Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Nina Palm - 21 juli 2011 08:28

Flytten fortskrider och imorse åkte resten av köket till Huset i 8 kartonger   . Tömde nästan alla skåp och torkade och donade ... ja å så gjorde jag rent köksfläkten   . Tack gode gud för ammoniak   . Det var så djuriskt tradigt att hålla på så jag piffade till det hela med en vas rosévin   . Dagens planer för mig: köra till Irene och lämna alla pälsarna - tack du är bara bäst - , svänga in om ICA i Bara och hämta ut bredbandsmodemet och sen åka hem till Köpenhamnsvägen och klippa upp hänglåset till vindsförrådet (no nyckel) och asa ner det som finns där   . Imorron eftermiddag går flyttbilen till Bara men innan dess ska föreningen och de nya ägarna ha "syn" av lägenheten - dvs. kolla så att alla element funkar, att det inte finns några läckage och lite sånt. Känns ju kul. Not   . Hade jag kommit in i vår lägenhet som den ser ut nu med kartonger, Sysav-högar och städgrejer överallt så hade ju jag låtit köpet gå tillbaka   . Men men. Det som inte dödar, det härdar.

_
Det här med att måla furupanel (eller "bastutak") var jobbigare än förväntat men nu är iaf ovanvåningens tak klart och Jonas, som slitit som en gnu, har börjat rolla väggarna i Sebastians rum och gästrummet   . Vitt vitt vitt all over the place blir det   ! Förhoppningsvis kommer bilder under dagen som jag kan lägga ut. Bastutaket i hallen där nere får vi ta när vi är på plats och trappan får jag ha som terapiprojekt i vinter   . Den ska bli vitlackad istället för ... bastufärgad   .

_
 

Blått rum före 

_
 

Blått rum efter    

_
Annars intet nytt. Imorgon flyttar vi med hjälp av goa vänner, som pga. manfall ryckt in i sista sekunden och Jonas föräldrar   . Herregud vilken grej   !

_
"Varför göra idag det du kan skjuta upp till imorgon?"   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards