Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Nina Palm - 30 augusti 2011 07:11

Igår hade jag vissa uppdrag som skulle slutföras     - köpa gröna ljuslyktor (för att häva inredningskrisen), byta batterier i stegräknaren (för att få fart på Motion I) och att långrasta Hobbisarna (för att få fart på Motion II). Jag måste säga att det gick rätt bra   ! Ljuslyktor inhandlades till en billig peng på Indiska efter tips från Mariana  .

_
_
Batteriet i stegräknaren byttes ut och när vi hade kommit hem och fikat i lugn och fred körde jag ett intervallpass med Hobbisarna i den sega backen på "vår" äng   . Högt gräs och lång uppförsbacke är tungt  . Drog ut lite extra på vilominutrarna mellan racen och de lunkade runt som två gamla bryggarpållar under nervarvningen   . Härligt! Det känns som de börjar komma igång lite kondismässigt nu och det känns ju helt fantastiskt bara det efter den här o-hundiga sommaren   . Gjorde även rent Nixx supersmutsiga öron ... vilket var mycket uppskattat   . Ljust och fint under smutsen och han har *peppar peppar* fortfarande aldrig haft öroninflammation    - en gång hade han svamp i ena ytterörat iofs men det var 100 år sen. Travemündefärjan har gått en ny vår till mötes och är väldigt pigg och fräsch   , han t.o.m. spöade upp sin lillebror igår vilket icke var en enda dag för tidigt   . Nixx fick själv en krigsskada i form av ett litet jack på ena örat men det tror jag han tyckte det var värt för Yaxxon höll en betydligt lägre - och mycket klädsam - profil i bolljakten efter det   .

_
Idag har jag äntligen beställt 2 dubbelgarderober med skjutdörrar till vårt nuvarande "skräprum" och blivande "förvaringsrum" så att vi kan få undan alla grejer som fortfarande ligger i kartonger i garaget   . Imorron ska Jonas börja måla och fixa med sovrummet och den här veckan ska jag ta tag i det här med garderobsdörrarna i hallen   .

_
Ikväll får vi se vad som händer. Det HADE varit bra med lite hundträning om man säger så    .

_
 

_
"Jag bantar inte, jag äter bara inte så mycket som jag skulle vilja." 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards