Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

HELLO KITTY!

Av Nina Palm - 17 juni 2011 08:06

Äntligen fredag   !

_
Igår var det följaktligen torsdag och efter jobbet åkte vi ut ganska omgående för lite fysträning i Bokskogen   . Den här gången sprayade vi oss med myggmedel - ACO:s odourless - och slapp varenda mygga   . Pass 33 - intervaller 8 kilometer, powerwalk + löpning. Yaxxon fick följa med och var hur duktig och välartad som helst och på slutet - när Jonas orkade springa sista kilometern till bilen medan jag själv höll på att dö och fick hålla mig till att gå (och till att försöka andas någorlunda ändamålsenligt) - sprang han budisar i högsta fart mellan oss, spontant   . Efter husse i full fart, tillbaka till liket, runda henne och så efter husse igen. Jonas fick möte med en joggare och informerade honom om att "det kan komma en hund rusande men han är verkligen jättesnäll" - störningsträning för rapport ā la GBA på köpet alltså    . Yaxxon mötte joggaren, väjde (det såg jag) och fortsatte till Jonas.

_
Kul kul. Väl hemma blev det middag, frisering av Jonas och lite hundrastning innan Hello Kitty till slut kom in i bilden   !

_
Jag gick ut till miljöstationen för att kasta sopor, i lugn och ro - helt avslappnad - och när jag öppnade soptunnan bara svischade det upp två chockrosa glittriga Hello Kitty-heliumballonger!   . Jag höll på att dö av chocken! Stabilt   .

_
 

_
Ja jösses. Idag är det fredag och ikväll kommer Sebastian. Imorron väntar lite lydnadsträning på dan och på kvällen ska vi till Vetebröd och grilla   . På söndag ska vi hasa oss ut på en intervallrunda igen är det tänkt   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 17 071

_
"Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd."   


 

 
 
Ingen bild

mariana

17 juni 2011 09:11

Duktig Yaxxon, budför och har koll på liket;) Simultankapacitet kallas det väl :-)
Men alltså, ska man nu inte kunna öppna sop-locket utan att få hicka, fast dom är ju rätt söta, Kitty-ballongerna...på rätt plats vill säga!
Ha en sköner helg! // Kraaaaaaam

Nina Palm

17 juni 2011 09:57

Han är faktiskt duktig på det där med att springa emellan. Nu ska han bara piffas upp kondismässigt oxå innan lägret ... Vi kan ju inte skämma ut oss lixom *hehe*. Allt på rätt plats! Håller med. Ha en så gosig helg som ni bara kan ni med. //Kraaaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 juni 2011 09:32

Vad ni är duktiga som orkar motionera så :) Själv är jag glad att kunna promenera. Har väl aldrig varit en joggar människa och ännu mindre sen man behöver handla kläder på tält avdelningen ;)
Kan ju bero att jag har fått KOL eller troligvis haft det länge som jag inte orkar så mycke :( När dom kollade för några år sen så hade jag visst bara 62% kvar av min lungkapacitet :( Känns lite orättvis när man aldrig rökt en cigarett i hela sitt liv.
Har även sen många, många år haft fel på sköldkörteln och därav den hemska viktökningen.

Men, men inte mycke göra åt. Får väl bara vara glad att man inte är hund för då hade man väl varit avlivad vid det här laget ;)

Sköt om dig och ha en bra helg :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

17 juni 2011 09:55

Promenera är egentligen det enda jag gör oxå. Får sådana här kondisattacker ibland bara *haha*. KOL är INTE kul och inte heller ofrivillig övervikt :(. Jag har ett ganska rejält HD-fel och lätt artros i ena höften (tror de som vet) så jag hade troligen oxå varit på andra sidan regnbågsbron om jag hade varit vovve. Ha en go helg med fina Vinja! //Kramar

 
Ingen bild

Susanne

17 juni 2011 09:51

Hello Kitty kunde ju hoppat upp i skogen istället för då hade du orkat den sista kilometern,hahaha
Dåses vi i morra troligen då.
Go fredag! kramis

Nina Palm

17 juni 2011 09:53

Exakt vad jag tänkte ... sen :). Sista kilometern var himsk! Vi ses imorron, det är ja nästan helt säker på! Go'fredag :). //Kramkram

 
Petra

Petra

17 juni 2011 10:10

Det låter som en alldeles utmärkt uppladdning inför helgen! Så här i efterhand då :) Intervaller i skogen UTAN mygg är sällan fel. Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

17 juni 2011 10:35

Så här i efterhand var det ja :)). Myggsprayet gjorde susen, det märkte Jonas som hade glömt spraya sina vader *hehe*. Kramar

 
Sabina

Sabina

17 juni 2011 10:10

Han ee sneell! *fniss* Gud så flitiga ni är- jag får ju nästan ångest ;-) Duktig Yaxxon som kan springa emellan inkl störningsmoment som rör sig- jag tror inte Khan hade varit så stabil i det momentet :-)


Ses i helgen!

Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

17 juni 2011 10:34

Inte ska du ha ångest - jag är nämligen inte lika noga med att blogga om volangbygget :). Yaxxon är verkligen go att ha med sig och verkar automatiskt ha förstått det här med att springa emellan *stolt*. Ses imorron! Kramar

 
Jessica

Jessica

17 juni 2011 11:35

Luktfritt myggmedel borde ju införskaffas här, min stackars Volvo har en konstant ingrodd stank av Mygga Natural:))
Det var ju ingen dålig bajs- och kräkblogg...hoppas Kajsa är återställd! Kom att tänka på kompisens hund som krängt färsk kobajs som hon sen spydde upp i bilen på vägen hem...käckt värre;)
Ha en riktigt bra helg!:)

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

17 juni 2011 14:38

Jonas är allergisk mot Mygga-doften (säger han) och den här doftfria funkar ju, som det verkar :). Kajsa är verkligen återställd. Hon gör - som sagt - det mesta i racerfart, så ock tillfrisknar i sin plåtmage alltså. FY FAN va äckligt med kobajs i bilen! *kräk* Ha en go helg ni med!

 
Åsa A

Åsa A

17 juni 2011 18:14

Hua, vilken chock med ballongerna.... Avreagerade du som du skulle eller hade du något kvarstående sen? ;)

Ha en härlig helg!

http://asa.kfib.org

Nina Palm

20 juni 2011 07:56

Jag hamnade på 2:an, undanmanöver utan att vända bort blicken och tog mig fram utan hjälp :). Fast hade det blivit skottprov direkt efter hade jag fått minst en 5:a :). Hoppas att ni oxå fick en gosig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards