Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

JAHAJA - SÅ NU PASSAR DET!?

Av Nina Palm - 27 juni 2011 07:57

Efter en midsommarhelg som bokstavligen rann bort så skiner solen från en klarblå himmel idag   . Ironiskt. Grattis alla som har börjat sin semester idag dock   .

_
I torsdags efter jobbet åkte vi till Småland för att fira midsommarafton i Jonas föräldrars stuga i Aneboda (i skogarna kring Lammhult) tillsammans med familjen Palm   . Inte bara med Malmösektionen av nämnda familj utan även med Växjösektionen - Jan, Birthe och Fredrik  . Midsommarafton fick firas inomhus men det funkade det med och vi hade en riktigt mysig kväll med supergod mat och dryck   . På midsommardagen blev vi bjudna på smarrig middag hemma i Växjösektionens sommarboende  och efter det körde vi hem till Malmö igen   . Det regnade nästan oavbrutet tyvärr så nåra' större naturupplevelser blev det inte tal om   . Kallt var det oxå. Jag blev myggbiten nåt jävulskt och min ena arm svullnade upp till oigenkännlighet = kortison invändigt och utvändigt   .

_
Frasse blev ju kastrerad i torsdags och han var rätt groggy efter den upplevelsen   MEN han piggnade till när vi kom till stugan och startade med att äta som en arg varg   . Han har ju varit tjafsig med maten den senaste tiden så det var ju hur härligt som helst att han kom igång med ätandet så snabbt. I övrigt har han gått omkring med sin tratt mest hela tiden och såret ser fint ut fortfarande. Han får Rimadyl men i övrigt ingen medicin   .

_

Fyll-Fräset på väg till Småland i baksätet    

_
Igår hade vi en riktigt mysig dag på Köpenhamnsvägen   . Det blev en hyfsad sovmorron, jag lyckades reparera hemsidan efter kollapsen som inträffade när jag skulle fixa över den i nya datorn, vi åkte och köpte glass på Glassfabriken, handlade, rastade hundarna, kollade på film och käkade en god middag   . Det som inte var riktigt lika mysigt var megabauta-tvätten vi hade att ta itu med efter 11 dagar utan tvättid   .

_

Annars har det inte hänt så mycket mer än att det numera finns ett testamente (check), som bara ska bevittnas och att jag shoppade nya myskläder i torsdags, min gamla har fått åka till mysklädernas himmel om man säger så   .

_
 

_
Ikväll jobbar Jonas så jag får se vad jag hittar på. Ska ta och ringa en tjej som varit på Stigmansgården och haft läger i 7 år i sträck och få lite inside-info om marker osv och sen blir det eventuellt en tur till klubben   .

_
Avslutar med en bild av min goggonanna-utsikt från igår   . Jag var alltså per definition en livs levande Frassekudde   .

_


_
"Saliga äro de hjulbenta ty de kissa inom parantes."    

 
 
Ingen bild

irene

27 juni 2011 08:50

Bra med inside info....
Ha en go arbetsvecka...kramkram

Nina Palm

27 juni 2011 09:37

Inside info är the grej of the day när man ska orientera sig i 40 ha skog :). Var kan man köra osv. Ha en go sommarlovsvecka och pussa Ajje-Bajje från tant Nina :). //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

27 juni 2011 09:00

Ligger lite slött utsträckt i Soffa och läser bloggar, FB, m m. Packa? Jooo, ska väl... snart ;)
Mysig midsommar men shit med myggorna!
Frasse är en kille som är snygg hur han än är klädd, pussgurka<3 Ha en bra dag i Gruvfan ;)! // Kraaaaaaam

Nina Palm

27 juni 2011 09:38

Varför göra nu det kan man skjuta upp till sen :)? Slappa du - det är du värd. Myggorna är ett helvete, tyvärr glömde vi vårt bästa myggspray *grrr*. Frasse är ganska söt i sin lampskärm - jag håller med. Ha en go måndag himma! //Kraaaaaaaam

 
Sabina

Sabina

27 juni 2011 09:27

En livs levande kudde inkl klimeckanism <3 <3 <3 !! Jag tycker han ser cool ut i sin tratt, jag. *Fniss*

Myggbett is not so very hot alls. Jag känner igen det där med att dom blir biga-bauta stora. Förra året fick en av våra narkosläkare en chock när han såg min arm- som jag inte kunde böja. :-(

Ses ikväll! // Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 juni 2011 09:39

Exakt - krafsa bakom örat ingick i konceptet :). Jag kunde iofs böja armen men den var sjukt bucklig och spända *AJ*! Ses ikväll it is. //Bamsekramar right back at you :)

 
Noomi

Noomi

27 juni 2011 21:20

Herregud vilket visdomsord... Hur kommer man på det, typ?
Vilken urgullig jycke han är den däringa Frasse. Klär i tratt dessutom :)
Ha en braig vecka!
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

28 juni 2011 07:27

Jag hittade det på Facebook :)). Lite kul tyckte jag *hehe*. Frasse är urgullig även i tratt men nu är vi liiite less på den där tingesten efter tassläkning x 2 och operation *suck*. Ha en braig vecka ni med! //Kramar

 
Petra

Petra

27 juni 2011 23:32

Att en så 'falli kille kan vara en sådan gosebjörn samtidigt, det är stil på det :). Myggjävlar skall och bör bekämpas med alla medel tillgängliga i sprayformat *avskyr*.

Tack för mysigt sällis // Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 juni 2011 07:25

Jittefaali' och jittegosig, de e Fräserbilen det :). Myggjävlarna håller sig ganska borta med den doftfria sprayen iaf ... MEN jag lyckades på ett stick igår ändå *grr*. Under ena armen. SUCK! Tack själv! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards