Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

DEMONEN'S KENNELLÄGER 2011

Av Nina Palm - 11 juli 2011 11:21

Hemma igen efter årets upplaga av Demonen's kennelläger   . Det var lite nervöst och så innan eftersom vi skulle vara på ett helt nytt ställe och eftersom vi själva skulle rodda med detta utan hjälp av GB   . MEN så bra det blev   ! Lite markmeck i början trots rekning och så en dags akut toapapperskris men annars gick det riktigt bra allting och alla verkar ha haft en härlig lägervecka *puh*   . På dagarna har vi tränat järnet och på kvällarna har det varit lägermys all inclusive med alla goa människor   . I lördags spelades det brännboll (på liv och död så klart) och kubb (på liv och död) och vi har skrattat oss fördärvade   . Heidi, GBA och Dan Pöhner är instruktörer som heter duga och jag LOVAR att de legat i satan i gatan för att få ordning på alla oss blåbär (av varierande kvalitet)   . Vi hade dessutom fint väder hela veckan utom i fredags eftermiddag då regnet fullkomligen öste ner över Stigmansgården ... men dock inte över spårmarkerna ett par mil bort   .

_
_
_
_
 

_
Yaxxon (även kallad Jason) - som inte fastnade på en enda bild   - var med i rapporten med GBA var suveränt duktig trots att han bara hade husse som mottagare ett enda pass   . Han har id-spårat, sprungit störningssträckor, sprungit vanliga sträckor, blivit fokustränad vid skick och sprungit all världens väg på en för svår träning för honom   . Tusen tack till Mattias som fångade in Kamelkungen på hans väg mot Trädet   ! Yaxxon är helt klart en naturtalang i rapporten och med lite träning blir det troligen mindre muskler och mer hjärna   . Det jag blev mest impad av var, när vi körde en riktigt svår och klurig sträcka, att han kastade sig ut med liv och lust i varje skick trots att han varit vilse som attan skicket innan, Yaxxon är inte en kille som bara springer iväg och sen vänder när det blir svårt - han letar satan i mitt hjärta för att komma rätt   . Tack gode gud för GPS:en   . De andra hundarna sprang ca 3000 meter medan Yaxxon sprang 6500 m ... det säger en del om hans envishet och hans MOD tycker jag.

_
 

Tango (alis Tyson och 1.47:an) på väg in till A och Eva-Lena   

 

_
Frasse var med i skyddet hos Dan Pöhner och det var ju lite nervöst att börja träna just skyddet efter 2 månaders vila   MEN så bra det gick! Frasses släppanden var riktigt fina och momenten som ingår i uppkörningen i tjänstehundsklass 3 (gamla prövningsordningen eller den s.k "gamla FAP:en") funkade finfint   . Jonas var mycket nöjd med och stolt över sin Fräserbil   .

_
 

_
Nu har vi en träningsplan och är grymt inspirerade av lägerveckan. Nästa år ska Yaxxon vara ett rapportproffs - så är det bara   - och Frasse ska vara på väg mot sin andra godkända uppkörning i 3:an   .

_
Idag väntar tvätt, sängshopping och eventuellt kanske lite packning inför flytten nästa vecka. I övrigt tar vi det lugnt och jag tror att pälsarna är nöjda med det - de ligger utslagna och nannar i sina respektive favvohörnor   . Nixx har ju varit hemma hos Jonas föräldrar den här veckan och omdömet var att han är enastående snäll och lätt hund att ha att göra med   .

_
Det var det om detta - efterlägerkoman ska få min totala uppmärksamhet  !

_
Fler bilder finns HÄR! (vill ni ha bilderna - klicka på neråtpilen och spara till era egna datorer).

 
 
Ingen bild

mariana

11 juli 2011 12:26

Så kanon att allt gick vägen, alla verkar ju hur nöjda och glada som helst:-D! Än en gång - Välkomna hem;)! // Kraaaaaaam

Nina Palm

12 juli 2011 09:19

Fatta vilken lättnad :)! SÅ skönt var det! Vi känner oss väldisch välkomna hem *hjärta*. //Kraaaaaaaaaaaaaaam

 
Sabina

Sabina

11 juli 2011 18:48

Det var ett superhärligt läger! <3 TACK för allt fixande, trixande & donande! <3 <3

Nixx verkar ha haft det kanon på sitt spa :-) Klart han är välartad- han fick väl karameller!?

/ Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

12 juli 2011 09:18

Tack Sabina *hjärta*! Lite fix och trix blev det ju men det kändes ju som att allt ordnade sig med lite god vilja. Inför nästa år har vi bättre markkoll OCH så ska jag se om vi inte kan få en appellplan till nånstans i närheten :). Nixx var väldigt nöjd med sin spa-vistelse! //Bamsekramar till dig med!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 juli 2011 19:35

Vilket härligt läger ni varit på :) Kul att få träffa så många hundidioter ;)
Vad roligt att Yaxxon är så duktig i rapporten :)

Ta det lugnt nu så du orkar med flytten sen.

Kram.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

12 juli 2011 09:16

Hundidioter i drivor kan jag säga :). Jag körde ett enda lydnadspass och det var ju hellre än bra kan jag säga *haha*. Tur att Yaxxon är en tålig och sorglös vovve *hjärta*. Nu tar vi det lite lugnt! //Kramar

 
Noomi

Noomi

11 juli 2011 21:18

Vilken toppenvecka och vilka härliga bilder. Ser urmysigt ut :) Extra kul när jyckarna sköter sig så bra också!!
Flytt är också kul, i synnerhet när det är klart :)) Ha en fortsatt skön semester!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

12 juli 2011 09:15

Helt fantastisk vecka! Det var lite nervöst ändå med nytt ställe :). Flytta är rätt bökigt men som sagt, SEN blir det bra. Ha en go vecka! //Kramar

 
Ingen bild

Annika & co

11 juli 2011 22:06

Jason var grym! Sicken vilja:-) Tack för en jättebra vecka, vi har haft det hur bra som helst!
Kram på Er!

Nina Palm

12 juli 2011 09:09

Jason har verkligen vilja :))! Nu ska vi bara synkronisera viljan med hjärnan *haha*. Tack själva! Shit vad duktig Papaya var hela veckan - SM 2012, tro mig! KUL att ses igen! //Kramar

 
Petra

Petra

12 juli 2011 19:03

En riktigt härlig vecka var det, jag tycker ni kirrade det hela alldeles utmärkt! Nästa år är jag och lägermaskoten - aka Bombibjörnen Gramse- också med och tränar. Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

14 juli 2011 09:03

Bombibjörnen Gramse lär slå samtliga med häpnad :)! Rutinerad som han är *hehe*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards