Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

MÅNDAG, INGET REGN ... OCH INGEN SOL :)

Av Nina Palm - 29 augusti 2011 08:55

Jahaja. Så var det måndag igen   . Helgen har varit mysig även om Jonas har jobbat lite väl mycket för min smak   - 15.30-01.30, 19-04, 22-07 ... Hur kul e de   ? Rätt svar: inte mycket.

_
MEN. I fredags åkte jag och hämtade Sebbe efter jobbet och vi bestämde oss för att hyra film och handla godis när vi ändå var i närheten av Hemmakväll   . Nästa stopp blev Blomster Landet där jag shoppade upp mig på lite blommor - dels behövde jag byta ut några av de gamla blommorna, dels behövde jag fyra extra till de nya snygga krukorna som jag hade shoppat på Åhléns (världens bästa affär om ni frågar mig - de har gränsfall ALLT  ) . Sebbe var rätt trött efter första veckan i skolan - han har ju börjat sexan nu lixom  - och tog en powernap medan jag for omkring och donade med mina blommor och krukor hit och dit   .

_
 

Fönstret i allrummet med nya fina vita krukor och fräscha grönsaker    

_
  

Fönstret i gästrummet står det pigga, dvs. icke fullt så döda, blommor i  nu    

_
Det enda jag kände mig extremt missnöjd med var att jag - när jag hade lagt upp gardinerna i vardagsrummet - inte hade en enda limegrön/ljusgrön piffig ljuslykta att ställa i fönstret   . Jaja. Det är smällar man får ta kl 22.00 en fredag  .

_
I lördags var det äntligen dags för mig att göra comeback i skogen med - framförallt - Yaxxon men även Nixx fick comebacka lite faktiskt   . Jag trampade ett 6-700 meter långt spår åt Yaxxon med djupt upptag, 5 apporter + slut och med ett par spetsvinklar i. Vilan verkar iaf inte ha orsakat minnesförlust för han spårade verkligen jättebra hela vägen, lugn och fin analys av spårriktningen och sen tuffade han iväg, markerade alla apporter och lyckades pricka alla vinklar hur fint som helst   . Vi hade ett litet tapp på mitten nånstans (jag kunde för mitt liv inte komma ihåg hur jag hade gått ...   ) men han släppte förledningsspåret, gick tillbaka och hittade rätta spåret. Ska man vara petig så gick han för långt i förledningen men ... äsch. Uppletandet i en ruta med snurrande vindar och brötigt underlag gick alldeles lysande, vilket var lite oväntat eftersom han har en tendens att springa mer än att leta när han inte fått köra på ett tag   . Nu var det full fart, kanonfint fokus och bra hörsamhet hela vägen - eventuellt kan han ha haft en baktanke typ "om jag är riktigt vass nu kanske jag slipper vänta 3 månader på nästa träning"   . Nixx fick oxå ett uppletande och han gick ju icke ut i anvisad riktning mer än en enda gång    men han hittade alla fyra föremålen på fyra skick och höll på att slå sig fördärvad när han gasade rätt ner i en håla på väg in till mig med ett av dem   . En mysig dag i skogen blev det även om jag brände mig satan på mitt ena pekfinger när jag skulle ta min efterlängtade Frankfurter från grillen - AJ   ! På kvällen, när Jonas hade åkt till jobbet, körde jag och Sebastian hem till familjen Jarny   . Jag för att ta en fika med Jennifer och Sebastian för att hänga med Liam.

_
Igår ÖSTE regnet ner över Bara - sinnessjukt på riktigt faktiskt   - och Irene kom förbi på en fika och lite lydnadsträning. Tappert kämpat måste jag säga - att kasa runt på en såphal gräsmatta i hällande regn   . Hundarna verkade både vara regnbeständiga och rejält taggade så det gick hur bra som helst   . Lite pill här och där som vanligt men om det inte vore så ... så vore det ju ingen träning utan mer som att (bokstavligen) trampa vatten   ...


_
Dagen avslutades med söndagsmys och vissa är ju bättre på att mysa än andra   :

_
_
Idag ska jag 1. köpa gröna ljuslyktor 2. byta batterier i min stegräknare 3. gå på långtur med Hobbisarna   .  

_
Avslutningsvis ett jättegrattis till Annika och Papaya (Yaxxons halvsyster, även kallad Hälga) som blev uppflyttade till elitspår igår   !

_
"Alla människor föds lika men det är få som kommer över det."   

 
 
Sabina

Sabina

29 augusti 2011 11:09

Vad fint det har blivit i alla fönster! :-) Inredningskrisen kl 22 en fredag är inte det roligaste. Jag ser framemot det- jag.

Nixx- the - gosebear <3 <3

Ha en bra dag! Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

29 augusti 2011 12:54

Tack :)! Inredningskriser bör helst inträffa när Åhléns eller - åtminstone - ICA Maxi är öppet *fniss*. Nixx is The Gosebear :)). Ha en bra dag i flyttstressen du med! //Kramar

 
Ingen bild

Annika & Hälga

29 augusti 2011 11:56

Vi tackar så mycket för gratulationerna!
Vilka fantastiska spårhundar vi har Nina! En kamel och älg! Say no more:-)
Hoppas du hittar dina lyktor idag och avslutningsvis....Nixx, åh så fin han är! Man kan utan tvivel se Nixx talang i att söndagsmysa!
Kram

Nina Palm

29 augusti 2011 12:52

En kamel och en älg - det är icke dåligt alls det :)! Att de är i elithundar i spår alltså *hahaha*. Just nu ligger lyktprojektet på is - det har börjat ösregna ute :(! Nixx är världens sötaste dåre. Han är det. //Kramar och grattis än en gång!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 augusti 2011 12:07

Du dom där arbetstiderna var verkligen ingen höjdare :( Dom verkar inte ha så kul pass inom polisen.
Men så fint du har hemma hos dig :) Själv är ja tyvärr inte ett dugg intresserad av heminredning. Skulle nog kanske behövas för det behövs lite nya gardiner här ;)

Vad kul att spåret gick så bra trots ett långt uppehåll :)
Här börjar det verkligen kännas in för lördag, har verkligen ingen lust irra bort mig i Norrköpings skogen :S
Kom föresten även med till Arboga den 18:e. Helt otroligt att vi hittills kommit med på 4 tävlingar av 5 anmälda. Hade dubbel anmält till Strängnäs den 18:e så nu får man väl hoppas bli bortlottad där ;)

Ha en bra måndag. Nu väntar jag bara på alla fina bilder från helgen som du lovade i fredags ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

Nina Palm

29 augusti 2011 12:51

Nä de där varken eller-passen är ju helt klart värdelösa! Endera dag, eftermiddag eller natt tycker jag är bäst. Tack :)! Jag tycker det är ganska kul att piffa och dona även om jag inte är så bra på att hålla blommor levande *hehe*. Det blidde inga bilder :((. Superskumt ljus i skogen - mörkt som bara den! MEN skam den som ger sig :)! Lycka till på alla tävlingar *håller tumme*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards