Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Nina Palm - 20 juni 2011 07:56

Jodåsatt ... i fredags började helgen jättemysigt med en lyxig grekisk sallad och ett glas rött   .

_

I lördags skulle vi ha startat dagen med ett lydnadspass med bästa Onsdagsgänget och sen skulle vi ha åkt till Sophia och Fredde i Veberöd på grillmys på kvällen och igår skulle vi ha tagit ett intervallpass i Bokskogen tillsammans med Yaxxon, som verkligen behöver fysträning innan rapportlägret   .

_
Det började med att lördagskvällsplanerna sket sig på grund av att några av stadens rötägg skjutit skarpt in i polishuset på Rosengård    = "särskild händelse" = Fredde och Jonas fick göra sig beredda på att jobba ... = inte lönt att handla och dona inför kvällen. Jag som skulle ha tränat lydnad blev så jävla less att jag faktiskt inte orkade köra iväg   . Satt och väntade på "samtalet" (som aldrig kom) med undantag för den timmen vi tog ut pälsarna på hyfsad runda ... som avslutades i ösregn och med att Nixx blev blockhalt på sitt ena framben efter en vettvillig rusning med tillhörande sladd   . Det visade sig senare att varken Fredde eller Jonas behövde jobba men då var det lixom försent att fixa med kött och sånt   . Enda plusset i lördags var att Jonas var ledig och att vi käkade en god kycklingssallad till middag   .

_
Igår körde vi iväg för att träna lite lydnad och prick när vi kom till klubben öppnade sig himlen och regnet började VRÄKA ner   . Kul! Enda plusset var att vi fick sällis på en fika av Petra, Sabina, Cina, Margareta och makarna Anderberg. När regnet hade slutat ösa ner var det hög tid att rasta hundarna så vi tog en kortis mellan skurarna innan vi åkte till Bara för att hämta Sebastian hemma hos Liam. Väl hemma igen - via ICA - insåg vi att vi inte skulle hinna med att åka till Bokskogen och fysa i rimlig tid ... så det sket sig med det med   (när vi ändå var igång ..?). Jag tog Yaxxon på en 7 kilometers powerwalk istället men det är ju inte riktigt samma sak - fast Pass 34 kan jag kalla det för jag var både varm och trött efteråt   .

_
Man kan säga att jag var rätt besviken och less när jag gick och la mig   . Jonas har jobbat två helger i rad och det här var första "lediga" helgen på länge och när inget blir som man tänkt sig tappar man helt enkelt sugen - med kraft   . För oss vanliga dagtidare som bara är lediga lördag och söndag blir det mer av en big deal när prick allt skiter sig. Det är ju en annan sak om man har lediga dagar lite varstans i planeringen att se fram emot   . Men som sagt i-landsproblem, det kunne' vatt' värre - jag inser det   .

_
Jaja. Ny vecka, nya tag och till helgen är det midsommar   . Vi brukar ju alltid vara på läger på Marma den här veckan och det känns hur skumt som helst att inte vara där och ha midsommarafton planerad faktiskt   . I år firar vi midsommar i Småland, i Jonas föräldrars stuga och f ö r h o p p n i n g s v i s blir det lite träning i de fina skogarna där ... iaf för Yaxxon för Frasse kommer ju att vara nyopererad   .

_

Idag ska Kajsa lämnas till mamma och pappa igen - de har kommit hem från Rhodos där de haft det jättebra - iaf enligt syrrans Facebookinlägg   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 11 276

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 9 250

ANTAL STEG IGÅR: 13 490

_
"Jag gör ingenting. Jag gjorde det tidigare idag oxå men blev inte färdig."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards