Palmstrands schäfrar

Alla inlägg under september 2011

Av Nina Palm - 2 september 2011 07:03

Igår hade vi en sedan länge planerad workshop på klubben, ffa för klubbens instruktörer och handledare men även för några vanliga dödliga   . Lotta skulle hålla i teori och sen var vi 3 assistenter som fick ansvar för vars en "station"   . Lotta själv hade hand om beröring, Tereze om godiset, Anki om klickerhantering + belöning och jag hade hand om leken/kampen. Timmarna gick riktigt fort och jag tror att alla hade roligt och fick lite inputs om hur och varför   . Förutom detta fick vi troligen 8 000 myggbett var   ... plus lite träningsvärk för somliga   .

_
Som sagt. Nu till rubriken. Igår betonade jag vikten av att som förare "ha kontroll och styra över leksakerna/resurserna" och imorse ... ja vad hände då? JO   : Inspirerad av gårdagens övningar plockade jag med mig både bollen och 98 godisar innan jag gick på morrontur   . Innan vi lämnade trädgården uppmärksammade jag pojkarna på FÖRDELARNA med att stanna hos mojjan   - "här är godisar *mumsimumsi* och här är boll ... en" Svisch sa det så hade Yaxxon snott bolljäveln och dragit ut på fältet med sina brorsor jagandes efter sig  . Jodå - det gäller att hålla kontroll och styra över föremålen ...   . Iofs var det ju kul att de fick pulshöjande rastning redan på morronkvisten men man kan ju konstatera att jag lever icke som jag försöker lära   . Eftersom flintaryck är en högprioriterad verksamhet i Yaxxons liv landades inte en enda örn (för hans del - de båda andra "gör" när det trycker på    ) förrän bollen åter var under MIN kontroll   . Morronsuck all inclusive - MEN jag hann med bussen   .

_
Idag ska jag föredra ett par mål för domstolen, skriva klart tre domar som jag tänkte smyga med i nästa veckas mastodontföredragning (25 mål   ) och efter jobbet ska vi ha lite grillmys och så innan Jonas ska jobba den första av helgens tre nätter   . Till helgen väntar för min och Hobbisarnas del träning i skogen, hård tumhållning för ett par 3 Y-bisar   och lite hemmameck.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 678

_
"Som man känner sig själv känner man andra."   

Av Nina Palm - 1 september 2011 08:52

Idag vaknade man till solsken och det var ju inte igår kan man säga   . Kändes nästan lite obehagligt att sitta i kuvösen med morronkaffet och INTE höra regnet smattra mot taket   .

_
Igår hade vi TS-möte på klubben och efter det tävlingsmöte angående vår grupps elittävling i spår den 18 september   . Jag högg ju en mkt rutinerad tävlingsledare redan i mars nån gång men pga. sjukdom lämnade hon återbud och ... ja   . Där står jag nu och sätter allt mitt hopp till att en kompis charm och glimt i ögat ska fixa så att en annan utbildad tävlingsledare tar på sig uppdraget   . Jag hjälper gärna till och allt det där men att vara TL för så många som 15 elitspår vill jag verkligen inte   . Tidsplanering, 15 spårkartor, uppletanderuta, lydnad, metrar hit och dit  - INGET får ju gå fel och har man inte gått kursen är det faktiskt svårt   . Särskilt i spårhundsgruppen kan det ju vara en del gnissel pga den oerhört tuffa konkurrensen   . Nästa år SKA vi ha en appelltävling - punkt.

_
Jag var så trött så att ögonen gick i kors efter mötena så det blev iltransport hem till Only   . I Only har vi numera ett sovrum med tre vita väggar och det enda som saknas är en tapetserad fondvägg och gardiner   . Hemmet liknar en krigshärd men ... ja. Det ordnar sig.

_
Ikväll ska jag iväg igen. Den här gången för att vara Lotta behjälplig i en workshop om olika belöningsformer i hundträningen - på min "station" ska vi leka   . Det blir nog bra det MEN det blir ytterligare en kväll där min egen hund blir ställd åt sidan   . Inte bja, inte bja. Just nu känns det som att tiden inte räcker till och frågan är - seriöst - om jag inte ska strunta i att ens försöka komma ut i elitklass innan jul. Yaxxon har ingen kondis, vi hinner sällan träna med kvalitet eftersom det hela tiden är 1000 saker som måste fixas, endera med det ena eller med det andra, och jag är trött som en gammal gnu mest hela tiden   . Får fundera på det där. Viktigast just nu är att Yaxxon får tillbaka sin goda fysiska form och det känns lite som att jag får prioritera detta och skita i resten. Det är inte lönt att köra en fjärdedels pass lydnad och en dag special i veckan   . Jag är inte mycket för att träna för tränandets skull   - det ska ju helst vara kvalitet i det hela och jag struntar hellre i att t.ex träna fritt följ helt än att jag nöjer mig med nästan bra. Man nöter ju bara in felen då. Lite att tänka på   .

_
MEN nu håller vi torsdag och njuter av att solen skiner från en hyfsat klarblå himmel   .

_
"No matter how flat you make a pancake it will always have two sides."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards