Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

MIDSOMMARAFTONSAFTON :)

Av Nina Palm - 23 juni 2011 09:36

Liten uppdate då.

_
Igår var vi på banken och fixade med våra lån till huset och det hela slog på 22 kronor jämfört med våra uträkningar   . Nu i efterhand har jag iofs kommit på en grej jag störde mig på men det har jag mailat om (jag är knappt jobbig när jag ska skriva på och bestämma mig för grejer   ). Jonas skruvade sig lite besvärat i stolen där ett tag men va fasen man får ju vara om sig och kring sig   . Förutom lånen ordnade vi - finally - med livförsäkringar, största sortens   . Grupplivförsäkringar är att rekommendera, för de ligger utanför en bodelning efter dödsfall (vilket är bra, särskilt om det finns särkullbarn) och nu återstår bara testamentsskrivning vilket ju är helt bedrövligt att jag inte tagit tag i ...   . Skomakarens barn och så   .

_
Efter bankeriet åkte vi hem, slappade lite och rullade sen till klubben för Sommarlovsonsdagsparty   . Det var förvånansvärt många på plats - kompletterade med lite löst folk från Torsdagsgruppen och agilityn bl.a - och vi inledde med valpbus med lille Carlzon   . Han var för kvällen mattelös men roade sig kungligt ändå - man tager vad man haver bland barnvakter och andra entusiaster  .

_

_
 

_
Kul kille det där - med pälskudde på lallan, ett jäkla humör och allt   . Även Ingers Hjalle och Catharinas Aleya var på plats men tyvärr missade jag att ta kort på dem - kul med så många puppisar i samma ålder tycker jag   .   

_
Yaxxon verkar ha tillgodogjort sig konditionsträningen onödigt bra   . Vi körde några riktigt fina apporteringar, några svävarkryp i raketfart    och stegförflyttningar med skall    och - när jag hade gett upp - fick han springa 8 riktigt långa budisar till husse   . Inget kanonpass alltså men han är ju rätt söt  iaf, min Kamelkung, och det räcker långt   . Särskilt när man har sommarlov   .

_
 

_
Frasse har inte fått träna nån lydnad på länge och fick oxå komma ut och vädra pälsen. Lite väl livat det oxå men han satt kvar fint ett par gånger iallafall och kröp riktigt balanserat - goody goody   ! Frasse fick avsluta med några inskick och bevakningar på husse och det var extremt poppis.

_
När Frasse var klar med sitt träningspass öppnade sig himlen och efter en ganska snabb fika under markiserna på terrassen åkte vi hem och bytte om till regnkläder för att åka iväg och ta en prommis med alla pojkarna   . Hur mysigt som helst och - framförallt - oväntat ambitiöst   .

_
Idag opereras Frasse   , han har haft bry med sin prostata och veterinären har inte fått ordning på det hela med medicinering och idag blir han till slut kastrerad. Det är ju en rutinoperation men det känns ändå lite oroligt   . Prick just nu ligger han på operationsbordet. Håll tummen för att allt går bra   .

_
 

_
Det var det om detta. Nu väntar midsommarledigt, en veckas jobb och sen LÄGER   !

_
Ha en go midsommarhelg evribaddi zusammen   !

_
ANTAL STEG I TISDAGS: 11 241

ANTAL STEG IGÅR: 10 354

_
"Vägen till framgång är alltid under konstruktion."   

 
 
Jessica

Jessica

23 juni 2011 10:45

Håller tummarna för Frasse, aldrig kul med operationer.

Ha en härlig helg och en riktigt glad midsommar:)

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

23 juni 2011 10:57

Tack - operationer är vad de är :(. MEN det ska ju inte behöva hända nåt. Ha en härlig helg och go midsommar du med! //Kramar

 
Susanne

Susanne

23 juni 2011 11:07

Klart det går hur bra som helst för Fräset!!!

Full koll på lån, försäkringar o annat nödvändigt som ingår i husköp. Testamente ja, ojoj....Tack!
Go midsommar till er!
kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 juni 2011 13:37

Det gör det säkert :)! Full koll är lika bra - jag tror inte det är mer än TV- och bredband som ska fixas klart nu :). Testamente är mkt bra att ha, särskilt i vår sits ... eller egentligen i min sits eftersom Jonas har barn och inte jag. Go midsommar till er med! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

23 juni 2011 11:12

Håller tumme för Fräset, det kommer att bli jättebra<3!
Man ska ha koll, då känns det liksom x:a bra;)
Önskar er en härlig midsommar! // Kraaaaaaaam

Nina Palm

23 juni 2011 13:34

Fräset är nu hemma (skulle jag tro) - salongsberusad och avkulad s.a.s (troligen en perfekt kombo). Koll is da' shit! Ha en härlig flytt ... f'låt midsommar ni med! //Kraaaaaaam

 
Lina

Lina

23 juni 2011 19:28

Skönt att han är hemama igen, Fräset! Fröken Fräs låter hälsa att han ska krya på sig snabbare än snabbast så han snart är fräsig igen!

Ha en härlig midsommar!

Kram Kram

http://mielen.wordpress.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 juni 2011 00:17

Hoppas att Frasses operation gick bra :) Så nu när han är "kul lös" får han ägna midsommar åt att avboka alla tjejer då ;)

Jag och Vinja vill önska dig, familjen och alla hårbollarna en skön midsommar :) Hoppas ni får bra väder också :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Petra

Petra

24 juni 2011 01:30

Finfina pics- tycker jag <3! Skönt med lite ledigt däruppe i skogarna. Ska själv njuta av att vara vaken dagtid och busa med Carlzon- kanske plus brandslang :) Trevlig midsommar till er allesammans. Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards