Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Nina Palm - 28 juni 2011 07:27

... att stiga upp när klockan ringer   . I ärlighetens namn ska jag ju säga att jag ÄR andra generationens bagarbarn (på mödernet för att vara exakt ) och ganska morronpigg men det är ändå betydligt jäsigare att vakna av sig själv om man säger så. Särskilt när man kollat på Johan Falk - GSI kvällen innan   . Någon skulle kunna anklaga mig för att ha slumrat till ett par gånger på slutet men det är isåfall lögn och förbannad dikt   .

_
Igår jobbade Jonas eftermiddagspass och när jag kom hem var hundarna relativt lång- och nyrastade så jag kunde fixa med lite hemmagrejer typ handla, diska, dammsuga och så innan jag hällde mig på locket en stund   . Trixade lite med datorn (installera uppdatering av virusprogrammet och lite sånt) innan jag åkte till klubben. Det blev en låååång fika under Trädet med Cina, Petra, Sabina, Eva-Lena och Lotta innan jag faktiskt tog ut min hund för Lilla Passet intervall   . Khan fick förresten på blocket av Myran - det var lite humor   . Gud så gött det är med sommarkvällar OM man är myggmedelsimpregnerad   . Avslutade kvällen med att ta ut Nixx på en runda och han gjorde en extremt oväntat grej - han drog iväg för att hälsa på en annan hund, en boxerhane   . Nu reagerade jag snabbt som tur var men alltså - allvarligt - vad var DET lixom?! Sånt där kunde Nixx göra när han var ung men de senaste fem åren har andra hundar varit hissmusik i hans liv. 

_
Jag passade på att ringa om marken vid Stigmansgården men får ringa om idag när jag har en karta framför mig känner jag   . Vi ska ju reka marken så klart men det är ju aldrig fel att veta VAR man ska reka s.a.s   .

_
I övrigt samlade vi ytterligare 22 000 vuxenpoäng igår - efter förra veckans all time high med livförsäkringar och testamente - vi fick hem våra pensionskoder och mailade dem till banken   . Nästan obehagligt vilken ordning och reda det blivit helt plötsligt    .

_
Idag strålar sommarsolen från en klarblå himmel och det enda som säkert står på agendan är inköp av en ny laddare till min Iphone ... glömde så klart den andra i stugan   . Det är gränsfall magiskt att vi alltid lyckas glömma nån grej när vi är borta   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 675

_
"Ta inte livet allt för allvarligt, du kommer ändå inte ifrån det levande."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards