Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

MÖSSPREMIÄR HÖSTEN 2011

Av Nina Palm - 12 oktober 2011 07:14

Idag var det alltså dags att dra på sig MÖSSA för första gången den här hösten. Strålande månsken och isiga vindar på morronturen, not so hot   .

_
Det har inte hänt så mycket de senaste två dagarna, inga sensationer s.a.s Jag blev bortlottad från första anmälda elitspårtävlingen   , den i Simrishamn, och med tanke på att jag drömt om att få bli bortlottad under alla år med Kajsa på grund av min patologiska tävlingsångest så ... känns det ju liiite skummisch. Vad händer    ?! Inga startnr 1 (ok ok ok Yaxxon har bara tävlat 4 ggr men ändå   ) och nu BORTLOTTAD   !

_
I måndags drabbades jag ju av en svårartad måndagskoma och den hängde med hela dan och hela kvällen   . Jag tog mig iaf samman så pass att jag först gick en hyfsad tur med Gråbenen - onödigt pigga pensionärer kan jag tycka ibland   - och sen en långis med Yaxxon, dagen till ära iförd Flexikoppel   . Flexi var ju coolt tyckte Kamelkungen ända till han skulle landa örnar och kopplet svischade in i handtaget samtidigt. Konstiga grejer tyckte Yaxxon och är det nåt som är det minsta konstigt går det verkligen icke att landa örnar   . Hur som helst - när han hade sprungit ikapp linan och bonkat huvet i handtaget 22 gånger fick jag nog och bonkade s.a.s tillbaka och DÅ - mina vänner - kunde örnen till slut landas    . Ålarens   ! Jaja. Många steg blev det iaf.

_
Igår var jag något piggare   . Väl hemma från jobbet övade jag och Sebbe på gångertabellerna 3, 4 och 6 och gjorde multiplikationsuppställningar för glatta livet   . Han har lite svårt med "gånger" och då får man ju lixom öva. Tack gode gud för google   ! Jag kom inte ihåg hur man ställde upp gångertal exakt men så hittade jag en väldigt pedagogisk film och sen rockade vi loss   . Jonas lagade mat och satte igång att måla förvaringsrummet så att "vi" kan hutta (nåja   ) upp garderoberna och packa upp det sista efter flytten. Extra bra blir att vi får ett städskåp på kuppen   . Efter matteträning och middag tog jag först ut Yaxxon på en 5.5 km lång cykeltur, Bara runt   . Intervaller blev det och jädrar vad tungt det var ... för mig. Det är rätt backigt i Bara nämligen och dessutom blåste det satan i gatan   . Yaxxons kondis börjar så sakteliga komma tillbaka, han kutade på riktigt bra och han verkar tycka det är kul dessutom. Gråbenen fick en 3.5 km lång powerwalk (kollat rundorna på www.hitta.se) och sen var det inte mycket med mig kan man säga   . Frasse hade fått ett kondispass intervall på natten innan så honom gick jag bara en kissetur med.

_

Ikväll väntar Onsdagsparty på klubben och medlemsmöte   . Egentligen hade jag velat stanna hemma och packa in alla grejer från garaget men det får jag fixa imorron och till helgen. Skulle behöva klämma in ett par timmars övertidsjobb oxå nånstans ... Frågan är bara NÄR   !?

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 661

ANTAL STEG I MÅNDAGS: 10 100

_
"Det värsta är inte fiendens ord utan vännernas tystnad."   

 
 
Ingen bild

Susanne

12 oktober 2011 08:37

Mössa??? No way, då ska det bannemig vina småsten...Pannband på sin höjd!
Skönt med slappedagar, det hade jag igår..en liten turk minsann, hihi och när man ändå är igång så tar men det idag med,haha
Vi ses på partyt ikväll då// Kramis

Nina Palm

12 oktober 2011 10:40

Det ven småsten över fälten runt Bara imorse - vi snackar bautastenar! Jag hittade tyvärr inte mitt pannband annars är jag helt med dig där - mössor gör ingen glad, exteriört :)). En turk kommer sällan ensam *hahahaha*. //Kramar

 
Petra

Petra

12 oktober 2011 09:14

Yaxxon då <3. Vi ses ikväll då :) Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

12 oktober 2011 10:39

Ja eller hur! Yaxxon då :)). Han är störd. Vi ses apselut ikväll, en alldeles särskild kväll *hjärta*. //Kramar

 
Ingen bild

Cina

12 oktober 2011 09:38

det var allt lite kallt om öronen imorse...men jag chansade utan mössa o kom in rosig om både kind och öron :)

tänk partyonsdag igen ;)

Nina Palm

12 oktober 2011 10:38

Jag fick frostskador på trumhinnorna kan jag säga *brrr*. Rosig och kall om näsan blev man ju, trots mössan. Onsdagarna står som spön i backen!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 oktober 2011 11:31

Ja nog börjar det bli kyligt ute nu, har också fått plocka fram pannband och handskar, mössen får vänta lite till.

Vad tråkigt att du blev bortlottad :( Men tyvärr så känns det mera vanligt nu för tiden att bli bortlottad än att komma med, tråkigt nog. Fast vi hade ju ett väldans flyt att komma med på nästan alla elit tävlingar vi anmälde till :) Bara otur hon började att löpa :(

Hoppas du kommer med någon tävling nu då. Hur många till har du anmält till då?

Ha en skön dag.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

13 oktober 2011 07:00

Det verkar vara så att endera har man tur eller oxå har man det inte och den turen följer s.a.s inte motivationen direkt ... SUCK! Men men. Nu kan vi öva vidare i lugn och ro. 2 försök kvar! Till våren ska vi starta lägre (och helst högre) rapport och där lär ju det största problemet vara att tävlingarna blir inställda :(. Ha en go vecka! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards