Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

CITYAKUTEN RAPPORTERAR

Av Nina Palm - 24 maj 2011 08:01

Status:


* Nixx - harklade sammanlagt 5 gånger igår, ingen gång imorse   . Interceptor, tablett 1 igår.


* Kajsa - gles ganska ytlig hosta, pigg i övrigt men icke helt nöjd med dieten   .


* Frasse - prostatan återigen kraftigt förstorad   . Fått sin andra östrogenspruta på kort tid och kastration väntar i slutet av juni. Jättesorgligt att just Frasse blir kastrerad   . Jonas (vi) hade så gärna velat ha en lite Mini Me efter Fräset men nu blir det inte så och det tar sin tid att smälta. MEN det viktigaste är att Frasse blir bra och att han inte har ont någonstans   . Tack o lov att Jonas känner sin hund så väl, det VAR nåt fel och de misslyckade spårjobben med mkt bra förutsättningar hade sin - iofs helt värdelösa - förklaring. Interceptor, tablett 1 igår.


* Yaxxon - är icke klok nånstans. Inte halt, inte hostig och onödigt pigg. Interceptor, tablett 1 igår.

_
Igår hände det icke så mycket på Köpenhamnsvägen. Lugnt och fint ā la måndagskoma   . Avslutade kvällen med att kolla på en romantisk film - ganska gullig faktiskt, Definitely maybe   hette den.

_
Ikväll är planen att ta en rejäl powerwalk iaf. Röra på dököttet s.a.s

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 866   .

_
"Förlåt gud för mina små skämt på din bekostnad så ska jag förlåta de stora som du låtit drabba mig."   

 
 
Ingen bild

mariana

24 maj 2011 08:49

Känns som en ganska god prognos från Cityakuten. Inte kul alls med Fräset och tradigt att vi inte får välkomna en Mini Me men som sagt, viktigast är ju att han mår bra:p Jag somnade innan filmen, vaknade när den var slut. Men den är inspelad;) Ha en bra dag i gruvan;)! // Kraaaaam

Nina Palm

25 maj 2011 13:24

Det viktigaste är absolut att Frasse mår bra - säckig Frasse är inte kul alls :(. Tack gode för inspelningsmanicker alltså *hehe*. Fick rätt kuvert i Gruvan och tack för tummisar. //Kramar

 
Ingen bild

mariana

24 maj 2011 08:49

Glömde ju, håller tumme för rätt kuvert!!! // Kraaaaam

 
Ingen bild

Susanne

24 maj 2011 10:31

Ibland blir det inte som man tänkt sig och det blir man ju lite lessen för, men skönt att Jonas kan sin hund och att Fräset blir helt frisk!
Skönt att hostan verkar vara lindrig, både på gammeltant och björnen, men en onödigt pigg kamel känns kanske lite i överkant.....hehe

Krmais

Nina Palm

25 maj 2011 13:22

Ja lite lissen' blir man allt men Frasse är mkt piggare redan så - jaja, det löser sig :). Nu har Kamelen börjat hosta han med så ... ja. Inte så piggt kanske nej. //Kram kram

 
Petra

Petra

24 maj 2011 13:20

Skönt att allt verkar klarna upp i sjukstugan. Det är alltid ledsamt när drömmar och planer går i stöpet, det får ta lite tid att komma över. /kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 maj 2011 13:18

Det klarnade inte så mkt som jag hade hoppats :(. Nu blev Yaxxon sjuk istället. SUCK! Det tar lite tid men det går över och så fixar man nya drömmar :). //Kramar

 
Sabina

Sabina

24 maj 2011 17:41

Vilken bra kväll för en powerwalk. ;)) Jag avvaktar en stund med min och ser om väderutsikterna förbättras.

Amen gud vad tradigt med Frasse :( Vad skönt att Jonas kände att allt inte stod rätt till- hoppas nu att Frasse blir bra efter op.

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 maj 2011 13:17

Det blev ingen powerwalk igår. Luften går lixom ur en när det kraxas och jävlas i varje hörna *gnäll*. Tur iaf att Jonas inte missade Frasses ont. //Kramar

 
Lina

Lina

25 maj 2011 10:51

Lite väl mycket nu kan man tycka. :( Skönt iallafall att det hostas lite mindre, mindre roligt med prostataproblem. Speciellt när ni ville ha en liten minifräs.

http://mielen.wordpress.com

Nina Palm

25 maj 2011 13:16

Lite mycket nu ja :(. Nu har Yaxxon börjat hosta istället - happy days *suck*. Nu hoppas vi att Frasse slipper hostan iaf. //Kramkram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 maj 2011 00:12

Verkar som om vovvarna är på bättringsvägen :) tråkigt med Frasse då om ni hade tänkt skaffa en avkomma efter honom. Bara hoppas att han blir bra nu för det är väl det som är viktigast.

Ha det så bra nu och hoppas alla doggarna kryar på sig snabbt :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards