Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Nina Palm - 6 maj 2011 07:42

Man kan säga att gårdagen gick i överraskningarnas tecken    . På gott och ont ...

_
Det började med ont. Jag har lite svårt att skilja på början av vanlig huvudvärk och migrän och igår vid lunch började det värka så smått i huvudet och jag trodde "äsch - bara vanligt ont i huvet" men tji fick jag, nån timme senare smockade migränen in med full kraft   . Det var bara att ta bussen hem, ta en tablett och lägga sig   . Sov i hela tre timmar och vaknade med den sedvanliga träningsvärken i hjärnan (det känns så) MEN migränen var borta   .

_
Gick ut med pojkarna en tur och började städa undan, diska och dona när det plötsligt knackade på dörren ("va fan e de NU då!?"   ). Undan med hundarna och kikade genom titthålet och där stod Vicky och Alexandra, jag öppnade och de kom in med världens största bukett blodröda långskaftade rosor från Jonas   . Ajamen. SÅ glad och dökär jag blev   . Snacka om överraskning! Tack Vicky och Alexandra för leveransen och klyddet   .

_
 

_
Fixade till blommorna (de var så långa att jag fick klippa av dem för att få ner dem vettigt i min extra höga kruka!) och sen åkte vi till klubben, jag och Pälsklingarna, för att överraska Robban, klubbens kassör, som fyller 70 år på tisdag   . Det kan man ICKE tro - att han fyller 70! Det bjöds på smörgåstårta, skönsång signerad Röeeva och allmänt mys - Robban satt på styrelsemöte och vi bokstavligen sparkade in dörren och chockade loss med födelsedagssång (hmm ... nåja   ).

_

Efter fikat åkte jag iväg med Pälsklingarna på en icke så överraskande långtur   . Yaxxon hade ett kroniskt flintaryck, jag har väl aldrig varit med om maken till hund att springa runt runt utan mål ... och han börjar se riktigt slank och fin ut nu efter en period av zeppelinar-style   . Vi traskade på i bra fart i 45 minuter och när vi kom hem drack de varsin liter vatten och fick kvällsmat innan vi svimmade allezusammen  .

_
Idag kommer ALLA hem - Jonas, Frasse och Sebastian - och det är ju verkligen inte fel   . Hemmet är mummat och planen klar för hur allt ska klaffa med mat, dooodis, hundar och hämtning så vi kan sjunka ner på locket så snabbt som möjligt   .

_
Imorron väntar TS-tävling på klubben och efter det grillkväll i Vetebröd i goa' vänners lag. Jag tror det blir en bra helg det här   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 276

_
"Ingenting är lätt för den ovillige."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards