Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Nina Palm - 13 augusti 2011 08:25

Idag ska jag dra på min knäskydden och börja rensa i våra rabatter, som börjar se något skabbiga ut. Stämningsläge: skräckblandad förtjusning   . Min plan är att mms:a bilder på tveksamma växter till mamma som har stenkoll på det här med gräs och ogräs   . Jag börjar i ena änden och rensar mig runt så långt jag hinner.

_
Igår hämtade jag våra gardiner hos skräddaren och de var ju jättefina bortsett från att jag mätt fel på 5 cm på nedervåningens fönsters höjd ... oops   . Stig Helmer-style = får köpa nya gardiner till vardagsrummet och till sovrummet. Tur att det är billigt med panelgardiner. Gardinstänger och sånt har vi ju. På övervåningen blev det iaf fint med gardiner i gästrummet, i Sebbes rum och i allrummet   .

_
Nytt försök. Igår kom Jörgen och Gosia förbi på middag - grillat med supersallad all inclusive och vitlöksbröd   . Lite Turkietkänsla fixade vi till med Efes att dricka till   . En hur supermysig fredagkväll som helst och fina inflyttningspresenter fick vi oxå:

_
 

En bricka i tiden - en Ugglingsbricka - designad av Gosia Nowak    

_
  

En skärbräda perfekt för ostbricka   

_
Som sagt. Innan Bloggplatsen avled i förmiddags  var ju planen att fixa till rabatterna och jag höll på i 3 timmar och hann nästan med hela framsidan   . Det hinner växa en del på en månad med ösregn om man säger så och nu på kvällen, efter jobbet, klippte Jonas gräset och en lömsk men luckrativ plan avseende barnarbete håller på att ta form (inspirerad av min barndom). Imorron ska Sebastian och Liam få ett erbjudande de icke kan motstå - plocka så många äpplen ni når av trädet på framsidan (det dignar av rätt sura äpplen) och tjäna 100 kr var   .

_
 

Piffad rabatt    

_
Hur som helst. Nu är trädgården till ca 60 % fixad och strax kommer Jennifer och Jocke förbi   . Imorron ska jag fortsätta med rabatterna så de blir fina allihop och på måndag går det ytterligare ett lass till Sysav   . Vi laddar även för att ta tag i det här med hundträning och människomotion ... flyttkoman ska botas. Punkt med pasta!

_
"2B or not 2B - that's the question."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards