Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Nina Palm - 21 juni 2011 08:19

Jepp. Nu är det Fokus På Fys som gäller så att Yaxxon inte säckar ihop under kennellägret när tanken är att han springa rapport med proffsen i högre klass   ! Jag har en idé om att varva hög- och lågintensiv träning och efter powerwalken i förrgår körde vi fullt ös jätteklös igår   . Normalt sett brukar jag ju försöka köra långa budisar i maxfart men det är ju liiite svårt att genomföra om man 1. är själv 2. inte är Superman (och kan ta sig mellan skick- och mottagningsplats med blixtens hastighet). ALLTSÅ körde jag först en omgång där jag la bollen, tog Yaxxon med mig och gick dryga 100 meter, skickade tillbaka honom för att hämta bollen medan jag själv fortsatte gå framåt och så fick han jaga ikapp mig   . Parken fylldes dock med en massa hundar så andra och tredje passen blev drygt 100 meter långa inkallningar i maxfart istället (bättre koll). Jag hade en mycket trött och darrig Kamelkung med mig hem   . Ikväll blir det powerwalk igen   .

_
   _
Direkt efter jobbet igår åkte jag och lämnade Kajsa till mamma, vi träffades på Ekerödsrasten (halva vägen) och tog en fika innan en lycklig yster Kajsa kastade sig in i mammas bil   . Det känns gott i hjärtat att hon tycker så mycket om båda sina familjer   . Kajsa är ju inte den som är den, vill hon inte så vill hon inte och då visar hon det med all önskvärd tydlighet oxå   .

_
Efter lite fika och lockmys tog jag ut Nixx och furminerade fram en riktigt slank snygg schäferherre i sina bästa år   . Han har sinnessjuk päls den gossen och efter 20 minuter var jag helt slut i armarna - vi snackar kramp - men ganska nöjd med resultatet iaf. Han ÄR så stilig, vår Travemündefärja. Det händer minst en gång i veckan att folk stannar och beundrar honom och ge oss komplimanger för att han ser så pampig ut. Man blir knappt stolt *äsch då*   . Igår - efter furmineringen - hände det igen och då med tillägget att "så ser en riktigt välvårdad hund ut"   . Jag tackade så klart artigt för komplimangen men tänkte "tro fan det!"   .

_
_
När alla vovvarna var kvällsservade - Frasse hade haft hundträning på dan och furminerades i söndags - huttade vi oss framför TV:n och kollade på Johan Falk GSI. Kanonbra ... bara det att det blev jäkligt sent i säng    . Opigg som tusan imorse alltså   . Fundering i sammanhanget: Hur i all världen kan det komma sig att ALLA bra filmer och TV-program går sent på kvällen när man ska upp och jobba istället för på fredag- och lördagkvällar?!

_
 

_

ANTAL STEG IGÅR: 12 419

_
"Om man står med ett ben i dåtiden och ett i framtiden har man rumpan i nutiden."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards