Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Nina Palm - 20 maj 2011 07:56

*swiiiisch* sa det i tidsmaskinen så var det fredag igen   ! Idag väntar lite föredragningar av mål, lite lunch, lite renskriva och annat byråkratjox här på jobbet   . Efter jobberiet ska jag handla några Coronas och andra fajitastillbehör och SEN blir det till att hålla fredagsmys de luxe med övriga boende på Köpenhamnsvägen   . Kan funka!

_
Igår hade jag en kul dag på jobbet måste jag säga   . Vissa domare är helt enkelt coolare än andra   .

_
Efter jobbet åkte vi ut med alla pälsarna på en långtur   . Allt som allt gick vi nog en så där 7 km i full fart, varav 3.5 km off road s.a.s Yaxxon, som numera är officiellt ohalt fick gå i koppel och lyfta på långbenen ordentligt   . Man kan säga att de somnade gott sen allihop   . En bild på Carlzon får illustrera detta  .

_
 

_
Vi käkade god middag - paj och ceasarsallad - och hällde oss på locket med gott samvete innan det var dags för Jonas och Frasse att åka och jobba. Själv tog jag med mig Furminatorn ut och fixade till Hobbisarna. Herregud vad de fäller   ! Fördelen med furmineringen var att Kajsa plötsligt såg lite mer slimmad ut och nackdelen var att Yaxxon plötsligt såg lite mer slimmad ut   . Nixx såg man ingen skillnad på   

. Klippte Kajsas klor i förrgår och igår var det Yaxxons tur. Till helgen ska jag med lite bistånd klippa Nixx klor och även Frasse ska piffas till. I hate långa klor - det ser inte bara ovårdat och slafsigt ut, det är ICKE bra för tassarna heller. Basta   ! Apropå Frasse har han haft besvär i spåren den senaste veckan (veckorna) och inte lyckats riktigt varken på träning eller i jobbet så fr.o.m nästa vecka är det dags för noskvalsterbehandling för hela ligan   . Tydligen är Interceptor indraget pga att det ska komma en ny förbättrad variant så det lär bli Advocaat eller Stronghold den här gången. Bra? Nån som vet?

_
Imorron bär det av till Åhus för att lämna Kajsa, äta Otto-glass, grilla och chilla  och på söndag tror jag vi är planfria faktiskt   .

_
 

_
ANTAL STEG IGÅR: 17 514

_
"Livet går vidare, vare sig man deltar eller inte."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards