Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Nina Palm - 22 september 2011 07:15

Tillbaka i Gruvan som för närvarande mest liknar en ... ja, flyttlåda   ? Omorganisationen, då jag ska till en ny avdelning (men fortsätta jobba med samma måltyp), innebär att alla fr.o.m den 1 oktober ska sitta i andra rum   . Jag ska t.ex flytta en trappa upp och lite snett åt höger från mitt håll sett   . Det är ingen ordning på nånting och folk springer hit och dit med grejer och verkar helt förvirrade. Själv är jag ingen rumpyntare eller papperssamlare så min flytt lär ta ca en kvart och därför tar jag det hela med ro   .

_

Igår var det Onsdagsparty på klubben och eftersom vi var lite sena ner (näää?!   ) var det bara för mig att galoppera ut på planen med pickadollan i högsta hugg för att skjuta för plats och budisar   . The Skate (AKA Shotti Kvist) låg i lina hanterad av Susanne *moahahahaaaa* , Frasse låg med husse 4-5 meter ifrån sig och i övrigt var det by the book och ALLA låg hur fint som helst   ! SÅ gött för själen veckan innan tävlingstajm för goa träningsvänner, vi har tre hundar (Yalla, Ajaxx och Yvonne ... f'låt YOHNSSON) som ska lägreklassa i spår och en som ska debut-elita (Thelma) i samma gren   . 4 tårtchanser alltså   ! Efter plats och budisar körde vi igenom utvalda moment med Nina och Thelma och sen hela lydnadsprogrammen med övriga tre och det såg mkt prydligt. Särskilt kul var det att se Cinas och Yallas lydnad - den var det bästa jag (vi alla) nånsin sett dem göra   ! Frasse Tjo Fräs hade en riktigt bra dag på lydnadsplanen     bortsett från lite meck med krypet (som de ändå inte behöver kunna). Frasse var i hur fin balans som helst och kvarstannande momenten gick väldigt bra   . När alla var klara med genomkörare och valpkursen för Ylas illbattingar till avkommor Cobra och Carlzon var avklarad tog jag ut Krokodillo AKA Kamelkungen AKA Yaxxon AKA Schaxxon Palm (kärt barn har onödigt många namn   ). Jonas kommenderade runt oss i ett ganska rejält pass fritt följ där jag först och främst donade med helt om- och högergrejset, riktigt seriöst faktiskt   . Till sist hittade jag (vi) tempot och fick bak långkroppen tillräckligt för att inte ha halva långkamelkroppen för långt fram efter halter och svängar   . När t.o.m Gosia sa att det såg gränsfall perfekt ut kände jag mig väldigt nöjd   . Bra energi och rätt lixom. Kuligt! Stegisar och vändningar blev oxå riktigt bra bortsett från ett kort ljud i bakåtförflyttning   . Why lixom!? Kryp + skall kedjar jag nu för att jag vill veta exakt hur mkt jag måste (eller inte alls måste) lyfta Yaxxon efter kryppressen för att få ett så tätt skall som möjligt. Resultat: jag måste inte alls peppa   . Hoppet är inte alls bra, han vänder gärna i luften och är totalt okänslig för att slå i så där har jag en nöt att knäcka om jag inte vill ha en hund till med kroniska 8:or i det momentet   . Kvällen avslutades med lite kaffe med regnet droppade utanför fönstrena   .

_
När jag väl var hemma kom vår leverans från Bordershop i Danmark - tack Peter   ! 3 lådor öl och 1 låda cider blev det.

_
Ikväll har jag vissa planer på kondisträning för bären - endera intervaller eller powerWALK   . Vi får se hur det blir.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 399

_
"Läraren kan öppna dörrar men du måste gå in själv."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards