Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

PERSONLIGT REKORD I TIDIGT PÅ JOBBET

Av Nina Palm - 26 augusti 2011 06:38

Idag har jag slagit personligt rekord i att vara tidigt på jobbet   ! Checkade in 06.28! Herregud vad snabbt det går att köra in till stan från Bara - tar ca 15 min från dörr till dörr vid den här tiden   . Makalöst! Dessutom hinner man sno åt sig en av parkeringarna här under domstolen, där man får stå för 25 kr/dag   . Hinner man inte sno åt sig en parkering i källaren får man betala 160 kr/dag för att stå i p-huset ett kvarter bort  . Man kan ju sannerligen undra vad jag gör här vid den här tiden men i eftermiddag ska jag hämta Sebbe efter jobbet (Jonas jobbar sitt överlägset sämsta pass idag dvs. 15.30-01.30   ) och så hade jag tänkt åka och köpa ett par blommor för att ersätta de som jag lyckats mörda   , det känns helt enkelt bra att kunna flexa ut tidigt utan att drabbas av miiiinustid.

_
Igår vaknade jag sur och tradig men det blev bättre fram mot eftermiddan och när Jonas kom och hämtade mig var jag faktiskt rätt balanserad igen   . Allt är relativt. Vi åkte ut till Bauhaus för att köpa väggfärg till sovrummet och sprayfärg + handtag till garderobsdörrarna, som för närvarande har den inte helt sexiga färgen mörkbrun och är utrustade med handtag i guld/mässing-färg   .

_
Väl hemma igen tog vi en fika och slappade lite innan vi åkte iväg och månadshandlade på ICA Maxi - massiva mängder vuxenpoäng *katchiiing*  . Nu får frysen jobba kan jag säga men det känns ändå bra att ha fått tummen ur.

_
Idag var det meningen att jag skulle rota fram min stegräknare och byta batteri i den men jag kan för mitt liv INTE komma på var jag har lagt den   . Hmm. Får leta. Det är förvirrande att flytta - man har inte kommit på några bra "jag lägger den här så länge"-ställen (Jonas håller troligen inte med mig här - han tycker att jag lägger bra saker på vansinniga ställen hela tiden   ).

_
Annars intet nytt under solen (som sagt - allt är relativt och då tänker jag på solen). Imorron ska min stackars hund få spåra och gå på långtur i skogen tillsammans storebror hade jag tänkt och övriga planer för helgen är att sätta upp tavlor, träna lite lydnad och att bara ta det take it easy   .

_
"Alla kan inte, somliga vill inte - så är det bara!"   

 
 
Ingen bild

mariana

26 augusti 2011 07:26

Jag tycker det finns jättemånga bra ställen men jag kommer bara inte ihåg; var är ställena?! Vuxenpoängen ökar vi på idag. Rättare skrivet, Mr B ökar, jag är förskonad;) Lyxigt med snabb tur till jobbet (jag har ca 5-7 min, beror på trafiksignalerna) ;) Ha en härliger fredag, vi ses kanske i helgen? // Kraaaaaaaaaaaaam

Nina Palm

26 augusti 2011 07:42

Jag undrar om det inte är det som är problemet här med :)!? Jasså minsann - Mr B ska ut med listan i högsta hugg? Lyxigt ... för dig *hehe*. Vi ses troligen absolut i helgen! 5-7 minuter - är det lönt lixom? //Kraaaaaaam

 
Ingen bild

Susanne

26 augusti 2011 08:28

Hmm Bauhaus...Optimera i kommunen då?!?!? hahahahaha
Vi synes i skogen imorra, där spår och förhoppningsvis en långis för min del oxå hinns med.
Go fredag. Kram

Nina Palm

26 augusti 2011 08:36

Hmm. Optimera var det ja ... Det känns lixom som att där är en stig uppkörd till Bauhaus. Bättring! Har Optimera jordkabel på rulle? Så att man kan sätta upp lampor snyggt ;)? Ses tomorrow! Go freda! //Kramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 augusti 2011 09:24

Ja att vara på jobbet före halv 7 på morgonen låter väldans tidigt om man har ett kontors jobb. Man kan man komma undan med 25 kr för parkering i stället för 160 kr låter ju bara det som en bra anledning att börja tidigare.

Det där att lägga saker på "bra ställen" så man ska komma ihåg var man lagt dom låter rätt bekant ;) Oftast hittar man dom inte alls :( Iaf inte när man behöver dom.

Vad kul med lite spår för vovven :) Hoppas du tar kameran med så man får se lite kort :) Vinja och jag var och irrade runt i skogen igår....Det var verkligen inte ett lätt spår som Janne gått :S Riktigt risigt, blött och en massa andra klurigheter. Hon hade lite problem på vissa ställen men janne tyckte hon skötte sig fin fint :)
Får väl verkligen hoppas det inte blir sånt irrande på kommande tävlingar för då får dom väl skicka ut räddnings patrullen efter oss ;)
Har föresten kommit med på 3 tävlingar än så länge på 2 helger så nu börjar jag verkligen bli nervös :S

Hoppas att du och vovvarna får en skön fredag :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

Nina Palm

26 augusti 2011 09:53

Jag tycker alltid man känner det som man irrar runt, mer eller mindre :). Särskilt när nån annan gått spåret och inte snitslat ett dugg *hehe*. Ta med mobilen på spåret - det är mitt tips! Sicket lottningsflyt - grattis (eller inte *fniss*). Hoppas att ni oxå får en go helg! Ska faktiskt packa med mig kameran ... jag ska, jag ska, jag ska :). //Kramar

 
Ingen bild

Susanne

26 augusti 2011 09:41

Det har de alldeles säkert!

Nina Palm

26 augusti 2011 09:50

Det hade de icke på Bauhaus så nu finns det chans att stigen gror igen :)!

 
Petra

Petra

27 augusti 2011 15:42

Incheckning 06.28 är inte att leka med- ambitiöst! Väl värt en härlig helg med vovvarna. Kram kram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

29 augusti 2011 08:55

Du är den ambitiösaste av oss alla - shit vad du jobbar hit och dit! Helgen var härlig ... ända till monsunen kom :). //Kraaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards