Palmstrands schäfrar

Alla inlägg under maj 2011

Av Nina Palm - 4 maj 2011 08:04

I övermorron kommer Jonas och Frasse hem igen och DET ser vi fram emot - särskilt jag gör det eftersom jag håller på att gå ihjäl mig   + att det är ganska tradigt utan sällis hemma   . Men men.

_
Igår var det verkligen bedrövligt väder i Malmö (ja - jag är i väderåldern, and proud of it   ). Tur att det var TS-möte alltså, inomhus   .

_
Mötet förlöpte väl och den stående punkten "Rapport från träningsgrupperna" var ju lite extra käck kan jag tycka - lite nonchalent så där fick jag säga "två uppflyttningar till elit spår, en till lägre klass spår och så ett träningsläger helgen innan tävlingen"   . I övrigt intet nytt under solen mer än att vår pickadolla lämnades för service, den har nämligen dött   . Ja så verkar det ha ordnat upp sig organisatoriskt med SSM i svenskbruks - vår Trimme-Lotta är en klippa    . Ett mkt bra möte där den högaktuella frågan om rekrytering till bruksgrenarna kom upp och iaf fick en liten kick framåt - obligatorisk teorikväll i fortsättningskurserna om bruksgrenarna med någon av oss i TS   . En ny skyddsgrupp verkar oxå vara på G   . På lördag är inofficiell klubbtävling i lydnad med drygt 30 anmälda från olika klasser och sista helgen i maj (28-29) är det stugfixarhelg (reparation, målning, fix) där det behövs lite mer personal så att vi får stugan uppfräschad utan att bli ruinerade   . Man behöver inte komma båda dagarna - så klart - men en dag kan man kanske offra på klubben om man inte har nåt annat för sig   ? Klubben bjuder på mat som tack för hjälpen hälsar styrelsen.

_
Efter mötet var det dags att ta långturen med pojkarna och det var ju så där mysigt inledningsvis - ösregn och 3 plusgrader   . MEN ska man ha hundar i god kondition (prio 1 för Yaxxon nu faktiskt eftersom jag aldrig har haft en hund i så dålig kondis som han   ) är det bara att spänna vaderna   . Efter halva rundan slutade det regna och kvällssolen bröt fram och himlen blev vackert rosa - hur mysigt som helst. Allra mysigast just nu är dock att Nixx är pigg och fräsch och orkar stampa runt på långtur han med   .

_
Ikväll var det meningen att det skulle bli tårtkalas för Ajaxx men eftersom det tyvärr verkar bli massivt manfall så tar vi firandet en annan onsdag   . Däremot blir det Lilla Passet intervall för Yaxxon i afton och Nixx får pausa lite efter 2 dagar med låååånga turer. Lydnaden får vi se om jag ids dona med, har tappat gasen lite så här efter uppflytten kan man säga   .

_
  

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 510

_
"Det är charmen i misstagen som skiljer damer från fruntimmer."   

Av Nina Palm - 3 maj 2011 07:26

Imorse var det sjukt kallt IGEN   . Frost överallt och jag tror att alla bilägare kommer att bli jitteglada' när de upptäcker att det är skrapa rutorna som gäller    . Handskar på på rundan och dunjackan fick göra en comeback - förhoppningsvis ytterst tillfälligt men ändå.

_
Igår hände det icke mycket på Köpenhamnsvägen. Var trött som en gammal gnu när jag kom hem från jobbet, jag bara servade hundarna och sen fick det allt bli en powernap för att orka med det planerade lockmyset   . Väldigt oväntat blev jag pigg som en mört vid 20-tiden och stack därför ut på en lång powerwalk med pojkarna   - 50 minuter gick vi vårt allra fortaste och när jag kom hem körde jag några ytterst jobbiga magövningar + ett pass vader (Pass 28) innan jag hoppade i duschen   . Lågbudgetträning funkar oxå.

_
Idag väntar TS-möte på klubben och sen ett möte om helgens klubbtävling på temat "alla mot alla" som äger rum på lördag   . Jag ska vara tävlingsledare i Ring 1 (platsliggning, inkallningar och ... ja, nåt annat ganska okomplicerat). Möte möte möte. Men men - vad gör man inte för konsten.

_
Apropå konst kommer nedan en bildserie som Susanne förträngt   (wonder why   ?) . Alltså:


   ULLA SKRULLA RULLA REDA SKÄLLER   :

_
 

_
  

_
  

_
Det var det om detta. Ja just ja - Frasse fick en sko igår till sin onda tass, en sån där högteknologisk tingest av "neopren" inköpt på TEBA. Den funkade inte att spåra i - the shoe is no more - bara så ni vet, om ni skulle få en idé om att inhandla en dylik tingest. Iaf inte om man har ett Fräs i linan   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 929

_
"Obeslutsamhet är nyckeln till flexibilitet."   


Av Nina Palm - 2 maj 2011 08:50

Måndag och på plats i Gruvan   . Idag är jag lite gnällig faktiskt. Imorse när jag gick ut med pojkarna var det svinkallt, en enda stackars plusgrad och friska vindar och när jag kom och skulle klä på mig fick jag en jävulsk kramp i höger skuldra som satt i 5 minuter (känns runt om hela kanten på skuldran ut i armen, vi snackar knivar   ) och till råga på allt åkte Jonas och Frasse iväg på s.k "reg-vecka" dvs. träningsläger i 5 dagar med jobbet   . Kul för dem men tradigt för mig och Hobbisarna MEN det som inte dödar, det härdar   .

_
Helgen har varit bra iaf   . I lördags var vi ute på Revinge, jag och Hobbisarna, där det blåste satan i gatan och jag höll mig till planen, dvs. klurspår med återgångar (blindtarmar kallas det tydligen oxå när man gör så där) och ovanliga apporter i olika material   . Direktpåsläpp blev det och det var mkt intressant att se Yaxxons agerande när spåret plötsligt tog slut   . Han försökte hitta fortsättningen i vinden, han gick rakt fram och donade men till sist gick han bakåt och hittade "det rätta spåret". Goody! Intressant att han direkt efter detta letade problemlösningar bakåt   . Sista benet gick i rak motvind så där blev det väl lite väl hög nos men i övrigt markerade han alla grejer och spårade jättefint. Nöjd!   Uppletandet gick oxå bra, han jobbade finfint på djupet och lyssnade på mojjan hela tiden. Inte alls dumt. Som lök på laxen bestämde han sig för att detta var dagen för avlämnande av samtliga föremål i min hand   . Hunnaskrälle! Men men. Efter lite fika och så hjälpte Lotta mig med Stora Passet intervall   . Jäklars va trött han var på slutet men tydligen kan han satsa allt bara nån vevar med en bolljävel   (pardon my french).

_
På kvällen åkte vi hem till Martin och Madelene (svågerskapet) och Filip för lite grillmys ute i Östra Grevie innan Jonas och Frasse skulle till jobbet - hur gott och hur mysigt som helst och till på köpet gjorde vi svindlande affärer   . Man kan säga att lockfrågan är löst   .

_
Frasse tycker dock icke att livet är så väldigt mysigt just nu eftersom han framlever sina dagar med stålmunkorg förstärkt med silvertejp   . Han har lyckats få en reva/flik på stora trampdynan på ena framtassen och denna reva/flik har han s.a.s behandlat alldeles själv så till den milda grad att han blivit alldeles grisrosa och pälslös mellan tårna   . Eller han VAR grisrosa och pälslös för nu har han fått låta sin tass vara sen i fredags och vips börjar den se ganska normal ut igen   .

_
Igår åkte jag ner till klubben en runda - så här i efterhand undrar jag verkligen varför, för det var skitkallt   och jag hade ingen lust alls att träna ...   . Intressant att notera att min hellre än bra-träning nästan 100-procentigt sammanfaller med startskall, ystra tjut och annat elände hos den normalt sett tystlåtne Kamelkungen   . Nåväl. Han var iaf väldigt bra på att vinkla höger OCH vänster från stillastående i krypet vilket var riktigt kul   . Kul oxå att vi var några stycken från gruppen som var nere och att Jessicas grupp hade träningsdag/helg med Anki Mohlin   . Jag fick tyvärr jordens huvudvärk av blåsten och kylan och när jag kom hem fick jag ta några piller och hutta mig i sängen   ... medan Jonas gick och handlade och sen lagade god thaiwok   . Nån träning på gymet blev det inte, inte så kul när man kan ta pulsen på sig själv bara genom att blunda   . MEN i fredags körde jag iaf ett benpass - Pass 27 (tror jag). Får se om jag orkar ge mig iväg till gymet ikväll när hundarna är servade.

_
ANTAL STEG IGÅR: 5 633   

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 13 740
ANTAL STEG I FREDAGS: 14 715

ANTAL STEG I TORSDAGS: 14 189

_
"Det är bara om man börjar som det omöjliga kan bli möjligt."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards