Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Nina Palm - 1 juni 2011 08:47

Hmmm. Det är en rätt konstig tid nu - allt hänger lixom i luften i väntan på annat   . Satt just och räknade lite och kom fram till att det är 19 dagar kvar att jobba innan semestern, det är 33 dagar kvar till lägret, det är 44 dagar kvar till vi får nycklarna till vårt hus och 51 dagar kvar till vi flyttar in och 58 dagar kvar till vi lämnar vår lägenhet   . Ja å så är det 205 dagar kvar till julafton, 212 dagar kvar till nyårsafton och en enda dag kvar till Fannys 13-årsdag   . Carpe Diem - mmm eller HUR   ! Tur att det bara är 10 timmar kvar till vi ska hem till Susanne och fira Elit-Ulla med vin och ost   !

_
Det har inte hänt så vidare värst mycket i livet. I måndags var det meningen att vi skulle ut och powerwalka och vara sunda men det sket sig med kraft kan jag säga för både jag och Jonas drabbades av akut måndagskoma   och enligt alla komaexperter är bästa medicinen mot detta tillstånd en tur till Max   . Efter kalorier en masse kollade vi på film och tog det lugnt   .

_
Igår var det möte med SSM-funktionärerna på klubben   . Jag, Jonas, Leif och Thomas ska vara i skyddet (max 10 hundar har jag förstått) och vi har koll på läget   . Elitspåren ska INTE gå på Revinge utan i skooogen (thank you lord!) och söket och rapporten ska vara på SBK Ystads marker   . Innan mötet tog jag ett varv (fortfarande inspirerad av helgens övningar   ?) över de fönster som Irene inte kunde tvätta i lördags pga. ej torkad målarfärg så nu är det fri sikt på alla håll och kanter från vår klubbstuga   . När vi liks var igång konstaterade vi att hundstallet dels är en sanitär olägenhet, dels måste målas om så stackars Cina fick en inköpslista adresserad styrelsen för fix av även denna lokalitet   .

_
Efter mötet åkte jag ut på fritt hopp o lek med Pälsklingarna (Frasse placerad i karantän t.o.m igår pga hostan) och det blev ju ... livat   . Yaxxon slog personligt rekord i flintaryck, Nixx bar på stenar som aldrig förr och Frasse kastade pinnar med sig själv hela vägen   . Jaja. Man får vara glad över att de inte blir osams ... eller över att de har olika intressen kanske   ? Fast det är klart, allra gladast var jag nog över att vi inte fick möte med andra doggywalkers   .

_
Nu väntar långledigt   ! Vi startar - som sagt - med att åka till Svedala ikväll och fira elituppflytten och imorron ska vi åka till Önnestad och fira Fanny på hennes 13-årsdag   . Hon föddes i samma veva som jag flyttade till Malmö från Stockholm. Min då höggravida lillasyster letade och hittade faktiskt en lägenhet åt mig tillsammans med mamma och pappa   . Å så har det redan gått 13 år   ! På söndag har vi lyckats få en date med husägarna för lite mer info om huset och annat. Sebastian ville följa med och se huset och eftersom både Jonas och ena husägaren jobbar skift har det varit liiite bökigt att få till det hela.

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 8 959

ANTAL STEG IGÅR: 11 959

_
"Carpe diem."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards