Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

BAJS- OCH KRÄKBLOGG

Av Nina Palm - 16 juni 2011 13:13

Gårdagenkväll kunde ha blivit en helt perfekt kväll men den urartade med en sällan skådad plötslighet runt 21-tiden   .


Så här ungefär: Kom hem, servade Hobbisarna, åt lilla mackan, tog en paus, bytte om, åkte till klubben (innan dess tog jag en promenix till bilen med normala leveranser av både 1:an och 2:an från Kajsas och Nixx sida - ska tilläggas), fikade i kvällssolen, hjälpte adepterna lite med deras träning, tränade framåtsändande med Yaxxon, tog en en snabb fika innan jag skulle åka iväg för att gå en hyfsad nattrunda med hundarna, kom till bilen och kände ...  STANKEN   !

_
Jodå. Tant Karlsson hade bajsat löst i sin bilbur, städat på hundars vis och spytt upp städningen s.a.s  ...   . Fy satan i helvetes jävlar vad vidrigt   . Vevade ner rutorna och körde som en biltjyv till Blåseberga, släppte ut Kajsa, kastade ut dynan från hennes bur (Tack gode gud I: galondynor   !), spolade av dynan med vatten (Tack gode gud II: jag hade kommit ihåg att fylla på vattendunken   )  och försökte ta bort det värsta i buren med långt gräs i buntar   . Ställde upp alla dörrar på bilen och la dynan på tork och gick på min runda och sen körde jag hem med nervevade rutor. Väl hemma upptäckte jag att hela Kajsa luktade bajs   så innan jag kunde ta itu med bilen var jag tvungen att duscha henne. Efter dusch av liten bajstant fyllde jag en hink med vatten och diverse kemikalier och gick loss på bilen, vilket tog nästan 20 minuter   . Nu (dvs kl 22.30) skulle man ju kunna tro att min bajskväll var över, men ICKE   ! När jag kom in i lägenheten slog odören emot mig igen, Kajsa hade druckit en halv liter vatten och spytt upp det sista av sin städning i hallen   . Ut med mattan, torka upp, torka av, klorina. Jag var färdig för psykiatriskt akutintag sen kan jag säga   . Vid midnatt somnade jag och tyckte att hela världen luktade hundbajs   .

_
Imorse kl 04.30 ungefär vaknade jag av att Kajsa pep och for så klart upp ur sängen som en oljad blixt men det visade sig bara vara som så att Kajsa var törstig och sjukt hungrig   . Idag är allt ok igen alltså även om jag fortfarande känner en svag doft av hundbajs lite överallt   . Undra vad det var hon tuggade i sig när vi var ute i förrgår kväll   ?

_
Ibland är det verkligen hur äckligt som helst att ha hund.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 901

_
"1 miljard flugor (och Kajsa) kan inte ha fel - ät skit."   


 
 
Petra

Petra

16 juni 2011 14:17

Jag finner inga ord, mer än att jag är glad att det inte var jag *mega-örk!!*. Oxå är jag glad för att Carlzon höll sitt lösa bajs utomhus under normal landningstid. Kanske något i luften igår?! Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

16 juni 2011 14:29

Jag fann heller inga ord igår kan jag säga ... Var fullständigt "am ende" som man säger i Tüskland :). Bajs i alla dess former bör man helt klart hålla utomhus *haha*. Jag tror ev att Kajsa fynd i förrgår hade VARIT i luften ... innan det störtade s.a.s //Kram kram

 
Ingen bild

mariana

16 juni 2011 14:26

Fy f-n! på ren skånska! Ska kanske vara glad man inte vet vad hon stoppade i sig, efter som hon verkar må bra igen. Men jag har ju sett Damen Karlsson "städa" på Revinge t ex.... Vi är tåliga och av ett hårt, segt virke, vi hundägare. Ska våra jyckar vara glada för i vissa sammanhang ;)!
// Kraaaaaaaam

Nina Palm

16 juni 2011 14:31

Fy fan - oh yes! Jag tror att det var ett fågelkadaver men när man säger LOSS sväljer hon fort, den där Karlsson. Jag är tålig, seg och shitsur på min hund *grrr* ... men hon är ju då som sagt glad som vanligt :). //Kraaaaaam

 
Ingen bild

Annika & Papaya

16 juni 2011 14:52

Stackars DIG! Urk!Skönt att det var snabbt övergående till normalläge igen:-)
Kram

Nina Palm

16 juni 2011 19:01

Ja men eller hur! Normalläge redan idag men jag tycker det luktar lite bajs ändå faktiskt ... //Kramar

 
Cina

Cina

16 juni 2011 15:01

fy bubblan vilken avslutning på denna annars ljuvliga juni-kväll :(

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

16 juni 2011 19:00

Ja man kan ju säga att jag fick upp pulsen :).

 
Carina

Carina

16 juni 2011 15:35

Usch, o stackars Kajsa åxå.

http://www.carinal.se

Nina Palm

16 juni 2011 18:59

Mycket usch :(! Aldrig roligt sånt där men igår tyckte jag mest synd om mig själv *fniss*.

 
Lina

Lina

16 juni 2011 17:13

*hulkar* Tack och lov har mina hundar Aldrig ätit sin egen skit! (Det skulle jag väl aldrig ha skrivit...)

Skönt att höra att hon är bättre iallafall!

Kram!

Psst. Jag åt kladdkaka samtidigt som jag läste det här, med betoning på ÅT...

http://mielen.wordpress.com

Nina Palm

16 juni 2011 18:58

DET skulle du aldrig ha skrivit :)! *hahaha* Kajsa gör allt väldigt fort - gäller även rännskita. Så du ÅT kladdkaka du - kan informera dig om att det inte var kladdkakafärgat bajs *hehe*. Mer senapsgult lixom ;).

 
Ingen bild

sussie/Bosco

16 juni 2011 17:13

Usch o fy! Jag vet hur det är, har hänt en gång o det är inte kul...Bosco väckte mig i natt o hade bloddiarré, men vi hann ut iaf. Magen pallade nog inte Rimadyl längre. Nu har jag ett recept m Metacam hemma:) Kram o hoppas ni alla mår bättre i magar o näsor...

Nina Palm

16 juni 2011 18:56

INTE kul alls utan snarare sjukt äckligt *kräk* ... en uppfattning jag alltså delar med Kajsa :). Tur att ni hann ut! Låt honom vila ngr dagar innan du börjar med Metacamet, tullefisen. Vi mår extremt mycket bättre! Särskilt Kajsa som bajsar normalkorvar igen :). //Kramkram

 
Sabina

Sabina

16 juni 2011 21:47

Schviss, schviss även på magåkommefronten då alltså. Jag är ju tyvärr extremt härdad & blir inte äcklad så lätt ;-) Men det är ju sjukt mycket trevligare om de fyrbenta håller sig till utomhuslandningar!

/ Kram kram.

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards