Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Nina Palm - 20 september 2011 07:08

... som Röeeva brukar säga   . Igår fick jag en väldigt oväntad (det var ju måndag menar jag) handlingskraftsattack när jag kom hem   . Den smög sig lixom på i samma stund som jag såg 48 000 hårbollar susa omkring på golvet när jag öppnade dörren   . Ut med Hobbisarna i kuvösen, fram med dammsugaren och moppen och sen var jag igång. Tömde diskmaskinen, tömde torktumlaren, vek tvätt, satte igång en ny maskin och passade på att vattna lite grönsaker inomhus innan jag lastade Hobbisarna i bilen för vidare befordran till Bokskogen och en powerwalk på ca 8000 steg   . Eftersom jag inte riktigt har orienterat mig i den där skogen går jag på de märkta löpslingorna    och på dem var det rena E4:an så att pojkarna fick gå i koppel med betoning på GÅ   . Efter promenixen gick jag ut i terrängen vid en rätt brant lång uppförsbacke och avslutade med 15-talet godisuppletande   . För hundarna alltså   .

_
 

Så här fina slipsar kan man få efter en rejäl runda och 15 rusningar uppför en backe med högt gräs   .

_
Väl hemma letade jag fram en svart sopsäck och började skoningslöst kupera de perenner som mamma pekade ut i trädgården i lördags   . Jag tror jag kom ihåg rätt iaf ...   . Vid det här laget började handlingskraftsattacken att ebba ut så det var bara att hutta den nytvättade tvätten i tumlaren och sen ramla ihop i soffan   .

_
Ikväll får vi se vad som händer. Planen är att jag ska träna lite lydnad med Kamelkungen nånstans. Tänkte nämligen att jag skulle hutta in ett par anmälningar till elitspår innan vinteruppehållet ändå och det hade ju varit fräsigt med chans på betyg på framåtsändandet och på långa inkallningen iaf  . F.ö funderar jag på att gräva upp två jättefula gamla rododendronbuskar (som mamma iskallt föreslagit dödsdom för   ).

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 202

_
"En lycklig kvinna saknar bekymmer. En harmonisk kvinna har lärt sig att leva med dem."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards