Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Nina Palm - 15 juni 2011 08:05

Igår räknade jag ut att jag hade 16 morgnar kvar att stiga upp och hasa mig till Gruvan innan semestern och idag såg jag, när jag kollade i min kalender, att det bara är 11 stackars dagar kvar   ! Det har sina fördelar att ha haft en 2:a i matte, den saken är klar   .

_
Vad hände annars igår då? Jo, jag åkte ner till klubben för att träna lite med Yaxxon och för att vädra de gamla Gråbenen   . Både Cina och Gosia var på plats och efter traditionsenlig fika hittade vi en hörna på appellplanen att träna på   . Yaxxon fick fortsätta öva på de "ösiga momenten", dock inte framåtsändandet eftersom det var miljarder hundar och människor överallt. Höll mig till planen och värmde honom först (*klappar mig själv på axeln*)   . Vi började med apporteringarna och de gick ganska bra tycker jag. Avsluten på tunga apporten var väl så där fräcka men håller han bara fast apporten (som han gjorde igår) är det ingen disaster iaf   . Körde ganska många korta inkallningar med läggande och han var något mindre seg i röven på slutet iaf - får helt enkelt lära honom hur han ska lägga sig   . Det som var bra igår var att han la sig varenda gång utan betänketid. Han må vara seg i röven men han är iaf icke seg i hjärnan   . Avslutade men ett par riktigt tjusiga skall ā la elit - han skällde tätt och energiskt och stampade bara lite med framtassarna   . Hoppet då - när jag gick min runda provade jag lite varianter på ansatser och jag vet iaf en sak, längre ansats är inte the shit för min höjdhoppare   . Får han en lång ansats flackar han ut och brakar i som en riktigt dålig hopphäst så - nepp, jag ska få honom att sikta en bit längre ut på andra sidan (dock inte 5-10 meter eller så) men stå kvar på samma ställe som innan   . Det löser sig.

_
Kajsa och Nixx fick komma ut och vädra sig lite eftersom de fått två rundor redan innan på dan - det HAR sina fördelar med seniorer helt klart   . Efter tiotalet helt misslyckade kort på Kajsa med mobilen (hon tittar åt sidan, gäspar, blundar nästan automatiskt när kameran kommer fram) fick jag till slut till detta fina kort på henne med Gosias hjälp   .

_
 

_
Ikväll väntar ytterligare en tur till klubben och förhoppningsvis blir det nån vända framåtsändande iaf   . Innan dess ska jag försöka samla kraft till en långis med hela ligan - jag menar, nu är det ju plötsligt bara 11 dagar kvar att jobba   . Jonas och Frasse jobbar sitt andra kvällspass i rad, sämsta passen tycker jag, personligen alltså   . Kul att säga "Natti natti - syns på torsdageftermiddag!" på måndagkväll ...   .

_
_
ANTAL STEG IGÅR: 9 788

_
"En bohem är en person som räknar hyra och skatt som oförutsedda utgifter."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards