Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Nina Palm - 17 augusti 2011 07:40

Igår kom äntligen dagen då orken infann sig att sanera Silver Bullitt ... Örrrk  ! är allt jag har att säga om det. Jonas hjälpte till - tur det för annars hade jag inte varit klar än   . Han dammsög (i en dryg halvtimme) i kupén och gjorde rent säten med sätestvätt medan jag ägnade mig åt burarna och dynorna. Fick hacka loss möget i hörnorna för att kunna dammsuga upp det   ! Kajsa mördade ju den största dynan när hon var missnöjd med att inte få delta i byggsök i Svedala en gång och den dynan har varit lagad med silvertejp ... som lossnat med tiden och jag vill ju inte gå in på detaljer men silvertejpsklister och kräkbajs (en olycka händer ju så lätt ...) är inte en SÅ fräsch kombo precis   . Igår blev alla dynorna klorinade och den stora dynan fick en ny silvertejpslagning och herregud så fint det blev   . Nu kan man sätta sig i bilen utan att veva ner rutorna innan man vänjer sig vid doften. Riktigt bedrövligt att låta en så fin bil förfalla på det viset. Ajabaja   .

_
Bilstädningen tog en stund och det planerade trädgårdsarbetet blev uppskjutet till på torsdag - då ska jag fortsätta med rabatterna och Jonas ska klippa häcken på baksidan   . Däremellan ska buren lyftas ur Djävulsmaskinen så vi kan dammsuga bort 4 ton hundhår som samlats där under flyttkaoset   .

_

Hundarna har mest fått springträning där hemma men det börjar apselut att dra ihop sig till lite stubbspår och sånt. Vi har en jättefin fotbollsplan ganska nära där jag har tänkt träna lydnad mellan varven. Måste fixa till framåtsändandet - måste måste måste   . Resten av elitmomenten kan Kamelkungen ganska bra tycker jag. Läggandet på inkallningen kunde iofs vara något snärtigare men betyg ska vi apselut ha. Krypet är bra, skallet är bra (ibland lite glest) och apporteringarna funkar oxå fint även om gripandet av tungen inte är världsklass precis. Det känns som att jag har en plan   .

_
Ikväll väntar möte med träningsgruppen inför hösten och en långtur med Hobbisarna   .

_
Just ja. Har lite ont på baksidan av mitt vänstra knä när jag går och idag har jag kickat igång en kur Diklofenak - IGEN   . Jag tror det är de bakre korsbanden som är inflammerade ... eller oxå har de helt enkelt försvunnit (som hos min pappa) och lämnat en värkande tomhet efter sig   ?

_
"Att fela är mänskligt men för att verkligen strula till det behövs en dator."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards