Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

TRÄNING, TÅRTA, OVÄNTAD KÖ OCH BILBESIKTNING

Av Nina Palm - 29 september 2011 07:20

Igår var det Onsdagsparty på klubben   . Vi sköt för plats för sista gången i år - alldeles för mörkt vid 19-tiden nu - och sen körde vi budisar vilket icke är det lättaste i mörker skulle det visa sig   . Stackars Cina, som var mottagare, blev skickad hit och dit för att synas bättre men till sist kom iaf alla budförare fram   . Tyvärr fick jag akut jätteont i magen så jag kunde inte lägga Yaxxon som planerat (vi snackar paniiiik längst ner på planen   ) men däremot la Jonas Frasse plats i grupp med Änzo, Elvis och Shotti (tror jag det var) utan skott och det tar sig verkligen, Frasse låg fint - han snusade lite och gjorde en rejäl svansviftningsgrej nånstans efter tre minuter men det såg riktigt stabilt ut   . Jonas lämnar inte Frasse hela 50 meter än, det är lixom bättre att satsa på stabilitet. Efter platsen körde vi ett antal sitt kvar där Jonas sprang ifrån, tror det blev 7-8 stycken och Frasse gjorde en förflyttning en enda gång men då hade Jonas lämnat honom för hastigt *kom ihåg, kom ihåg*. Sen körde de ett supertjusigt fritt följ med fokus på mer jämna/lugna halter och vändningar. Allt för att minska intensiteten (stressen) hos Frasse och det blev bra   . När Jonas och Frasse var genomkörda kommenderade jag Vicky och Yla (Irene kan inte röra sig ordentligt pga ett ganska rejält ryggskott så Vicky ryckte in som handler s.a.s.) i ett rejält pass fritt följ med fokus på raka sättanden direkt, INTE efter inrättning (det blir lixom dubbelsättanden av det och det är ju så där läckert), helomvändningar och högersvängar där Yla flyter ut i sidled. Den sista halvan av passet dunsade Ylan ner lallan rätt nästan 100 %:igt för att i svåra hårdbantningstider få sina karameller   . Bra engagemang och uthålligheten tar sig. Yaxxon fick öva på apporteringar han. Metallen funkar bäst och igår bestämde han sig plötsligt för att inte morrskälla på apporten innan gripandet en enda gång   . Coolast är att apporten inte skramlar ett endaste dugg trots att han kommer i full fart och nåt annat som var kul var att avsluten blev raka   . Tunga apporten sen och där har gripandet blivit betydligt bättre (dvs. han griper direkt utan bus eller tankepaus) men däremot griper han nästan konsekvent på fel ställe och apporten hamnar snett   . Tempo/avlämnande/avslut var helt ok. Fortsatte med skallet sen där vi den senaste tiden fått en del strul, inget allvarligt men ändå. Han studsar upp i första skallet, kan skälla glest och hålla på men igår fick han i förebyggande syfte ett ordentligt tag i kravatten innan Vicky kommenderade momentet och det hade avsedd effekt, dvs. S K Ä R P N I N G!

_
Efter träningen vankades det tårta - Kattis och Elvis firade sitt tjusiga förstapris i lydnadsettan med över 180 p   !

_
 

Röeeva tog en bild på skapelsen innan den försvann    

_
 

I love min Iphone 3G men nån bra kamera har den icke så mitt foto blev så här   !

_
Rastade av Nille Den Lille och Yaxxon och gosade med prinsessan Diva innan det bar av hemåt igen för mig och till jobbet för Jonas och Frasse   . På söndag vankas det herrejössessökparty deluxe all inclusive i Vomb eftersom vi får besök från både Burlöv och från Lottas grupp   . Det får fixas två rutor. Kul! Finns det hjärterum så finns det stjärterum   .

_

Idag ska Silver Bullitt besiktigas och efter diverse turer i skogen och genom koblajjor på Revinge kände jag att det nog var läge för en underredsspolning på vägen till jobbet   . För inte kan det väl vara kö till en biltvätt innan halv 7 en torsdagsmorron   ?! Johojo - se det kunde det visst det vara *dä va oväntat*   . Otroligt! Tog ju 100 år det där kobajs- och leraprojektet   . Efter jobbet ska jag gå till Alexandra, min frisör, och klippa av lite hår och slinga utväxten och det kan jag säga att jag längtat efter att få göra ett tag   .

_
Det var det om detta. Hävv ö najs dej å så   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 322

_
"Plikt är det man förväntar sig av andra, inte det man gör själv."   

 
 
Petra

Petra

29 september 2011 09:02

Skönt att magproblemet verkar ha gått över igen, det blev allt en härlig kväll på klubben trots att mörkret smög sig på :) Besiktning, jobb och frisörtid är inte dåligt att pricka in i slutet av arbetsveckan. Då ses vi - faktiskt- på sökpartyt då :) //Kramar <3

http://www.petraochafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

29 september 2011 13:22

Ja det var ju helt rubbat, bara så där lixom! En sehr härlisch abend blev det trots p-skivor och annat mög. Besiktning - check, jobb - nästan check och snart är man käck i håret med *höhöhö*. Vi ses på sökpartyt! //Kramar *hjärta*

 
Ingen bild

Cina

29 september 2011 09:48

wiiii - längesen jag var på party i skogen ;) Men tror jag håller mig till spår jag....o så uppletande :D

Inte var det så farligt mycket spring för mig...när jag väl förstod att jag inte var självlysande ;)

Nina Palm

29 september 2011 13:20

Ja men eller hur :)! Vi kan kanske lägga upptag tillsammans medan partyt pågår? Inte så farligt självlysande nej. //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards