Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

SISTA DAGEN PÅ AVDELNING 3

Av Nina Palm - 30 september 2011 07:07

Då är sista arbetsdagen på min nuvarande avdelning här, sista dagen med mina kollegor som ska till andra avdelningar eller stanna och sista dagen med chefen ... liiite vemodigt känns det allt, men det blir nog bra   . Fördelen är att jag bara kommer att jobba med socialförsäkring på avd 4 och det är ju bra, här på 3:an har det varit lite blandad kompott allt efter avdelningens behov, man kan säga att jag är lite som en schäfer - dvs. kan användas till det mesta    (utom skattemål för att jag inte kan räkna så bra men alla hundar har ju brister  ). Idag blir det avskedslunch på Rådhuskällaren som extra guldknorr på dan   .

_
Igår var det en sån där att göra-dag   . Jag besiktigade bilen och tyvärr fick jag en anmärkning som kräver ombesiktning   . K (som i koldioxid)-värdet var för högt och vad jag förstod behövs det som regel bara nån inställning i eller på spridaren ... vad det nu är  ? I övrigt var Silver Bullitt i god form. Goody goody! Sen var det dags att gå till frisseriet för sling och klipp och det blev riktigt bra - Alexandra är världsklass   . Det lite för gulrödmörka som blev sist hos en tillfällig frisör men som jag inte orkade gå tillbaka och få fixat är botta' och även det gråa är nästan osynligt  .

_
Väl hemma igen var det ganska sent och jag var rätt seg. Skulle ha tagit en cykeltur med Yaxxon och en med Frasse men jag orkade inte utan det fick bli en vanlig runda med Hobbisarna när Jonas hade åkt till jobbet   .

_
Idag får vi se vad som händer - bortsett från cykelturerna med Yaxxon och Frasse   . 

_
Ja just ja - Irene har äntligen en ny blogg   ! Konstigt att en del bloggleverantörer låter det strula som de gör   .


_
ANTAL STEG IGÅR: 9 133

_
"Djupt inombords är jag en väldigt ytlig person."   

 
 
Ingen bild

Sabina

30 september 2011 08:37

Håller tummarna för att det bara är en inställningsgrej på koldioxid- mojängen. Få fixat hårfärg är inte helt fel.

Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 september 2011 09:36

Tråkigt att behöva byta arbetskamrater om man nu trivs med dom. Hoppas du kommer att trivas på dina nya avdelning :)
Roligt att dom bjuder på lunch, hoppas det blir nått riktigt gott.
Tråkigt med anmärkningen på bilen, hoppas det är lätt och billigt att fixa.

Lycka till med cykelturerna, men måste du ta dom var o en för sig? Kan du inte ta bägge samtidigt.

Ha en skön fredag och helg nu. Glöm inte kameran nu i helgen ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Cina

30 september 2011 10:19

lunch på Rådhuskällaren låter inte helt fel...fast kan förstå att det är lite vemodslunch. Ny avdelning på måndag o nya kollegor...ny lunch oxå kanske?? ;)

Ha en härlig fredag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards