Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Nina Palm - 5 september 2011 07:07

 Igår kan man säga att vi gick från 0 till 100 på träningen i Vomb   . Det gick från att vi inte skulle bli så många (typ: jag   ) och att Lottas grupp skulle låna mark för sökträning till att vi blev ca. 100 pers från sammanlagt fyra grupper   . Herrejösses att vi fick plats med upptagsträning för tre hundar, tre bäbispår, två litestörrebäbi-spår, appellspår, klurspår, sökruta och uppletanderuta   ! Det var rena Malmöfestivalen ute i skoböjden och det var hur trevligt som helst   .

_
Lotta trampade ett spår till Yaxxon som både var långt, klurigt och fullt av skumma apporter   . Spåret var osnitslat och vi fick klara oss själva i skogen och efter ett klockrent bakspår (andra eller tredje gången det händer för Yaxxon) kom vi iväg och jag fattade INGENTING när det väl började svänga hit och dit, fram och tillbaka och gud vet allt   . Ytterst förvirrande spårupplevelse men herrejösses så duktig han var - Kamelkungen   . Alla 7 apporterna (bl.a. en tunn tunn kedja, en halv tvättklämma, en 3 cm lång skinnbit, en härva nylonband ... ja ni fattar) hade vi med oss + slutet (en plånbok) och både han och jag var fullständigt färdiga efter den upplevelsen   . En JÄKLA tur att jag hade hämnats på Lotta i förskott och gått ett väldigt knixigt och klurigt spår åt henne och Myran oxå   . Efter spåret nöjde jag mig för Yaxxons del - han var verkligen helt slut. Det enda jag själv orkade med var att trampa ett spår till Irene och Yla på "använd" mark = en massa förledningsspår. Spåret gick jättebra, Yla är sjukt noga och därav blir tempot något man får jobba upp   . Mitt i all den här koncentrationen fullständigt HUGGER hon dock apporterna och kampar satan med dem ... ovanligt   .

_
I lördags var det oxå träning i Vomb för oss (Jonas har ju nattjobbat hela helgen och det är inte så där skitkul att smyga omkring hemma när han sover   ). Gosia trampade ett 800-900 meter långt spår åt Yaxxon som fick ligga i över 2.5 timme innan vi kom iväg. På den tiden hann ett par familjer med svampplockare traska omkring i spåret på sedvanligt förvirrat vis så jag hade inga större förväntningar   . Yaxxon gjorde dock ett kanonjobb med finfint upptag, 100 % träff på apporterna och allt   . Man undrar om han vilat sig i form för i skogen har han faktiskt underpresterat ända sen han fick ett års tjänstespårträning med Jonas   . Jag trampade ett långt spår till Ajaxx som ... ja, det blev ju inte så lätt precis. Svampplockare precis överallt (när vi spårade alltså) och det saknades snitslar både här och där   . Ajje-Bajje hittade otroligt nog de fyra första av fem apporter men kom bort sig på slutet - stackars liten kille - men när Gosia hade selat av så han fick frispåra den sista biten hittade han iaf sin slutboll   . Yaxxons uppletande gick mycket bra det med. Hade det varit tävling hade vi iofs bara fått in tre föremål inom tiden men det har enligt mig ett värde i sig att han letar allt vad han kan hela tiden, kommer när jag kallar och startar alla skick med liv och lust   . Sista föremålet låg på hit-sidan av en rätt rejäl kulle och eftersom det var rak motvind just där så - nepp. Han hittade den inte förrän jag gick närmare och skickade honom rakt på det. Jag gick med i Carlzons spår som gick väldigt bra när han väl rullat ner flirtkulan i rätt läge   . Ibland vill man lixom bara lite för mycket så där i början ... tydligen   . Nixx fick sig ett uppletande till livs han med och han hittade alla grejer han    - även om han var lite väl inspirerad i djupskicken, han försvann ut ur rutan och började vinda sig tillbaka från ca. 70 meters djup   . Har man medvind så har man ... tydligen   .

_
En hundlig helg kan man säga och nåt besök på IKEA pallade vi inte med men däremot mysmiddag både i lördags och igår. I fredags satte Jonas igång med att tapetsera fondväggen i sovrummet och måla taket i hallen så då blev det kebabtallrik från Barahaket   .

_
 

Fondvägg (å du håller tyst Vicky   !) 

_
Jag hade kameran med mig till skogen både igår och i lördags men ... ja. Jag tog inte så många bilder precis   . Pallade inte byta objektiv - för dållet' jag vet   .

_
Avslutningsvis:

_
GRATTIS Carina och Toza till uppflyttningen ur appellen   !

_
GRATTIS Vicky och Yohnsson till titeln KORAD med imponerande 545 poäng   !

_
GRATTIS Annika, Ronny och Papaya till uppflytten till ELIT rapport   !

_
Tyvärr dog min stegräknare förslitningsdöden igår (extremt typiskt) så ... ja. Alla dessa steg, ont knä och ömma fossingar till ingen nytta   .

_
"Det handlar inte om hur man har det utan om hur man tar det."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards