man är en kamelkung :) Övertid en söndag känns misstänkt likt studietendenser, fast det är klart ni får ju betalt *fniss*. Det kan hända vi ses en stund //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

17 oktober 2011 07:02

Nä man kan ju inte det - bara det att man blir litta' lång i huvet' när det väl blir så där ... Hmm. Lixom. Studietendenser it is :)! MEN även den som vill bli rik måste lida pin *hehe*. //Kramar

 
Ingen bild

Susanne

16 oktober 2011 20:49

Detta var en ordning och reda helg minsann!!!
Gottigt väder på det ja sen är mkt uppfyllt.
Våra hundar var så jäkla duktiga i spåren, och ja jag kunde kollat mkt bättre efter de pinnarna hon sååå tydligt markerade....hrmpf

kramis

Nina Palm

17 oktober 2011 07:03

Det kan man lugnt påstå! Chockad själv faktiskt :). Jätteduktiga spårhundar helt klart och de där pinnarna hade du aldrig missat i skarpt läge - väl ;)? Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

16 oktober 2011 23:24

Även solen har sina fläckar vet du väl. Du ska se att uppletande och spåra åt rätt håll går bättre nästa gång.
Fast inte är det kul med en massa bakspår, är det vi försöker träna Vinja på nu och att gå mera rakt ut och långt för att hitta spåret.

Låter föresten inte kul att jobba över på en söndag, är väl i och för sig aldrig kul att jobba över :(

Hoppas att du har fotat en massa nu i helgen så man får se lite bilder i morgon ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

17 oktober 2011 07:09

Jo jag vet men när just patentarna skiter sig - uppletande och framspår - blir man liiite less. Yaxxon är nu uppe i sammanlagt 6 eller 7 bakspår typ så ... ja. Inga stora växlar men det gnager ändå. Jobba över är frivilligt efter omorgansationen så att folk ska få besked i sina socialförsäkringsmål :). Känns helt ok då - när det inte är beordrat. Bra med extrapengar till jul! Inga foton, tyvärr :(. Ska försöka bli bättre på att ta med den lilla kameran faktiskt. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards