Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

VI HAR ETT HUS :)

Av Nina Palm - 18 juli 2011 10:15

I fredags var det dags att åka till mäklaren och göra upp affären ... Det började så där bra 20 min innan bokad tid när banken ringde och sa att det saknades 400 000 kr på mitt konto (f.ö. ett belopp som saknas på de flesta normalkonton) ...   . Ja det är ju klart det gör - vi har ju lixom inte sålt lägenheten än ...!? Det visade sig att bankens back-office inte hade ordnat med ett s.k överbryggningslån   . Det var bara att ringa mäklaren och kasta sig in på banken för att fixa med överbryggningslån, skriva under och köra som idioter till mäklaren   . När vi nästan var klara ringde banken igen - då saknades våra underskrifter på ett annat låneavtal och jag var ungefär färdig att krevera men det ordnade sig iaf   . Väl i huset fick vi en sista genomgång av alla mackapärer innan de före detta ägarna lämnade oss med tårar i ögonen ... Vi har köpt ett älskat hus, den saken är klar   . Det första vi gjorde var att ta en kopp kaffe och att bara försöka ta in det hela   .

_
Hur som helst. Efter nån timme började vi ju undra var sängleveransen blev av och det var ju en jäkla otur att jag inte ringde tidigare än vad jag gjorde för det blev kaos där ett tag eftersom en lånesäng skulle levereras (vår beställda fanns inte i Sova-butiken) ungefär samtidigt som Djävulsmaskinen skulle hämtas på verkstan   . För att göra en lång historia kort är jag glad för att jag alltid är NOGA med, att vad som utlovas i en affär utan undantag ska stå på ordersedeln och för att jag alltid vet vad folk heter   .  Försäljningschefen på Sova-butiken ska ringa mig idag angående kompensation   . Det blev så efter att jag informerat säljaren om att det är helt ointressant för mig vem som brustit i sitt åtagande (i det här fallet Stjärnbädden) - jag har gjort affären med Sova-Butiken. Ingen annan   . Till sist ordnade allt upp sig iaf och vi fick både hem en lagad Djävulsmaskin (en av p-censorerna var trasig och så skulle ett microfilter bytas) och en lånesäng.

_

Silver Bullitts nya hem   

_

Invigning av kaffebryggare   

_
 

Flyttkaffe mot flyttkoma        

_
I lördags åkte vi först till huset och mätte alla rum och plockade buren ur Caddyn för att sedan åka till Bauhaus och K-rauta för att handla herrejössesmycket färg, tapeter och diverse tillbehör   . Tillbaka med lasten till Bara och sen in till stan igen för att hämta allt som vi packat dittills   . På kvällen kom Sophia, Fredde och Pia förbi på en fördrink innan vi gick på den årliga Sommarfesten hos Carina och Peter Hallberg   . En supertrevlig fest - som vanligt - även om jag var litta' sleten' efter dagens övningar   . Lite nostalgivarning var det oxå eftersom det var på förra årets sommarfest vi lärde känna Jennifer och Jocke, Peter och Linda bl.a. och började fundera på om vi inte skulle ta och flytta till Bara ändå   . Hundarna fick campera i vårt sovrum i huset medan Aldo, Frasses kollega, fick nussa på övervåningen i gästrummet. Huset stod kvar och hundarna verkade ha skött sig   .

_
Igår morse startade vi med frulle tillsammans med Sophia och Fredde och sen bar det av mot Malmö igen för städning och sanering av klubbens hundstall   . Herrejösses vad många platser där visade sig finnas ... när vi väl hade fått ut all bråte. Även trädgårdsförrådet visade sig vara ställföreträdande sopstation och nu kan man faktiskt både gå in där och hitta det man söker   .

_
 

Städning pågår    

_
 

Städning slutförd   

Man kan säga att vi var sjukt trötta igår efter stallstädningen (jag) och packning (Jonas) så det enda som orkades med var en hundrunda och fastfood innan vi la oss på locket för filmmys      . Vi såg The Black swan, balettfilmen med Nathalie Portman och den var väl så där. Inte min grej helt enkelt när livet blir för komplicerat och konstigt   . Nathalie Portman var dock helt grym i rollen, kan icke ha varit lätt att spela så där vansinnig på svältdiet samtidigt med stenhård baletträning   .

_
Ikväll - efter jobbet - väntar nedpackning av kök och städning av skåp - jag kommer att bli galen innan detta packande och städande är över ... Kanske nästa projekt för Nathalie P   ? Tur att Jonas ska måla och tapetsera iaf för det är jag helt kass på - ur ett tålamodsperspektiv sett   . Den här veckan kommer att bestå av jobba, packa, städa och sova. Tur att jag fått flyttledigt på fredag och har två veckors semester till fr.o.m måndag   .

_
Å så en Dr Philism:

_
"The best predictor of future behaviour is past behaviour."   

 
 
Ingen bild

Ammi

18 juli 2011 11:23

GRATTIS till huset, det är så skönt och underbart med egen kuppe och gräsmatta :)

Nina Palm

19 juli 2011 08:09

Tack Ammi :)! Egen kuppe är icke fel alls :). Gräsmattan fick behandling igår och ser riktigt prydlig ut nu iaf :). //Kramkram

 
Ingen bild

Irene

18 juli 2011 11:24

Tala om att allt kan komma på en och samma gång ibland! Köpa hus, sälja lägenhet, packa ner och packa upp, klydd med trasig bil och sängleverans, köpa färg och tapet, städa ut lägenhet och hundstall! Ni får ha en bra semester och sen får ni vila ut när ni börjar jobba igen för just nu verkar semestern vara mer arbete än att jobba :D

Nina Palm

19 juli 2011 08:08

Eller hur! Men så är det alltid för oss - ALLT ska hända på samma gång. Det kan bero på att vi när vi får tummarna loss så får vi VERKLIGEN tummarna loss :). Med allt. Vi kommer att ha EN vecka totalsemester i år och du kan tro att vi ... måste träna hund då *haha*. //Kramis

 
Ingen bild

mariana

18 juli 2011 11:27

Ibland skulle man behöva vara klonad;) Det där med banken var ju mindre kul men så härligt att förra husägarna lämnar ett hem med kärlek:p // Kraaaaaaam

Nina Palm

19 juli 2011 08:07

Kloning har nog sina fördelar :). Mer fåret Dolly åt folket! Banktraumat var fruktansvärt kan jag säga ... HERREGUD i himlen! Men. Det ordnade sig :). //Kraaaaaaaaam

 
Lina

Lina

18 juli 2011 16:13

Ja för ni har ett hus nu, wihoo!!! Grattis!

Fast jag blir bra trött när jag läser om allt, phu! Inte lätt när allt hopar sig på en och samma dag!

Häftigt att klubben har ett hundstall, det är ju kanonsmart!

Kramelikram!

http://mielen.wordpress.com

Nina Palm

19 juli 2011 08:06

Tack :)! Jag blev oxå rätt trött kan jag säga ... vi snackar samanbrottet är nära-trött. Men det ordnade sig ju. Hundstall är en mycket bra grej ... synd bara att det använts som avstjälpningsplats istället. //Kramelikramkram

 
Noomi

Noomi

18 juli 2011 20:24

Grattis till huset! Sån härlig känsla när man äntligen får flytta in :) Extra bra att gamla ägarna är så förtjusta i huset. Då är det säkert väl omhändertaget. Hoppas att ni kommer att trivas super :)
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

19 juli 2011 08:04

Tack tack :)! Det känns verkligen hur mysigt som helst det här. De gamla ägarna har verkligen skött om sitt hus - otroligt välvårdat och fint allting :). Jag tror apselut att vi kommer att trivas! //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards