Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

PYJAMASJAKT!

Av Nina Palm - 23 augusti 2011 07:00

Herregud. Ibland medför livet med hund att man lixom får känna sig så ... levande   . Gick ut med pojkarna imorse - iförd mysdress/pyjamas och gummistövlar - och strosade runt där i all sköns ro med ficklampan i högsta hugg för att förbättra sikten något när jag plötsligt råkade lysa upp en kattrackare   . Tyvärr råkade alla pälsarna titta åt just det hållet just då och sen sa det bara brak o så var jakten i full gång   . Jävlar i helvete alltså   ! Reptilhjärnan kickade in och jag satte efter fanskapen med ett avgrundsvrål (sorry neighbours   ) och fick lyckligtvis först Frasse att vända, sen Yaxxon och sist Nixx   . Man kan säga att mitt onda knä INTE blev bättre och att min röst ligger kvar nånstans där ute på ängen men jag vaknade iaf ...  och katten klarade sig .

_
Igår fick jag skjuts hem från jobbet   och när vi kom hem satte vi fart med hundrastning och snabbstädning för att Sophia, Fredde och Vincent skulle komma förbi på måndagsmys   . Jonas grillade gott, gjorde sin supersallad och meckade vitlöksbröd   . En väldigt mysig måndag all inclusive och Vincent tuggade i sig imponerande mängder mat han med   . Han var troligen helt slut efter sitt första dygn utan napp för efter mat och lite kakor svimmade han på soffan   .

_
_
Vi fick en jättefin inflyttningspresent oxå - tre glasskålar i olika storlekar   . Perfekt!

_
_
"Djupt inombords är jag en väldigt ytlig person."   

 
 
Ingen bild

mariana

23 augusti 2011 08:32

*asg* jag tror jyckarna trivs;) Duktiga pågar som lyder mojan i kattjakten, respekt<3! Det finns inga dåliga kläder, jag har oxå jättefräsig outfit på morgonen, alltid gör jag någon glad;)
Mysig bild på Vincent, sussar gott! Krya knät, rösten finns där, I promise :-) // Kraaaaaaaaaam

Nina Palm

23 augusti 2011 12:49

Jag tror oxå att jyckarna trivs ... Lite väl bra kanske? Hade du hört/sett mig hade du inte vågat göra nåt annat än att vända tillbaka - jag KAN bli skitlack *moahahaaa*. Vincent är ett coolt hjärtegryn vill jag lova - dessutom har han dissat sin napp! //Kraaaaaaaaaam

 
Ingen bild

sussie/Mixa

23 augusti 2011 08:37

Haha, skrattar högt för mig själv när jag ser synen framför mig!!! Tur det var mörkt ute så att inte grannarna fick hjärtstillestånd!!! Hoppas du får en fortsatt "fridfull" dag:)) KRAM!

Nina Palm

23 augusti 2011 12:48

Jag gjorde det oxå - efter en stund :). Just där och då var förnedringen total! Jag är väldigt glad att det både var mörkt och sjukt tidigt på morronen :). Ha en fridfull dag du med! //Kramar

 
Ingen bild

Cina

23 augusti 2011 08:56

:)))) kan man kalla "kickstart" av dagen - jag hoppas att katten lärde sig något ;) och håller sig långt långt ifrån i fortsättningen, så du slipper tappa rösten därute fler gånger :)

Nina Palm

23 augusti 2011 12:47

Kickstart indeed! Katten verkar helt trög för den blev jagad i förra veckan oxå - av Frasse och Nixx - men ändå spatserar den lugn runt på framsidan av vår tomt mellan varven! Dum i huvet!

 
Ingen bild

Susanne

23 augusti 2011 09:45

Tycker det var synd att det var mörkt, bättre för grannarna om det var ljust, för då hade de inte blivit skrämda. Tänk själv, mörkt ute, en ficklampa som lyser okontrollerat, tre hundar som är som galna och en snörhållare i pyjamas o gummistövlar...hest vrålande...my god!

Nina Palm

23 augusti 2011 12:46

Jo så kan man ju oxå se det :). Om inte annat hade man ju inte behövt gå presentationsrundan i nästa vecka *hehe*. My god var ungefär vad jag tänkte!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 augusti 2011 11:00

Vilken syn att se dig på morgonen i pyjamas jagandes efter 3 stora schäfrar som jagar en katt ;) Ha, Ha. Det skulle görna fått dokumenterats på film och lagts ut i bloggen ;)

Jo nog är det bra träning med fördelningsspår. Men när man inte tränat sånt förut så känns det som att 2 irrande settrar och en sur gubbe är lite mycke att börja med ;) Sen att det skillde inte så mycke på när Janne gått spåret och dom irrade där. Hade varit bättre om vårat spår iaf fått ligga en timme innan dom började klampa in där. Men, men det löste sig till slut rätt bra även om vi fick hjälpa henne lite på några ställen.

Sköt om dig och ha en bra dag.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

Nina Palm

23 augusti 2011 12:45

Jag försökte bara se det positiva i eländet :). Svårt ibland dock ... Det är det som är det trista med spår, man lägger ner så himla mkt möda på att göra det bra och sen ska man behöva vänta på skiten och så händer en sån grej *grrr*. Tack gode gud för att det var för mörkt för filmning :)! Ha en bra dag du med och ta vara på dig! //Kramar

 
Ingen bild

Sabina

23 augusti 2011 11:42

Vilken morgon *fniss*! Den skulle jag gärna ha bevittnat från ett fönster ;-) Grannarna fick iallafall något att prata om vid morgonkaffet.

Hoppas resten av dagen blir lugnare.

Kram kram <3

Nina Palm

23 augusti 2011 12:43

Vilken morron - ja det kan man ju lugnt säga *suck*. Jag inser ju hur det hela såg ut och tackar gud för att man inte råkade ut för intermezzot i Rönneholmsparken :). Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards